Δυναμικά ξεκίνησε η καμπάνια MEET THE LAMB

Δυναμικά ξεκίνησε η καμπάνια MEET THE LAMB

Πλούσιο σε δραστηριότητες δίμηνο έχει να επιδείξει η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ), καθώς «ξετυλίγει» το νήμα της καμπάνιας Meet the Lamb, του συγχρηματοδοτούμενου από την Ε.Ε. τριετούς προγράμματος προβολής και προώθησης πρόβειου κρέατος το οποίο τρέχει ήδη από τις αρχές του έτους.

Μια εξωστρεφή δράση προετοιμασίας και υλοποίησης, που είχε μέχρι σήμερα δύο κορυφαία σημεία: τη συμμετοχή στη διεθνή έκθεση τροφίμων Food Expo στην Αθήνα (18 έως 20 Μαρτίου 2017) και στη διεθνή έκθεση TuttoFood στο Μιλάνο (8 έως 11 Μαΐου 2017).

Στη Food Expo η καμπάνια Meet the Lamb, με ένα εντυπωσιακό περίπτερο στα χρώματα του Προγράμματος, είχε την ευκαιρία να προβάλει στους Έλληνες και ξένους επισκέπτες το ελληνικό αρνί, τα εγγενή χαρακτηριστικά και αξίες του που συνίστανται στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές παραγωγής του, στην ποιότητά του, στην εκτατική εκτροφή των ζώων και στα ιδιαίτερα γευστικά και οργανοληπτικά του χαρακτηριστικά.

Εξαιρετικής σημασίας ήταν η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 19 Μαρτίου στο πλαίσιο της Food Expo και η οποία περιλάμβανε:

  • τη συνοπτική παρουσίαση του προγράμματος και των στόχων του,
  • παραδειγματικές κοπές πρόβειου κρέατος από τον Έλληνα κρεοπώλη, και πρόεδρο του σωματείου κρεοπωλών Πειραιά Νίκο Παπαλαμπόπουλο, και από τον Γάλλο συνάδελφό του (και εκπαιδευτή στο κρέας) Λυκ Περέζ, καθώς και
  • ειδικές προτάσεις παρασκευασμάτων από τον σεφ Νίκο Φωτιάδη.

Η εκδήλωση, την οποία συντόνιζε η Ρομίνα Τζαρέλλα εκ μέρους της εταιρίας Sopexa (που είναι και ο φορέας υλοποίησης του προγράμματος), κράτησε μέχρι το τέλος αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού, και ασφαλώς σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε και η δεξιοτεχνία των δύο κρεοπωλών.

Σημειώνεται ότι την εκδήλωση χαιρέτισε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών – Κρεοπωλών (ΠΟΚΚ) και αντιπρόεδρος της ΕΔΟΚ Σταύρος Πέρρος, ενώ παρευρέθηκαν σε αυτήν βεβαίως και άλλα στελέχη της Διοίκησης της ΕΔΟΚ: ο πρόεδρος Λευτέρης Γίτσας, ο ταμίας Χάρης Πανταζής, ο γενικός διευθυντής Ανδρέας Γεωργούδης. Με ενδιαφέρον παρακολούθησε την εκδήλωση και ο Καθηγητής του ΑΠΘ, Γιάννης Αμβροσιάδης.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε στο περίπτερο που διατηρούσε το πρόγραμμα Meet the Lamb στην έκθεση Food Expo, όπου δεκάδες άνθρωποι είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τεμάχια και παρασκευάσματα από τα σφάγια που λίγη ώρα πριν είχαν τεμαχιστεί στη διάρκεια της επίδειξης.

Κοινός τόπος στις συζητήσεις όσων παρευρέθηκαν, ήταν ότι πράγματι το βαρύτερο αρνί δίνει πολλές περισσότερες επιλογές γαστρονομικής αξιοποίησης σε σχέση με το αρνάκι που καταναλώνουμε περισσότερο στην Ελλάδα. Ούτως ή άλλως, η παραγωγή βαρύτερων και περισσότερο αξιοποιήσιμων ζώων είναι ένας βασικός στόχος του προγράμματος Meet the Lamb, ο οποίος συμβαδίζει βέβαια με δύο ακόμη παράλληλους σκοπούς: τόνωση της κατανάλωσης στη χώρα μας, και εξωστρέφεια με παρουσία στις αγορές της Ιταλίας και της Ισπανίας.

Εξίσου δυναμική ήταν και η πρώτη εκτός συνόρων παρουσία της καμπάνιας Meet the Lamb, με τη συμμετοχή στη διεθνή έκθεση TuttoFood στο Μιλάνο. Διατηρώντας το δικό της περίπτερο στην έκθεση, η καμπάνια πρόβαλε στο ιταλικό κοινό το ελληνικό αρνί, αναδεικνύοντας τα ιδιαίτερα ποιοτικά και γευστικά χαρακτηριστικά του.

Ξεχωριστή στιγμή ήταν η ειδική εκδήλωση της Τετάρτης 10 Μαΐου στην οποία παραβρέθηκαν Ιταλοί έμποροι και αγοραστές σούπερ μάρκετ, αλλά και δημοσιογράφοι που έδειξαν έντονο ενδιαφέρον για την ελληνική καμπάνια.

Εκτός από τη γνωριμία με την ελληνική καμπάνια, η εκδήλωση στην TuttoFood είχε και γαστρονομικό ενδιαφέρον, αφού οι παρευρισκόμενοι αλλά και πλήθος επισκεπτών της έκθεσης είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν και να ευχαριστηθούν το ελληνικό αρνί σε αρκετές παραλλαγές (σουβλάκι, κεφτεδάκια, λουκάνικο, αλλαντικό και, φυσικά, παϊδάκια), σε μια γευσιγνωσία που επιμελήθηκε ο σεφ Νίκος Φωτιάδης.

Τα αποτελέσματα της ελληνικής παρουσίας στο Μιλάνο συνόψισε ο πρόεδρος της ΕΔΟΚ, Λευτέρης Γίτσας, ο οποίος μιλώντας στους δημοσιογράφους σημείωσε χαρακτηριστικά: «Είδαμε μεγάλο ενδιαφέρον και αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό. Εμείς από την πλευρά μας θα ασχοληθούμε εντατικά και θα αναλύσουμε περαιτέρω τις παρατηρήσεις που ακούσαμε, αφού ένας από τους στόχους μας ήταν να διαγνώσουμε το τι θέλουν οι έμποροι και τα σούπερ μάρκετ στην Ιταλία προκειμένου να δώσουν ακόμη μεγαλύτερο βάρος στη διακίνηση του ελληνικού αρνιού. Μέχρι σήμερα τα ελληνικά αρνιά εξάγονταν στην Ιταλία με τη μορφή νωπού ολόκληρου σφάγιου. Αυτό που φαίνεται κομβικό σήμερα είναι να τυποποιούμε ανάλογα με τη ζήτηση, και αυτή θα είναι η προσπάθειά μας στο πλαίσιο του προγράμματος MEET THE LAMB».

Ο απολογισμός των δράσεων που έλαβαν χώρα τις τελευταίες 60 ημέρες δείχνει ότι ανοίγονται νέες δυνατότητες για την ελληνική παραγωγή αιγοπρόβειου κρέατος, ενώ σημαντική πρόκληση παραμένει η δημιουργία ενός προϊόντος με αυξημένη προστιθέμενη αξία, η αξιοποίηση νέων γευστικών και εύχρηστων συνταγών, η αύξηση της κατανάλωσης όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στις δύο ευρωπαϊκές αγορές στις οποίες στοχεύει η καμπάνια, όπως και η περαιτέρω διείσδυση σε αυτές.

Πρόκειται, όπως υπογραμμίζουν τα στελέχη της ΕΔΟΚ, για κρίσιμα στοιχήματα που μπορεί και πρέπει να κερδίσει ο ελληνικός κλάδος αιγοπρόβειου κρέατος. Αποτέλεσμα της πορείας αυτής θα είναι να ωφεληθούν όλοι οι κρίκοι της αλυσίδας αυτής, από τον παραγωγό μέχρι τη λιανική πώληση.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, ο απολογισμός των τελευταίων εβδομάδων δεν θα ήταν τόσο πλούσιος εάν αφενός δεν υπήρχε η μεγάλη σύμπνοια που επιδεικνύουν οι διαφορετικοί τομείς οι οποίοι απαρτίζουν την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος. Και αφετέρου εάν δεν υπήρχαν οι εισφορές των παραγωγών οι οποίες έχουν αρχίσει πλέον να καταβάλλονται δίνοντας στην ΕΔΟΚ το περιθώριο να σχεδιάζει όσο καλύτερα γίνεται την υλοποίηση δράσεων που ωφελούν το σύνολο όσων ασχολούνται με τον κλάδο του κρέατος στην Ελλάδα.