Δράσεις για την στήριξη και ανάδειξη της οινικής παραγωγής στην Αττική

κρασί οίνος

Με στόχο την ανάδειξη της οινικής παραγωγής του αττικού αμπελώνα, την προώθηση των οίνων της στις εσωτερικές και διεθνείς αγορές, την τόνωση του πρωτογενούς τομέα αλλά και την προβολή του πολιτισμικού χαρακτήρα της περιφέρειας Αττικής, η Ένωση Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Αττικής (ΕΝΟΑΑ ) παρουσίασε την Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου τους άξονες του σχεδιασμού της με ορίζοντα δεκαετίας.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΝΟΑΑ Σωτήρης Γκίνης, οι άξονες στους οποίους θα κινηθούν σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, είναι:

  • Η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς με επίκεντρο τον αττικό αμπελώνα
  • Η προώθηση του Σαββατιανού, και ανάδειξή του σε ποικιλία πρεσβευτή
  • Δρόμοι του κρασιού της Αττικής – Μεσόγεια
  • Η ανάδειξη και προβολή των κρασιών της Αττικής στο εσωτερικό και στο εξωτερικό
  • Οινοτουρισμός στην Αττική Γη – Γαστρονομία

«Η οινική παραγωγή της Αττικής και οι παραγωγοί της, έχουν να επιδείξουν μερικά από τα πιο σημαντικά κρασιά της Ελλάδας κάνοντας διαρκώς ποιοτική δουλειά» τόνισε ο κ. Γκίνης. Και συμπλήρωσε: «Αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής, είναι αρκετά από τα κρασιά των οινοπαραγωγών της αττικής γης να κερδίζουν διαρκώς διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς και να συμβάλλουν καθοριστικά στην εδραίωση του ονόματος ελληνικό κρασί, ως ένα από τα πιο ποιοτικά στον κόσμο». Όπως εξήγησε, η ΕΝΝΟΑ βρίσκεται ήδη σε διαδικασία σχεδιασμού μιας ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής «με στόχο να αναδείξουμε τα μοναδικά χαρακτηριστικά του Αττικού αμπελώνα και των προϊόντων του σε ακόμα περισσότερες αγορές και σε ένα ευρύτερο κοινό σε όλες τις χώρες του κόσμου, στην Ευρώπη, στην Αμερική, στην Αυστραλία και γιατί όχι και στην Ασία».

Δρόμοι κρασιού στην Αττική

Μεγάλο στοίχημα της ΕΝΟΑA είναι να δημιουργηθεί μια προκαθορισμένη διαδρομή, η οποία να διασχίζει τα πιο γραφικά σημεία της αμπελουργικής ζώνης. «Ο επισκέπτης να έχει τη δυνατότητα να επισκεφθεί επιλεγμένες οινοπαραγωγικές μονάδες ή μικρά κτήματα που συμμορφώνονται σε συγκεκριμένες, προσεκτικά σχεδιασμένες και προκαθορισμένες προδιαγραφές, προκειμένου να εγγυηθούμε το υψηλότερο επίπεδο φιλοξενίας για τον επισκέπτη». Μέσα από το σχέδιο της ανάδειξης του αττικού αμπελώνα ως τουριστικό προϊόν, «αποσκοπούμε στο να δώσουμε τη δυνατότητα στους επισκέπτες να απολαύσουν σημεία αρχαιολογικού, λαογραφικού και άλλου πολιτιστικού ενδιαφέροντος καθώς και σημεία περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος στην περιοχή μας».
Στο πλαίσιο αυτό, θα γίνει μεγάλη προσπάθεια για την προώθηση του συλλογικού εμπορικού σήματος Αττική «ώστε να εδραιώνεται διαρκώς στη συνείδηση του καταναλωτή η σχέση των οίνων Αττικής με τον τόπο παραγωγής τους» ανέφερε. Ο στόχος είναι ένας σημείωσε χαρακτηριστικά: «brand name ΑΤΤΙΚΗ – ΕΓΓΥΗΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ».

Ανάμεσα στις άλλες δράσεις είναι η Αττική να αποκτήσει το δικό της εκθετήριο οίνου και μια ετήσια γιορτή κρασιού – φεστιβάλ. «Θα εκμεταλλευτούμε στο έπακρο όλες τις δυνατότητες που μας δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι χρηματοδοτήσεις της, μέσω της αξιοποίησης των προγραμμάτων κάτω από την ομπρέλα των υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Τουρισμού, της Περιφέρειας Αττικής, της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου, του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου και της ΚΕΟΣΟΕ» σημείωσε ο κ. Γκίνης.

Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Βασίλης Αλλαγιάννης τόνισε: «Μέσα από συντονισμένες ενέργειες και στοχευμένες δράσεις, θέλουμε να στηρίξουμε την τοπική παραγωγή, να προωθήσουμε την τοπική γαστρονομία και να αναδείξουμε συνολικά τον μοναδικό χαρακτήρα της περιφέρειάς μας».

Ανασυγκρότηση του πρωτογενούς τομέα στην Αττική

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης μίλησε και ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Αττικής Πέτρος Φιλίππου, ο οποίος ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης εκπονεί προγράμματα τόσο για τη στήριξη των νέων αγροτών – επιχειρηματιών στον πρωτογενή τομέα όσο και στον τομέα της μεταποίησης. «Το επόμενο διάστημα, με το νέο ΠΑΑ, θα παρουσιάσουμε τη στρατηγική και τα προγράμματα για την ανασυγκρότηση του πρωτογενούς τομέα» επεσήμανε. Άμεση προτεραιότητα της Περιφέρειας είναι η εκπόνηση ερευνητικής διερεύνησης και αποτύπωσης των αναγκών του αγροδιατροφικού τομέα και «των προτεινόμενων λύσεων που θα άπτονται των οικονομικών ευκαιριών που θα προκύπτουν από τα οικονομικά εργαλεία του ΠΑΑ, του ΕΣΠΑ κα.» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, η Περιφέρεια εκπονεί προγράμματα για την προβολή του πρωτογενούς τομέα μέσα από τους δρόμους του κρασιού και τον αγροτουρισμό. Όπως είπε, τον ερχόμενο Μάρτιο η Περιφέρεια αναμένεται να διοργανώσει ένα φεστιβάλ αφιερωμένο στο κρασί της Αττικής.

Να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις από το φόρο στο κρασί

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης προσπαθεί να αμβλύνει τις δυσμενείς επιπτώσεις από την επιβολή του φόρου στο κρασί, τόνισε η συνεργάτιδα του υπουργείου Άννα Φουλίδη κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης. Όπως εξήγησε έχουν γίνει οι απαραίτητες επαφές με τις υπηρεσίες του υπουργείο Οικονομικών, και η νέα απόφαση βρίσκεται σε στάδιο επεξεργασίας.
Παράλληλα σημείωσε πως το υπουργείο αυτή την στιγμή εξετάζει την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου σχετικά με τη διαδικασία έναρξης λειτουργίας των επιχειρήσεων παραγωγής και εμπορίας πολλαπλασιαστικού υλικού καλλιεργούμενων φυτικών ειδών. Τις νέες άδειες φύτευσης αμπέλου με κριτήρια που βοηθούν τους νέους και μικρούς παραγωγούς, και την εγγραφή κλώνων ποικιλιών και υποκειμένων αμπέλου.

Γεωργία Μπόχτη