Από τα… θρανία επενδύουν στην ελληνική παραγωγή

Μαθητές 15 έως 17 ετών στήνουν τις δικές τους επιχειρήσεις, επενδύοντας στην ποιότητα της ελληνικής παραγωγής

Από τα... θρανία επενδύουν στην ελληνική παραγωγή

Η Ελλάδα διατηρεί διαχρονικά ένα από τα υψηλότερα ποσοστά παγκοσμίως στον φόβο της επιχειρηματικής αποτυχίας. Πάνω από 2.000 επίδοξοι επιχειρηματίες από όλη τη χώρα, με ορμητήριο τα… μαθητικά θρανία, έχουν βάλει στοίχημα να ανατρέψουν αυτήν τη στατιστική.

Μαθητές και μαθήτριες 15 έως 17 ετών, από 120 σχολεία ανά την Ελλάδα, που συμμετέχουν φέτος στον διαγωνισμό «Εικονική Επιχείρηση» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, αναλαμβάνοντας ρόλο επιχειρηματία, ετοιμάζονται πυρετωδώς αυτή την περίοδο να βγάλουν «στον αέρα» τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Σε μια χρονική συγκυρία, κατά την οποία η επιχειρηματικότητα στη χώρα αγγίζει το ναδίρ, νεαροί μαθητές παραδίδουν μαθήματα επιχειρείν, επενδύοντας σε μια σειρά από τομείς της ελληνικής οικονομίας, με την αγροδιατροφή να βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητές τους. Ο δε διαγωνισμός, για τη σχολική χρονιά 2016-2017, έχει ρεκόρ συμμετοχών, ενώ, και πάλι –σύμφωνα με πληροφορίες– το ενδιαφέρον των μαθητικών επιχειρήσεων για την καινοτομία στον αγροτικό τομέα, είναι μεγάλο.

Αυτή την εικόνα, μιας άλλης Ελλάδας, που επιχειρεί καινοτομώντας, δείχνουν συγκεκριμένα παραδείγματα μαθητικών εταιρειών του διαγωνισμού. Η «OLEV», από την Πάτρα, ξεκίνησε να παράγει και να διακινεί ντόπιο, εξαιρετικής ποιότητας αγνό παρθένο ελαιόλαδο. Αλλά, δεν σταμάτησε εκεί. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, οι μαθητές δημιούργησαν το Robot-Oli, ένα ρομπότ που κινείται στο κατάστημα, εντοπίζει πιθανούς πελάτες, τους πλησιάζει και τους προσφέρει ελιές. Το «pop.i», ένας χυμός με πορτοκάλι, σπανάκι και μήλο, δεν είναι διαφορετικός μόνο λόγω σύνθεσης. Είναι ξεχωριστός γιατί τον έφτιαξε η «Fruterian», η εικονική επιχείρηση των μαθητές της Β’ τάξης του 63ου ΓΕΛ Αθηνών. Η «Υγαία Snacks», επιχειρηματικό τέκνο των μαθητών της Β’ τάξης του 5ου Γενικού Λυκείου Καβάλας, παράγει μπάρες δημητριακών με υπερτροφές: μύρτιλο, αρώνια, goji berry, η «Άρωμα Ολύμπου» του ΓΕΛ Κονταριώτισσας Πιερίας ποιοτική αφιλτράριστη απαστερίωτη μπύρα, ενώ η «Project-Ζ», που έχει στο τιμόνι μαθητές Λυκείου της Αθήνας, λανσάρει το «Zedoro», μπουκιές δημητριακών με δίκοκκο σιτάρι ζέας. 

Οι 2.000 επίδοξοι επιχειρηματίες θα παρουσιάσουν τα προϊόντα τους τον Φεβρουάριο, ενώ τον Απρίλιο θα αναδειχθεί η «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2017», που θα διαγωνισθεί με άλλες 35 ομάδες στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό (Junior Achievement Europe). Κάθε χρόνο, το πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» πραγματοποιείται σε Γυμνάσια και Λύκεια, αναζητώντας τις καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες μαθητών, οι οποίοι καθοδηγούνται να στήσουν από το μηδέν τη δική τους «εταιρεία» και να παράξουν τα δικά τους προϊόντα.