Βέλγιο: Άνοδος της καταναλωτικής δαπάνης για βιολογικά προϊόντα

Βέλγιο: Άνοδος της καταναλωτικής δαπάνης για βιολογικά προϊόντα

Σύμφωνα με στοιχεία πρόσφατα δημοσιευθείσας έρευνας της εταιρείας μελετών αγοράς GfK που βασίζεται σε στοιχεία του Φλαμανδικού Κέντρου Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Ιχθυηρών (Vlaams Centrum Voor Agro & Visserijmarketing – VLAM), η συνολική καταναλωτική δαπάνη για αγορές βιολογικών προϊόντων (τροφίμων και άλλων προϊόντων) στο Βέλγιο σημείωσε το 2015 άνοδο της τάξεως του 18% έναντι του 2014, ανερχόμενη σε 514 εκατ. €.

Από την άλλη πλευρά, το μερίδιο των βελγικών οικογενειών που αγοράζουν και καταναλώνουν βιολογικά προϊόντα παρέμεινε σταθερό, στο 88%, ενώ το 9% των βελγικών νοικοκυριών αγοράζουν βιολογικά προϊόντα σε συστηματική, εβδομαδιαία βάση.

Οι δύο πληθυσμιακές κατηγορίες αγοραστών βιολογικών προϊόντων με την υψηλότερη δαπάνη, πλησίον του ημίσεως της συνολικής δαπάνης για αγορά βιολογικών προϊόντων, είναι οι εύπορες οικογένειες με παιδιά και οι εύποροι συνταξιούχοι, ενώ η κατηγορία των άγαμων ηλικίας άνω των 40 ετών είναι εκείνη που δαπανά το υψηλότερο μερίδιο του συνόλου των δαπανών της για αγορές, σε αγορές βιολογικών προϊόντων.

Σύμφωνα με τις ενδείξεις της έρευνας, το επίπεδο τιμών των βιολογικών προϊόντων στο Βέλγιο εξακολουθεί να βρίσκεται σε επίπεδα κατά 30% ανώτερα εκείνου των συμβατικών προϊόντων, ωστόσο διαπιστώνεται μία τάση μείωσης της ανωτέρω διαφοράς τιμών, ιδιαίτερα στα βιολογικά προϊόντα που διατίθενται στα καταστήματα των μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων, που αποτελούν το κύριο κανάλι διανομής των βιολογικών προϊόντων στο Βέλγιο.

Διαβάστε ακόμη: Στην βιολογική αγορά επενδύουν μεγάλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου