Ψηφίστηκε επί της Αρχής κι επί των άρθρων ο νέος επενδυτικός νόμος

Ψηφίστηκε επί της Αρχής κι επί των άρθρων ο νέος επενδυτικός νόμος

Ψηφίστηκε επί της Αρχής κι επί των άρθρων από την κυβέρνηση κι είναι νόμος του κράτους ο επενδυτικός, που φέρει την υπογραφή Γιώργου Σταθάκη. Υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισαν 152 βουλευτές ΝΑΙ (ο κ. Γιάννης Αμανατίδης βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, έλειπε, δικαιολογημένος) από ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, 12 βουλευτές ψήφισαν Παρών ,από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη και 101 ψήφισαν Όχι, από ΝΔ, ΚΚΕ, Χρυσή Αυγή κι Ένωση Κεντρώων. 

Κατά την ψήφιση στο σύνολο του νομοσχεδίου υπερψήφισε η κυβέρνηση, παρών ψήφισαν Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ποτάμι και εναντίον ΚΚΕ, Χρυσή Αυγή και Ένωση Κεντρώων.

Κατά την ονομαστική ψηφοφορία η Νέα Δημοκρατία καταψήφισε επί της Αρχής, ψήφισε Ναι στο άρθρο 3, όχι στο 7 και όχι στο 67, η Δημοκρατική Συμπαράταξη ψήφισε επί Παρών επί της Αρχής, Ναι στο άρθρο 3, όχι στο 7 και παρών στο 67 , το ΠΟΤΑΜΙ όχι επί της Αρχής, «Ναι» στο 3, όχι στο 7 και στο 67. Η Ένωση Κεντρώων ενώ αρχικά είχε πει ότι θα υπερψηφίσει τελικά καταψήφισε, κατά την ονομαστική ψηφοφορία.

Διαφωνίες εκφράστηκαν και με το άρθρο 12, καθώς το καταψήφισαν βουλευτές της ΝΔ παραμεθόριων περιοχών, ο πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργος Καρασμάνης , η τέως τομεάρχης Αγροτικού Φωτεινή Αραμπατζή και ο βουλευτής Δράμας, Δημήτρης Κυριαζίδης.

Με το άρθρο 12 διαφώνησε και ο βουλευτής Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ,  Κώστας Παυλίδης, ο οποίος ήταν απών κατά την πρώτη ψηφοφορία αλλά ήρθε κι υπερψήφισε κατά τη δεύτερη ανάγνωση. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Κ.Παυλίδης είχε ενημερώσει σχετικά τα κομματικά όργανα ότι  η Κέρκυρα που παρουσιάζει μεγάλα αναπτυξιακά προβλήματα τα τελευταία χρονιά, έπρεπε να έχει ενταχθεί στα κίνητρα για τις παραμεθόριες περιοχές ή έστω στα κίνητρα για τις ορεινές μειονεκτικές περιοχές, αφού εντός του νησιού υπάρχουν κι ορεινοί όγκοι.

Οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν πως είχε ενημερώσει σχετικά και τον υπουργό Οικονομίας, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη αλλά και τον άνθρωπο , που είχε τη σημαντικότερη εμπλοκή στον επενδυτικό νόμο, Λόη Λαμπριανίδη.

Σε ό, τι αφορά το άρθρο 7, καθώς υπήρξαν μέχρι τέλους, συζητήσεις για το αν θα υπερψηφίσει ή όχι η Δημοκρατική Συμπάραταξη ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, που ήταν αγορητής , ως τομεάρχης Ανάπτυξης είχε ζητήσει να προστεθούν κι οι πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες ως επιλέξιμες στα υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια του άρθρου 7, ειδικά εφόσον συμπεριλαμβάνονται σε τουριστικές επενδύσεις.

Το άρθρο 3, αφορά στη δυνατότητα να  υπάγονται και επενδυτικά σχέδια για ενισχύσεις που χορηγούνται βάσει καθεστώτων υπαγόμενων σε άλλους κανόνες του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά από προηγούμενη διαδικασία κοινοποίησης και έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ή και του κατά περίπτωση αρμόδιου υπουργού ορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις των ενισχύσεων αυτών.

Το άρθρο 7 αφορούσε στα υπαγόμενα κι εξαιρούμενα επενδυτικά σχέδια. 

Το άρθρο 67 αναφέρεται στο είδος της ενίσχυσης που παίρνουν τα επενδυτικά σχέδια ή των φοροαπαλλαγών. Ειδικότερα, κατά το συγκεκριμένο άρθρο, ο φορέας δύναται να κάνει χρήση του παγιοποιημένου συντελεστή φορολογίας εισοδήματος από το φορολογικό έτος ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης. Σε περίπτωση μείωσης του συντελεστή εφαρμόζεται ο μειωμένος συντελεστής. Εναλλακτικά, κατά το ίδιο άρθρο, ο φορέας της επένδυσης δύναται, με την απόφαση ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης, να κάνει χρήση της φορολογικής απαλλαγής της περίπτωσης α΄ της παρ. 1 του άρθρου 10 με ποσοστό ενίσχυσης 10% και έως του ποσού των 5.000.000 ευρώ.

Άννα Στεργίου