Αγροτικό Λύκειο οραματίζονται στην Καλαμάτα

Ακόμα μία πηγή γνώσης και αναβάθμισης της ποιότητας στον χώρο της παραγωγής φαίνεται να γεννιέται στη Μεσσηνία, αφού το θέμα της ίδρυσης Αγροτικών Τεχνολογικών Λυκείων στην περιοχή βρίσκει πρόσφορο έδαφος και μπορεί να αποτελέσει ακόμα μία διεκδίκηση του Δήμου Καλαμάτας.

Αγροτικό Λύκειο οραματίζονται στην Καλαμάτα
Προσδοκούν να κερδίσουν τη μάχη και να αναβαθμίσουν το αγροτικό προϊόν

Το θέμα προέκυψε όταν ο εκπρόσωπος της μείζονος αντιπολίτευσης, Μανώλης Μάκαρης, έφερε το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο υποστηρίζοντας ότι «το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, έχει αποφασίσει την ίδρυση Αγροτικών Τεχνολογικών Λυκείων (Γεωργικές Σχολές), ένα σε κάθε περιφέρεια. Προτείνουμε την ίδρυση ενός τέτοιου Λυκείου στον Δήμο Καλαμάτας, και συγκεκριμένα στην περιοχή της Θουρίας. Υπάρχουν σημαντικές δομές στην ευρύτερη περιοχή, όπως το ΤΕΙ Πελοποννήσου (Τμήματα Φυτικής Παραγωγής, Τεχνολογίας Τροφίμων και Βιολογικών Καλλιεργειών και Ανθοκομίας) και το Ινστιτούτο Ελιάς, Υποτροπικών Φυτών & Αμπέλου. Οι δομές αυτές μπορούν να υποστηρίξουν το Αγροτικό Λύκειο και να προσφέρουν την απαραίτητη τεχνογνωσία με τις αναγκαίες συμπράξεις.

Η ίδρυση και η λειτουργία του Αγροτικού Λυκείου σε ένα κατεξοχήν αγροτικό νομό, όπως ο Νομός Μεσσηνίας, μπορεί να προσφέρει ποιοτική επαγγελματική κατάρτιση και εξειδικευμένες γνώσεις στους νέους αγρότες. Παράλληλα, μπορεί να οδηγήσει στον εκσυγχρονισμό των γεωργικών εκμεταλλεύσεων και να υποστηρίξει σε σημαντικό βαθμό την τοπική πρωτογενή παραγωγή. Θεωρούμε ότι η διεκδίκηση της ίδρυσης Αγροτικού Λυκείου είναι μια σημαντική ευκαιρία για τον Δήμο Καλαμάτας, η οποία δεν πρέπει να πάει χαμένη και πρέπει να υποστηριχτεί από όλες τις δημοτικές και περιφερειακές παρατάξεις».

Από την πλευρά της πλειοψηφίας, ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, εμφανίστηκε θετικός, τόνισε, όμως, ότι πρόκειται για ένα ζήτημα που αφορά, κυρίως, τα υπουργεία Παιδείας και Αγροτικής Ανάπτυξης και το αν έχουν πράγματι πολιτική βούληση να υποστηρίξουν τέτοιες εκπαιδευτικές μονάδες, που θα εντάσσονται σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό.