Η αριστούχος από τις Λιβανάτες Φθιώτιδας συγκέντρωσε 19.089 μόρια στις Πανελλήνιες

Κόρη αγρότη, από τις Λιβανάτες Φθιώτιδας, αρίστευσε στις πανελλήνιες εξετάσεις συγκεντρώνοντας 19.089 μόρια

Η αριστούχος από τις Λιβανάτες Φθιώτιδας συγκέντρωσε 19.089 μόρια στις Πανελλήνιες

Τη δυναμική των νέων παιδιών που κατάγονται από αγροτικές οικογένειες μας υπενθυμίζει η περίπτωση της αριστούχου Χριστίνας-Άννας Λουκά, που συγκέντρωσε 19.089 μόρια στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις. Η λαμπρά νεαρά, που κατάγεται από τις Λιβανάτες Φθιώτιδας, μιλά για την εξαιρετική επίδοσή της και τους στόχους που της έδωσαν κίνητρο.

Στην επαρχία, η ευχέρεια επιλογών όσον αφορά την εκπαίδευση είναι πολύ περιορισμένη σε σχέση με τα αστικά κέντρα. Φοιτώντας στο τοπικό Γενικό Λύκειο Λιβανατών και παρακολουθώντας ταυτόχρονα φροντιστηριακά μαθήματα, η Χριστίνα-Άννα ήταν ένα από τα παιδιά που ευτύχησαν να βρίσκονται υπό την καθοδήγηση εκπαιδευτικών με υψηλή αίσθηση καθήκοντος. «Το σχολείο μου με βοήθησε πολύ. Όλοι οι καθηγητές, αλλά και οι φροντιστές, ήταν πρόθυμοι να με συμβουλεύσουν και να με βοηθήσουν με κάθε τρόπο, ενώ ειδική αναφορά πρέπει να κάνω και στη διευθύντρια του σχολείου μου. Όλοι μαζί, μου προσέφεραν ένα παραπάνω κίνητρο ώστε να κυνηγήσω τους στόχους μου» επισημαίνει και παραδέχεται ότι το «οικογενειακό» κλίμα στην επαρχιακή κωμόπολη της Στερεάς Ελλάδας λειτούργησε ευεργετικά. «Ήμασταν ένα μικρό σχολείο. Όλοι γνωρίζαμε ο ένας τον άλλον, όπως ακριβώς σε μια οικογένεια».

Σε όλη τη διάρκεια της τελευταίας σχολικής χρονιάς, η Χριστίνα-Άννα ήταν συνειδητοποιημένη όσον αφορά το επόμενο βήμα της. «Γενικώς είχα αρχίσει το ψάξιμο από πέρυσι. Λόγω του ότι μου άρεσαν πολύ τα μαθηματικά και η φυσική, όπως και η έρευνα, κατέληξα στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Η εφαρμοσμένη φυσική και τα εφαρμοσμένα μαθηματικά είχαν κεντρίσει την προσοχή μου ήδη από μια παρουσίαση που είχα παρακολουθήσει σε ένα ολλανδικό πανεπιστήμιο του Αϊντχόβεν. Ακολούθως, είδα ότι υπήρχε αντίστοιχη σχολή στην Ελλάδα, με ενδιαφέρον πρόγραμμα σπουδών, κι έτσι αποφάσισα ότι ήθελα να φοιτήσω εκεί».

Δημήτρης Λουκάς: «Δεν υπάρχουν ευκαιρίες στον πρωτογενή τομέα»

«Η γυναίκα μου κι εγώ είχαμε μιλήσει στη Χριστίνα-Άννα για τη σπουδαιότητα του να μορφωθεί, χωρίς όμως να πιέσουμε καταστάσεις. Το ήθελε εξαρχής η ίδια, και έτσι στο τέλος η διάκριση ήρθε από μόνη της», δήλωσε στην «ΥΧ» ο υπερήφανος πατέρας, Δημήτρης Λουκάς. Μέχρι το 2015, ο κ. Λουκάς δραστηριοποιούταν στον τομέα των ανθοκομικών φυτών, όμως αναγκάστηκε να αποχωρήσει, αφού η οικονομική κρίση είχε πλήξει σε μεγάλο βαθμό τον κλάδο. Έκτοτε, ξεκίνησε η ενασχόλησή του με τη βιολογική καλλιέργεια αλόης, την οποία μέχρι σήμερα δεν έχει βρει αγορά για να διαθέσει.

Εκτιμώντας τα δεδομένα, ο κ. Λουκάς διστάζει να ενθαρρύνει τα παιδιά του να ακολουθήσουν τα δικά του βήματα. «Εκτός από τη Χριστίνα-Άννα, έχω επίσης έναν γιο και μια κόρη μικρότερης ηλικίας. Με την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο, δύσκολα θα με διαδεχθούν στη δραστηριότητα που έχω. Από τη μία, υπάρχουν οι συμβατικές καλλιέργειες που έχουμε τόσα χρόνια και λέμε να τις αλλάξουμε. Από την άλλη, υπάρχουν καινούργιες καλλιέργειες, όπως αυτή που έχω βάλει, αλλά εδώ και δύο χρόνια είμαι χωρίς έσοδα. Δεν βρίσκω καμία ανταπόκριση ούτε στην αγορά, ούτε στην προώθηση. Το κράτος είναι ανύπαρκτο, ενώ θα έπρεπε να δημιουργεί αγορές και μηχανισμούς. Πού να προσανατολιστεί, λοιπόν, ο γιος μου; Μακάρι να αλλάξει κάτι σύντομα, διότι εάν η Ελλάδα θέλει να βγει από την κρίση, ο πρωτογενής τομέας είναι ο τρόπος», τονίζει με αφοπλιστική ειλικρίνεια, αφήνοντας να αιωρηθεί διάχυτος προβληματισμός: Τα προικισμένα με γνώσεις και δυνατότητες νέα παιδιά χάνονται από το δυναμικό της πολύπαθης αγροτικής περιφέρειας, για να κατευθυνθούν προς τα αστικά κέντρα.