Δύο αδέρφια καινοτομούν και προωθούν το μέλι τους στα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής

Οι Δημήτρης και Γιάννης Λάσκαρης, δύο αδέρφια από τα Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής, επένδυσαν στην αγάπη τους για τη μελισσοκομία

Αγάπησαν τη μελισσοκομία από την πρώτη στιγμή που ήρθαν σε επαφή μαζί της. Ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά, που τους ώθησε να παραμερίσουν κάθε άλλη δραστηριότητα και να ασχοληθούν επαγγελματικά με αυτήν. Οι Δημήτρης και Γιάννης Λάσκαρης, δύο αδέρφια από τα Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής, επένδυσαν στην αγάπη τους για τη μελισσοκομία και κατάφεραν να αποκτήσουν τα δικά τους μελίσσια, να δημιουργήσουν τη δική τους ταυτότητα, παράγοντας ιδιαίτερα μελισσοκομικά προϊόντα και κατασκευάζοντας παράλληλα μία μελισσοκομική εφαρμογή, για να γίνει η δουλειά του μελισσοκόμου πιο εύκολη και αποδοτική. «Ξεκινήσαμε με τη μελισσοκομία μέσω σεμιναρίων, πριν από πέντε χρόνια, στο Ινστιτούτο Μελισσοκομίας που υπάρχει στη Χαλκιδική και σιγά-σιγά αποκτήσαμε τα πρώτα μελίσσια. Αυτήν τη στιγμή έχουμε 40, αλλά κάθε χρόνο αυξάνονται», αναφέρει ο Δημήτρης στην «Ύπαιθρο Χώρα».

Επώνυμα προϊόντα σε ξενοδοχειακές μονάδες

Η επιτυχία των δύο μελισσοκόμων ξεκίνησε ήδη από τα πρώτα χρόνια ενασχόλησής τους με τη μελισσοκομία, παράγοντας μέλια και πιστοποιημένες κεραλοιφές, που έγιναν γνωστές σε μεγάλες εμπορικές διαδικτυακές σελίδες του εξωτερικού. Η αγάπη τους, όμως, για τα προϊόντα της μέλισσας τούς οδήγησε σε πέντε νέα προϊόντα, που λάνσαραν με το όνομα «Bee my Friend». Ο Δημήτρης, παρουσιάζοντάς τα στην «ΥΧ», αναφέρει πως «και τα πέντε είναι ελληνικά μέλια. Το ένα είναι θυμαρίσιο, το δεύτερο είναι από πεύκο, το τρίτο είναι μέλι πορτοκαλιάς, το τέταρτο είναι μέλι ελάτης και το πέμπτο δεν είναι πολύ γνωστό στην Ελλάδα, είναι η κρέμα μελιού». Τα πέντε αυτά προϊόντα έχουν καταφέρει να γίνουν γνωστά τόσο σε ξένους όσο και Έλληνες τουρίστες που επισκέπτονται τη Χαλκιδική, αφού έχουν αποκτήσει μια θέση σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες της περιοχής. «Τα προϊόντα μελιού που παράγουμε είναι πιστοποιημένα με ISO και πάνω στη συσκευασία αναγράφεται η ημερομηνία παραγωγής και άλλες βασικές πληροφορίες, τόσο στα ελληνικά, όσο και στα αγγλικά», τονίζει ο Δημήτρης. Επίσης, μπορεί να βρει κανείς τα προϊόντα και σε καταστήματα της Θεσσαλονίκης, της Κρήτης, της Πελοποννήσου, καθώς και σε κάποια νησιά των Κυκλάδων. Εκτός, όμως, από τα παραπάνω, τα δύο αδέρφια έχουν στείλει και τα πρώτα τους δείγματα στην Αυστρία.

Κρέμα μελιού

Η κρέμα μελιού προτιμάται πολύ στο εξωτερικό.Θέλοντας να εκμεταλλευτούν το μέλι που κρυσταλλώνει, δημιούργησαν την πρωτότυπη κρέμα μελιού. «Η κρέμα μελιού προτιμάται πολύ στο εξωτερικό. Γίνεται με πρόσμιξη ανθόμελου και πευκόμελου. Η διαφορά της με το παραδοσιακό μέλι είναι πως η υφή του είναι πιο παχύρευστη, σαν μερέντα. Κατά τα άλλα, από θρεπτικής άποψης δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με το μέλι όπως το γνωρίζουμε», αναφέρει ο Δημήτρης και συνεχίζει: «Η τεχνική που ακολουθείται για τη δημιουργία της κρέμας μελιού είναι η τεχνική της λεπτοκρυστάλλωσης, χωρίς να απαιτείται κάποια χημική πρόσμειξη. Η διαδικασία που πραγματοποιείται, αφού κρυσταλλώσει το μέλι, είναι να σπάσουμε τους κρυστάλλους με ένα ειδικό μηχάνημα. Με αυτόν τον τρόπο, οι κρύσταλλοι γίνονται πάρα πολύ μικροί, και το μέλι δεν ξανακρυσταλλώνει ποτέ. Είναι ένας τρόπος να αξιοποιήσουμε μία φάση του μελιού η οποία οδηγεί πολύ κόσμο στο να το πετάει, όταν κρυσταλλώνει», τονίζει ο Δημήτρης.

Τα Bee Files

Οι γνώσεις, όμως, των δύο μελισσοκόμων δεν σταματούν στη μελισσοκομία, αφού ο Γιάννης έχει και γνώσεις προγραμματισμού, τις οποίες αποφάσισαν να αξιοποιήσουν, δημιουργώντας τα Bee Files, μία εφαρμογή που θα βοηθήσει κάθε μελισσοκόμο να κάνει τη δουλειά του πιο εύκολη. «Στην εφαρμογή είναι δυνατό να καταγράψει κανείς γενικές πληροφορίες, όπως πληθυσμό κυψέλης, ποσότητα γόνου, ποσότητα μελιού και ποσότητα γύρης, καθώς και όλες τις πληροφορίες σχετικά με τη βασίλισσα, τη βασιλοτροφία, τις ασθένειες που είναι πιθανόν να προκύψουν, τις θεραπείες που έχουν εφαρμοστεί και πλήθος άλλων χρήσιμων πληροφοριών», αναφέρει ο Δημήτρης.

Εκτός, όμως, από αυτό, η εφαρμογή μπορεί να συνδεθεί με μικρά τσιπάκια, τα οποία μπορούν να ενσωματωθούν σε κάθε κυψέλη. Με αυτόν τον τρόπο, ο μελισσοκόμος έχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται για την κάθε κυψέλη ξεχωριστά. «Μόλις ο χρήστης σκανάρει στο κινητό του το τσιπάκι, μπορεί να έχει απομακρυσμένα πληροφορίες, όπως τον κωδικό του μελισσοκομικού βιβλιαρίου, ποια κυψέλη είναι αδύναμη, αλλά να κάνει και μία σύγκριση με τις προηγούμενες μέρες, ακόμα και με την προηγούμενη χρονιά, για τη βιωσιμότητα της κυψέλης του», μας ενημερώνει ο 29χρονος μελισσοκόμος.

Τα δύο αδέρφια ετοιμάζονται το επόμενο διάστημα να επεκτείνουν τις υπηρεσίες της εφαρμογής, η οποία αριθμεί 5.000 χρήστες από την Ελλάδα, την Αμερική, την Πολωνία και την Ιταλία: «Σκοπεύουμε να προσθέσουμε περισσότερες υπηρεσίες για τη βασιλοτροφία και, σε συνεννόηση με ελληνικές εταιρείες, να πωλούνται ελληνικά μέλια σε όποιον ενδιαφέρεται να αγοράσει μέσω της εφαρμογής», καταλήγει ο Δημήτρης.