Καινοτομία με πετιμέζι μήλου στη Ζαγορά Πηλίου

Το brand Zagorin μπαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία του Συνεταιρισμού σε ένα προϊόν μεταποίησης

ΑΣ Ζαγοράς Πηλίου: Καινοτομία με πετιμέζι μήλου

Tο μυστικό μιας επιτυχημένης επιχείρησης -σύμφωνα με το σύγχρονο management- είναι να μπορεί να επανεφεύρει τον εαυτό της κάθε 18 μήνες. Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός της Ζαγοράς, εδώ και 100 χρόνια, έχει βρει τον τρόπο να το κάνει δεκάδες φορές, προς όφελος των παραγωγών-μελών του.

Σήμερα, ετοιμάζεται να το αποδείξει για ακόμη μια φορά, βάζοντας ένα νέο στοίχημα: να εισέλθει, για πρώτη φορά στην ιστορία του, στον δρόμο της μεταποίησης, λανσάροντας προϊόντα με πρώτη ύλη το περίφημο διαμάντι του Ανατολικού Πηλίου, το μήλο.

Την περασμένη εβδομάδα, όσοι συμμετείχαμε στο τριήμερο για τον εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση του Συνεταιρισμού στη Ζαγορά, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τον καρπό αυτής της νέας προσπάθειας:

  • το πρώτο προϊόν μεταποίησης μήλου με το brand Ζagorin
  • το πετιμέζι από το ΠΟΠ φιρίκι του Πηλίου
  • το πρώτο πετιμέζι με βάση άλλο προϊόν πλην του σταφυλιού

Το πετιμέζι παρήχθη σε συνεργασία με τον Γυναικείο Συνεταιρισμό Ζαγοράς και είναι πλήρως απαλλαγμένο από συντηρητικά και πρόσθετα. Θα αποτελέσει δε το πρώτο μεταποιημένο προϊοντικό όπλο, αφού εντός του 2017 θα ακολουθήσουν άλλα δύο υπό το brand Zagorin, ο χυμός και τα τσιπς από μήλα της ποικιλίας ρενέτες, προϊόν με χαμηλά σάκχαρα, κατάλληλο και για διαβητικούς.

Στόχος του Συνεταιρισμού, όπως τον μετέφερε στην «ΥΧ» ο γενικός διευθυντής του, Διονύσης Βαλασσάς, είναι το πετιμέζι να μπει σταδιακά από το φθινόπωρο στην εγχώρια αγορά, αρχής γενομένης από επιλεγμένα τοπικά σημεία και καταστήματα delicatessen.

Τα εμπορικά πλάνα του Συνεταιρισμού είναι πολύ ευρύτερα και κάνουν λόγο για πανελλαδική διανομή μέσα από το κανάλι του λιανεμπορίου. Προς αυτή την κατεύθυνση ήδη διενεργούνται επαφές με μεγάλες αλυσίδες, με τις οποίες ήδη συνεργάζεται, όπως οι Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Lidl, και οι οποίες εμφανίζονται θετικές να το υποδεχτούν στα ράφια τους.

Στο επίκεντρο η αναδιάρθρωση καλλιεργειών

Έτερο στοίχημα, το οποίο καλείται να κερδίσει ο Αγροτικός Συνεταιρισμός της Ζαγοράς, είναι αυτό της αναδιάρθρωσης της μηλοκαλλιέργειας στο Ανατολικό Πήλιο και η επίλυση ζητημάτων, όπως αυτό της μικροκαρπίας. Όπως τόνισε ο κ. Βαλασσάς στην «ΥΧ» στο περιθώριο των εορταστικών εκδηλώσεων, ήδη έχει γίνει αναδιάρθρωση των δέντρων σε ποσοστό 30% με ίδια μέσα και πόρους. Ο Συνεταιρισμός προωθεί την αναδιάρθρωση του συνόλου του μηλεώνα του Ανατολικού Πηλίου, πλάνο το οποίο θα απαιτήσει κεφάλαια της τάξης των 20 εκατ. ευρώ σε βάθος πενταετίας και αναμένεται να αυξήσει την παραγωγή στους 20.000 τόνους. Τα μέλη της διοίκησης του Συνεταιρισμού έθεσαν εκ νέου στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, Βαγγέλη Αποστόλου, που παραβρέθηκε στις εκδηλώσεις, το πάγιο αίτημά τους για χρηματοδοτική στήριξη του εγχειρήματος της αναδιάρθρωσης.

Ένα άλλο πάγιο αίτημα, που μετέφερε ο Συνεταιρισμός στους εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας, οι οποίοι τίμησαν τις εκδηλώσεις, ήταν αυτό της βελτίωσης του οδικού άξονα της περιοχής του Ανατολικού Πηλίου, που ακόμη και σήμερα δυσχεραίνει τη μεταφορά των προϊόντων.

Με τη συγκομιδή των μήλων να είναι προ των πυλών, ο κ. Βαλασσάς εκτίμησε ότι η φετινή παραγωγή θα είναι αυξημένη στους 16.000 τόνους, ενώ οι τιμές για τον παραγωγό θα κινηθούν στα περσινά επίπεδα.

«Βλέπουν» Γαλλία

Σε κάθε περίπτωση -όπως υπογράμμισε ο κ. Βαλασσάς, μιλώντας στην «ΥΧ»-, η ανάπτυξη για το νέο προϊόν θα γίνει με αργά βήματα και θα έχει και διεθνή ορίζοντα, με πρώτη αγορά-στόχο αυτή της Γαλλίας. Στην κατεύθυνση αυτή, η διοίκηση του Συνεταιρισμού βρίσκεται σε συζητήσεις με Ελληνοκύπριους επιχειρηματίες, οι οποίοι έχουν εκτεταμένη παρουσία στη γαλλική αγορά, διατηρώντας εστιατόρια στο Παρίσι, αλλά και shop in shop με ελληνικά προϊόντα στα γνωστά πολυκαταστήματα Galleries Lafayette. Αφετηρία για την είσοδο στη γαλλική αγορά αναμένεται, σύμφωνα με τον κ. Βαλασσά, να αποτελέσει η διεθνής έκθεση τροφίμων και ποτών SIAL 2016, η οποία θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο στο Παρίσι.

Αν και η στόχευση για τα προϊόντα του Συνεταιρισμού παραμένει η ελληνική αγορά, η εξωστρέφεια βρίσκεται επίσης ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων, με την είσοδο στη μεταποίηση να ανοίγει νέους δρόμους. Οι αγορές της Μέσης Ανατολής, της Βορείου Αφρικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ακόμη και της Ρωσίας, βρίσκονται στο επίκεντρο του εξαγωγικού προσανατολισμού.

  • Νατάσα Φραγκούλη