ΔΩΡΕΑΝ με την «Ύπαιθρο Χώρα» ειδική έκδοση για την FRESKON 2018

entheto_freskon-2018-min

Τα οπωροκηπευτικά βρίσκονται στο επίκεντρο της γεωργίας. Η μισή αξία της ελληνικής φυτικής παραγωγής αφορά φρούτα και κηπευτικά. Περίπου δύο στα πέντε ευρώ των ελληνικών εξαγωγών προϊόντων αγροδιατροφής, αφορούν νωπά και μεταποιημένα οπωρολαχανικά.

Οι τάσεις που χαρακτηρίζουν τις καλλιέργειες αυτές είναι ιδιαίτερα αμφίρροπες. Η πορεία των κηπευτικών είναι φθίνουσα, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί την 9η παραγωγική χώρα της ΕΕ. Αντίθετα, η πορεία των μόνιμων φυτειών με φρούτα είναι ιδιαίτερα ανοδική, με την Ελλάδα να κατέχει την τρίτη θέση. Τέλος, το επιτραπέζιο σταφύλι συνεχίζει τη θετική του εξέλιξη, με την Ελλάδα να βρίσκεται δεύτερη, μετά την Ιταλία.

Τα παραπάνω καταγράφονται μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, όπου:

  • Υπάρχει μία σαφής τάση συνεχούς αύξησης της καταναλωτικής ζήτησης για νωπά η λιγότερο επεξεργασμένα προϊόντα στις πιο ανεπτυγμένες χώρες.
  • Η τάση αυτή συμβαδίζει με την προτίμηση πιο υγιεινών και εύγευστων προϊόντων. Μάλιστα, όπως προκύπτει από το σχετικό ρεπορτάζ που ακολουθεί, η αναζήτηση νέων ποικιλιών προϊόντων βελτιωμένης γεύσης, διαπερνά συχνά και τις νέες φυτεύσεις σήμερα στην Ελλάδα.
  • Το λιανικό, όσο και το χονδρικό πλέον εμπόριο, περνά σε ένα αυξανόμενο ποσοστό, μέσα από τις αλυσίδες λιανικής.

Η εξέλιξη αυτή προσδίδει νέους ρόλους στα δίκτυα, στα logistics και βέβαια στη συγκέντρωση της παραγωγής από την πλευρά των αγροτών. Και είναι αυτό το τελευταίο, μαζί με τη μεγάλη απουσία ύπαρξης και λειτουργίας οργανώσεων παραγωγών, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αδυναμίες του τομέα στην Ελλάδα.

Διαβάστε αναλυτικά στον AgroΚΟΣΜΟ της Παρασκευής:

 Η ακτινογραφία και οι κυρίαρχες τάσεις της διεθνούς αγοράς οπωροκηπευτικών

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΣΤΑΦΥΛΙ
Στο µικροσκόπιο το πιο εξαγώγιµο φρούτο της Ελλάδας

ΑΚΤΙΝΙΔΙΟ
Κερδίζει σταθερά έδαφος στην παγκόσµια αγορά η Ελλάδα, ανοίγοντας νέες αγορές

ΠΥΡΗΝΟΚΑΡΠΑ
Οι τιµές έδιωξαν αρκετό κόσµο από τις φυτεύσεις επιτραπέζιου ροδάκινου
✱ Κρατάει τις δυνάµεις του το κεράσι

BUSINESS STORY
✱ Τρεις επιχειρήσεις βιολογικών που αξιοποίησαν το πρόγραµµα συµβολαιακής γεωργίας

Κοινή εταιρεία για την ίδρυση Εθνικού Κέντρου Αgrologistics από τις Κεντρικές Αγορές Θεσσαλονίκης και Αθήνας

 Από το… γεώµηλο στο µήλο και την εξαγωγική κορυφή ο ΑΣ Ζαγοράς, η φήµη του οποίου έχει φτάσει µέχρι την Αιθιοπία

✱ Mε µοχλό ανάπτυξης τη συνεργατικότητα, πάειόλο και ψηλότερα η Κοινοπραξία Συνεταιρισµών – Οµάδων Παραγωγών Ηµαθίας

✱ Φρέσκα κηπευτικά από την Κρήτη σε όλη την Ευρώπη διαθέτει το εγχείρηµα του Vegiterraneo

✱ O Μιχάλης Μυτιληνάκης αποκαλύπτει τις πρωτοβουλίες του Οργανισµού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας για τη στήριξη του υγιούς εµπορίου

✱ Ο Μάρκος Λέγγας ξεδιπλώνει τα επόµενα βήµατα της «ΠΗΓΑΣΟΣ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΗ» και σκιαγραφεί το προφίλ του σύγχρονου σταφυλοπαραγωγού

✱ Ο Νίκος Κουτλιάµπας µιλάει για το σήµερα αλλά και το αύριο του ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού, που εδώ και έναν αιώνα βρίσκεται στην πρώτη γραµµή της αγοράς

✱ Ο Παντελής Μόσχος εξηγεί πώς οι λαϊκές αγορές διεκδικούν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων

FRESKON 2018

Συμμετέχουμε και σας περιμένουμε! Η ομάδα της «ΥΧ» θα βρίσκεται στο Περίπτερο 13, Stand 2, έτοιμη να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματά σας.