Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Eπιμένει συμβολαιακά παρά τη φορο-επίθεση στη μπίρα

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Επιμένει συμβολαιακά παρά τη φορο-επίθεση στη μπίρα

Πλάνο ανάπτυξης, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία και τη …φορολογική επίθεση στην μπίρα, θέτει για την ελληνική αγορά η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, δεσμευόμενη για συνέχιση και διεύρυνση της συμβολαιακής της δέσμευσης έναντι των παραγωγών κριθαριού.

Σε μια αγορά που φθίνει κατά – μέσο όρο- 2% ετησίως, έχοντας απολέσει 250 εκατ.ευρώ μόνο την περίοδο 2011-2015, ο όμιλος, που καλύπτει από το 2015 το 100% των αναγκών του αποκλειστικά από εγχώρια πρώτη ύλη, προσβλέπει σε αύξηση της ελληνική παραγωγής και επέκταση του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού.

Στη μεγέθυνση και τις προοπτικές της ελληνικής αγοράς ο όμιλος επενδύει κεφάλαια 66,8 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία στην εγχώρια αγορά, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Ζωούλλης Μηνάς, σε σημερινή συνάντηση με δημοσιογράφους. Ο όμιλος επενδύει στη μεγέθυνση της εγχώριας παραγωγής μπίρας –σημειωτέον η Ελλάδα έχει την τρίτη χαμηλότερη κατανάλωση στην ΕΕ- αλλά και στην εξέλιξη της ελληνικής παραγωγής σε βασικό τροφοδότη ενός πλάνου εξαγωγών και εξωστρέφειας, που υλοποιεί. «Θα συνεχιστεί και στο μέλλον η στενή συνεργασία με τους παραγωγούς. Θέλουμε να αναπτύξουμε την αγορά της μπίρας στην Ελλάδα. Υπάρχει περιθώριο. Παρά την πίεση των τελευταίων ετών, η αγορά μας συνεχίζει να παρουσιάζει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, κυρίως μέσα από την αύξηση της κατά κεφαλή κατανάλωσης, που υπολείπεται σημαντικά του Ευρωπαϊκού μέσου όρου» τόνισε σχετικά.

Μικροί παραγωγοί

Ο επικεφαλής του ελληνικού ομίλου εκτίμησε ότι ένα σημαντικό κομμάτι ανάπτυξης της αγοράς θα προέλθει από τα διαφοροποιημένα προϊόντα, που μπορεί να παράξει η εγχώρια αγορά. Προς αυτή την κατεύθυνση, όπως είπε ο ίδιος, συμβάλλουν οι νέοι παραγωγοί μπίρας που μπαίνουν στον κλάδο.

«Αυτό είναι θετικό για την αγορά, γιατί δημιουργείται μια διαφορετική κουλτούρα για το προϊόν. Η αγορά είναι ανοιχτή σε νέους παίκτες και στη διαφοροποίηση που μπορούν να φέρουν στον κλάδο τα προϊόντα τους» τόνισε ο Ζωούλλης Μηνάς. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, οι «παίκτες» στην ελληνική αγορά της μπίρας από μόλις πέντε το 2000 έφθασαν το 2015 τους 24 και το 2016 αναμένεται να ανέλθουν σε τριάντα.

Πέλεκυς η φορολογία

Ως νάρκη στα σχέδια του κλάδου, πάντως, φαίνεται να λειτουργεί η νέα φορολόγηση στο προϊόν από την 1η Ιουνίου. «Ή κάποιος προσπαθεί να σκοτώσει τον κλάδο της μπίρας ή απλά δεν καταλαβαίνουν. Έπρεπε τουλάχιστον να υπάρξει ένας διάλογος» τόνισε ο κ. Ζωούλλης Μηνάς αναφερόμενος στη νέα φορολογική επιβάρυνση της μπίρας, την οποία χαρακτήρισε «απότομη και απρόβλεπτη». Σημείωσε δε ότι ο όμιλος θα απορροφήσει ένα μέρος της αύξησης, που συνολικά για τον καταναλωτή θα είναι της τάξης του 16%, αλλά δεν προσδιόρισε σε τι ποσοστό.

«Θα κάνουμε μια προσπάθεια να απορροφήσουμε ένα ποσοστό της αύξησης, αλλά είναι αδυνατον να απορροφήσουμε τέτοια αύξηση» τόνισε σχετικά.

Με αυτά τα δεδομένα τόνισε ότι το 2017 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για τον κλάδο,

Συμβολαιακή καλλιεργεια

Ο όμιλος απορροφά σε ετήσια βάση κατά μέσο όρο 40.000 τόνους κριθάρι, παραγωγή που προέρχονται από 140.000  στρέμματα και 2.000 παραγωγούς από όλη την Ελλάδα. Ο όμιλος έχει προμηθευτεί, από το 2008, που ξεκίνησε το πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας με 600 παραγωγούς και 17.000 τόνους κριθάρι από πέντε νομούς της Βόρειας Ελλάδας, έως το 2015 περίπου 237.000 τόνους ελληνικό κριθάρι για βυνοποίηση. Η ποσότητα αυτή, συνολικής αξίας 42 εκατ. Ευρώ περίπου, είναι ίση με τη συνολική ετήσια παραγωγή κριθαριού στην Ελλάδα.

Το 2015 κάλυψε το 100% των αναγκών της με εγχώριο κριθάρι  από την ελληνική ύπαιθρο που βυνοποιήθηκε στα δυο ιδιόκτητα ζυθοποιεία της σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, κατάφερε να ανοίξει και εξαγωγικούς ορίζοντες για το εγχωρίως παραγόμενο κριθάρι και για την ελληνική βύνη, κάνοντας εξαγωγές όχι μόνο κριθαριού, αλλά και βύνης σε γειτονικές χώρες, δίνοντας έτσι νέες προοπτικές στο ελληνικό κριθάρι.

  • Νατάσα Φραγκούλη