Η BASF ήταν χρυσός χορηγός στην ημερίδα με τίτλο «Μάρκετινγκ Οίνου» που διοργανώθηκε την Παρασκευή, 15 Ιουνίου, στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης.

H Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης, οι Οίνοι Βορείου Ελλάδος, το Γενικό Προξενείο Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη & το Σωματείο «Συνέργεια» ήταν οι συνδιοργανωτές της πολύ επιτυχημένης εκδήλωσης, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 120 οινοπαραγωγοί, οινολόγοι, δημοσιογράφοι και εκπρόσωποι δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.

«Η σημερινή εκδήλωση εντάσσεται σε μία σειρά πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει η BASF Ελλάς για την έμπρακτη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας των ελληνικών ποιοτικών αγροτικών προϊόντων. Ευελπιστούμε να διοργανώσουμε κάτι αντίστοιχο και στη Νότια Ελλάδα, ώστε να δώσουμε ευκαιρίες για την προώθηση των ποιοτικών κρασιών της Πελοποννήσου και της Κρήτης στην απαιτητική αγορά της Γερμανίας», δήλωσε ο κ. Βασίλης Γούναρης, Διευθύνων Σύμβουλος της BASF Ελλάς ΑΒΕΕ. «Ένα ακόμα παράδειγμα έμπρακτή στήριξης του πρωτογενούς τομέα είναι και το Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τροφίμων, που η BASF διοργανώνει από το 2014 και κάθε χρόνο, σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, στο πλαίσιο του οποίου πραγματοποιούνται πολυάριθμες συναντήσεις Β2Β μεταξύ Ελλήνων παραγωγών και συνεταιρισμών με γερμανικές επιχειρήσεις, με σκοπό την ενίσχυση των εξαγωγών ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων στη Γερμανική αγορά», τόνισε ο κ. Γούναρης.

«Ένα καλό, πρωτότυπο, αυθεντικό Ελληνικό κρασί, ακόμα και αν παράγεται σε μικρές ποσότητες μπορεί κάλλιστα να μπει στους καταλόγους της κάβας της BASF, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορίας κρασιού στη Γερμανία, με ιστορία πάνω από έναν αιώνα και εξαγωγές σε όλο τον κόσμο», επισήμανε η κα Renate Fleischer, υπεύθυνη αγορών της κάβας Weinkeller της BASF στο Ludwigshafen της Γερμανίας.

Η ημερίδα ξεκίνησε με χαιρετισμούς του κ. Walter Stechel, Γενικού Πρόξενου Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, της κας Γερακίνας Μπισμπινά, Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του κ. Στέλιου Μπουτάρη, Πρόεδρου της Ένωσης Οινοπαραγωγών «Οίνοι Βορείου Ελλάδος», του Δρ. Φίλιππου Παπαδόπουλου, Διευθυντή του Γραφείου Διαχείρισης Στρατηγικών Προγραμμάτων της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής και του κ. Σταύρου Τσουρουκίδη, Πρόεδρου του Σωματείου «ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ»

Στη συνέχεια, ο κ. Tom Drieseberg, εκπρόσωπος του Συνδέσμου Γερμανικών Διακεκριμένων Οινοκτημάτων VDP, μίλησε για την εμπειρία του VDP στην ανάπτυξη κοινής στρατηγικής ποιότητας και μάρκετινγκ. Η Καθηγήτρια Δρ Med. Evelyn Dimkou από το Πανεπιστήμιο Οινολογίας Geisenheim επισήμανε τις ευκαιρίες κατάρτισης που προσφέρει το Πανεπιστήμιο σε αμπελοπαραγωγούς και οινοπαραγωγούς.

 «Από την καλλιέργεια έως την διάθεση – η Intervitis ως έκθεση για τον αμπελουργό και οινοπαραγωγό» ήταν ο τίτλος της ομιλίας του κ. Wolfram Huonker, εκπρόσωπου της έκθεσης Intervitis στη Στουτγάρδη.

Ο Καθηγητής Δρ. Gergely Szolnoki, από το Πανεπιστήμιο Geisenheim μίλησε για το μάρκετινγκ οίνου στη Γερμανική αγορά με ιδιαίτερη ματιά για κρασιά από την Ελλάδα.

Στον ρόλο των βιολογικών κρασιών στην γερμανική αγορά οίνου αναφέρθηκε ο κ. Wolfgang Patzwahl, από την εταιρεία Naturland.

O sommelier κ. Αντώνιος Ασκητής εξήγησε πως τα ελληνικά κρασιά μπορούν να βρουν τη θέση τους στη γαστρονομία της Γερμανίας, με ελληνική και γερμανική κουζίνα.

Τέλος, ο κ. Marc Oliver Heilos και η κα Renate Fleischer, υψηλόβαθμα στελέχη της κάβας Weinkeller της BASF, με έδρα το Ludwigshafen της Γερμανίας, αναφέρθηκαν στις εμπειρίες τους από το εμπόριο οίνου της BASF σε όλο τον κόσμο. Δήλωσαν ενθουσιασμένοι από τα καταπληκτικά κρασιά της Ελλάδας και εξέφρασαν την πρόθεση τους να στηρίξουν την προσπάθεια προώθησης επιλεγμένων κρασιών στη Γερμανία.