Χρυσή χρονιά το 2015 για το ελληνικό λάδι

Θετικά συνέβαλε η κρίση, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που επέστρεψαν στα χωράφια, αναζητώντας καλύτερη προώθηση του προϊόντος τους

Έως τις 5/2 η διαβούλευση για το ελληνικό σήμα στο ελαιόλαδο

Ωραία συσκευασία, ωραίο προϊόν, όμως πουλάει; Η οικονομική κρίση παραδόξως λειτούργησε θετικά για το ελληνικό ελαιόλαδο, καθώς πιέστηκε για όλο και περισσότερες εξαγωγές. Μεμονωμένες προσπάθειες ή και συνεταιριστικές βρήκαν τον δρόμο των ξένων αγορών, όμως, ήταν ελάχιστες σε σχέση με τις δυνατότητες που έχει ο κλάδος, τη σημαντική τεχνογνωσία, το εξαιρετικό προϊόν και τον μεγάλο όγκο παραγωγής. Δειλά-δειλά το ελληνικό ελαιόλαδο διεκδίκησε μια θέση στις ασιατικές αγορές, η οποία ενισχύεται.

Ωστόσο, όπως παραδέχονται εκπρόσωποι φορέων, η βελτίωση στον κλάδο μπορεί να υπάρχει, αλλά είναι αμελητέα μπροστά στα βήματα που γίνονται από ξένους «παίκτες» που μπαίνουν στην αγορά ελαιολάδου. Ισπανία, Τυνησία και Μαρόκο έχουν εισέλθει δυναμικά στις εξαγωγές και η χώρα μας δεν πρέπει να επαναπαύεται. Στο εσωτερικό της Ελλάδας, κάποιοι ετεροκαλλιεργητές, που είχαν παρατήσει τα πατρογονικά χωράφια, επιστρέφουν λόγω της κρίσης.

Τα στοιχεία που έδωσε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων μιλούν από μόνα τους: Το 2015, το παρθένο ελαιόλαδο ανέβηκε στην 4η θέση των εξαγώγιμων προϊόντων της χώρας, από τη 12η που ήταν το 2014. Ήταν, δηλαδή στα 544,7 εκατομμύρια ευρώ σε αξία στο παρθένο ελαιόλαδο έναντι 238 το 2014. Παρότι αυτό συνδέεται και με την αύξηση της παραγωγής, αφού λάδι παράγεται χρονιά παρά χρονιά, τα δεδομένα ήταν καλά, προτού τουλάχιστον έρθει η απόφαση για το δασμολογικό καθεστώς και η είσοδος της Τυνησίας στην Ευρώπη.

Άννα Στεργίου

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στην «Ύπαιθρος Χώρα» που κυκλοφορεί