Εργαστήριο συγγραφής και κατασκευής παραμυθιού, στο αρχαιολογικό μουσείο Κομοτηνής

Εργαστήριο συγγραφής και κατασκευής παραμυθιού, στο αρχαιολογικό μουσείο Κομοτηνής

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ροδόπης διοργάνωσε με επιτυχία εργαστήριο συγγραφής παραμυθιού, κατασκευής χειροποίητου βιβλίου και εμψύχωσης μιας ιστορίας στις 5 και 6 Μαΐου. Το εργαστήριο που έλαβε χώρα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κομοτηνής καθοδήγησε η αρχαιολόγος-μουσειολόγος του Υπουργείου Πολιτισμού Αλεξάνδρα Σέλελη και απευθυνόταν σε ενήλικες.

Το σεμινάριο κάλυψε αρχικά το θεωρητικό μέρος του παραμυθιού και την ιστορία του και στη συνέχεια οι συμμετέχοντες, ανάμεσά τους και μια μαθήτρια της Ε΄ Δημοτικού, έγραψαν παραμύθια, κατασκεύασαν βιβλία και τα εικονογράφησαν με τους ήρωές τους. Στον αύλειο χώρο του μουσείου ξεπήδησαν σύγχρονοι συγκριτικά με τους αρχαίους ήρωες, πολύχρωμοι και πολυδιάστατοι.

«Είδαμε το παραμύθι σαν κεντρικό πυρήνα από τον οποίο ξεκινούν διάφορες δημιουργικές δραστηριότητες, με αφετηρία την γραφή και στην πορεία την κατασκευή και εικονογράφηση ενός χειροποίητου βιβλίου και τέλος την εμψύχωσή του, δηλαδή το παραμύθι σαν μια μικρή παράσταση κουκλοθεάτρου» περιέγραψε στο www.ypaithros.gr η κα Σέλελη. Το παραμύθι αποτέλεσε την αφορμή και σκοπός ήταν «οι ιδέες να οδηγηθούν εκεί που επιθυμούν. Στόχος είναι να εμπνευστούμε και να δουλέψουμε όλοι μαζί» πρόσθεσε.

Η κ. Σέλελη θεωρεί ότι μικροί και μεγάλοι έχουν ανάγκη από το παραμύθι με τη διαφορά ότι τα παιδιά εντυπωσιάζονται από τα έντονα χρώματα και την δράση τόσο των παραδοσιακών όσο και των σύγχρονων παραμυθιών. Εξάλλου, τα οφέλη του παραμυθιού για κάθε ηλικία φανερώνουν τον πλούτο που κρύβει η μακραίωνη ιστορία του στον κόσμο της Δύσης με τον Σαρλ Περό, τους αδελφούς Γκριμ και τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και βέβαια τον παππού Αίσωπο αλλά και της Ανατολής με την Σεχραζάτ να πρωταγωνιστεί. «Η ελληνική λέξη παραμύθι κρύβει πλούτο και πολυσημία. Το παραμύθι σημαίνει επίσης παραμυθία, παρηγοριά, θάρρος, ενθάρρυνση, άρα παραμύθια χρειαζόμαστε όλοι».

Το σεμινάριο ήταν μια πρωτοβουλία της αρχαιολόγου του Αρχαιολογικού Μουσείου Κομοτηνής Νάγιας Δαλακούρας που συντόνισε την προσπάθεια και ανέλαβε την φιλοξενία της εκπαιδευτικού και των εκπαιδευόμενων στον εξαιρετικό χώρο του Μουσείου.