Πάει για παράταση μέχρι τον Απρίλιο το μέτρο της απόσυρσης

Εντός των επόμενων ωρών η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου

Πάει για παράταση μέχρι τον Απρίλιο το μέτρο της απόσυρσης
-Διαφήμιση-
Delegate

Στην παράταση του μέτρου της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων μέχρι τις 20 Απριλίου 2016 που αφορά και τα ελαφρά φορτηγάκια Ι.Χ. (τα γνωστά «αγροτικά») προσανατολίζεται η κυβέρνηση.

Μέσα στις επόμενες ώρες αναμένεται να εκδοθεί και η σχετική πράξη νομοθετικού περιεχομένου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΑΑ) που δημοσιεύει η «Καθημερινή», από τις αρχές του έτους έως και τις 6 Δεκεμβρίου 2015 είχαν παραληφθεί από τα κέντρα ανακύκλωσης 71.894 επιβατικά αυτοκίνητα.

-Διαφήμιση-

Από αυτά, τα 62.741 (87,3%) «μετατράπηκαν» σε ταξινομήσεις/πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ τα υπόλοιπα 9.153 (12,7%) δεν αντικαταστάθηκαν με αγορά καινούργιου αυτοκινήτου.

Πάντως και όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) τον περασμένο Νοέμβριο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 8.892 αυτοκίνητα -καινούργια και μεταχειρισμένα εξωτερικού- έναντι 7.716 που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 15,2%. Ειδικά στα καινούργια επιβατικά, που αποτελούν και το κυρίαρχο κομμάτι της αγοράς, οι ταξινομήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, εμφάνισαν αύξηση τον Νοέμβριο 17,6% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2014.

Συνολικά, την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2015 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 106.680 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 93.492 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 14,1%.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών, στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2015 είναι αυξημένες κατά 6,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο ενδεκάμηνο του 2014.

Oπως επισημαίνει ο ΣΕΑΑ, η πρόοδος στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών από τις αρχές του έτους οφείλεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, μακροχρόνιας μίσθωσης και επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται 73,2% χαμηλότερα ως προς τον μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.

Γιάννης Τσατσάκης