Από παραγωγός σταθερός εισαγωγέας κρασιού η Σερβία

Η Ελλάδα το 2015 κατείχε τη 13η θέση μεταξύ των προμηθευτών της αγοράς

Από παραγωγός σταθερός εισαγωγέας κρασιού η Σερβία
Η κατανάλωση κρασιού στη Σερβία, σε γενικές γραμμές θεωρείται χαμηλή σε σύγκριση με τον μέσο ευρωπαΙκό όρο

H Σερβία για πολλά έτη ήταν ένας από τους σημαντικότερους παραγωγούς κρασιού στην Ευρώπη, με την αμπελουργία να κατέχει ιδιαίτερη θέση στην παράδοσή της. Σταδιακά επήλθε μερική εγκατάλειψη των αμπελώνων, ενώ σήμερα θεωρείται ένας καθαρός εισαγωγέας κρασιού, αν και την τελευταία δεκαετία η εγχώρια βιομηχανία οίνου προχωρά δυναμικά. Σύμφωνα με στοιχεία του γραφείου ΟΕΥ στο Βελιγράδι, η κατανάλωση κρασιού στη Σερβία, σε γενικές γραμμές, θεωρείται χαμηλή σε σύγκριση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, πλην όμως πρόσφατες έρευνες κατέγραψαν ότι το 83% των ερωτηθέντων καταναλώνει κρασί.

Μάλιστα, το 44% καταναλώνει από μία έως και μερικές φορές την εβδομάδα. Το εμπορικό σήμα του κρασιού είναι στοιχείο που ενδιαφέρει τους καταναλωτές, διότι το θεωρούν εγγύηση ποιότητας, αλλά πολύ μεγάλο ποσοστό αυτών δεν δείχνει αφοσίωση σε συγκεκριμένες ετικέτες. Η επιλογή του κρασιού επηρεάζεται και από την ελκυστικότητα της συσκευασίας του, ενώ στην αγορά κυριαρχούν τα γυάλινα μπουκάλια μεγέθους 1 λίτρου, με συχνότερη επιλογή το μπουκάλι 0,75 λίτρο. Το 64% των ερωτηθέντων αγοράζει κρασί από καταστήματα μεγάλων αλυσίδων λιανικής πώλησης και λιγότεροι από εξειδικευμένα καταστήματα.

Βασικό κριτήριο επιλογής είναι η ποιότητα, αλλά και η τιμή, δεδομένου ότι οι καταναλωτές έχουν περιορισμένη αγοραστική δύναμη. Στη Σερβία οι εξαγωγές οίνου το 2015 ανήλθαν σε 10.595 τόνους διάφορων τύπων κρασιού, αξίας 14,3 εκατ. δολ. και οι εισαγωγές ανήλθαν σε 22.504 τόνους συνολικής αξίας 27,557 εκατ. δολ. Το κρασί εισαγόταν το 2015 κυρίως από τις χώρες CEFTA, την ΠΓΔM, το Μαυροβούνιο, την Ιταλία, τη Γαλλία, την Κροατία, την Ισπανία και τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Ως προς τις εισαγωγές ελληνικού κρασιού,

Η θέση της Ελλάδας

Η Ελλάδα κατείχε το 2015 τη 13η θέση μεταξύ των προμηθευτών της σερβικής αγοράς, με τις εξαγωγές μας να έχουν ανοδική πορεία.