Εξαπλώνεται το δήθεν ελληνικό γιαούρτι στις ΗΠΑ

Εξαπλώνεται το δήθεν ελληνικό γιαούρτι στις ΗΠΑ

Πριν μερικά χρόνια, ελληνικές εταιρείες λάνσαραν το άγνωστο μέχρι τότε ελληνικό γιαούρτι στην αμερικανική αγορά, τηρώντας την παραδοσιακή διαδικασία στράγγισης στην παραγωγή του. Δεν κατάφεραν, όμως, να το υποστηρίξουν, με συνέπεια ξένες εταιρείες να επωφεληθούν της συγκυρίας, χρησιμοποιώντας τη φήμη του. Εταιρείες που σήμερα καρπώνονται τα οφέλη της παραγωγής και εμπορίας του γιαουρτιού, το οποίο εμφανίζουν ως ελληνικό προϊόν.

Το δήθεν ελληνικό γιαούρτι έχει φτάσει πλέον να αντιπροσωπεύει περίπου το 54% του συνολικού τομέα γιαουρτιού στις ΗΠΑ, από το 1% της αγοράς, πριν μία δεκαετία. Μετά την ισχνή παρουσία των ελληνικών εταιρειών που έφεραν το ελληνικό γαλακτοκομικό προϊόν στις ΗΠΑ, κομβικός ήταν ο ρόλος εταιρειών όπως η γνωστή –τουρκικών συμφερόντων– «Τζομπάνη» (Chobani), οι οποίες πήραν τα ηνία της αγοράς πουλώντας «ελληνικό γιαούρτι».

Σήμερα, μάλιστα, ο υπεύθυνος πωλήσεων της Τζομπάνη, Peter McGuinness, έρχεται να υποστηρίξει στη DairyReporter ότι «το ελληνικό γιαούρτι είναι εντελώς υποβαθμισμένο στις ΗΠΑ». Όπως επισημαίνει, «η διείσδυση του ελληνικού γιαουρτιού στα νοικοκυριά ανέρχεται στο 33%-34%, πράγμα που σημαίνει ότι τα 2/3 της χώρας δεν κατανάλωσαν ελληνικό γιαούρτι τις τελευταίες 52 εβδομάδες».

Ο McGuinness παραθέτει κάποιες ανεπτυγμένες αγορές ως σημείο αναφοράς για το πού θα μπορούσε να βρίσκεται το μη ελληνικής προελεύσεως προϊόν, που εμφανίζεται ως «ελληνικό». «Όσον αφορά την κατανάλωση γιαουρτιού, υπολειπόμαστε 25% από τον Καναδά, ενώ έχουμε τη μισή κατανάλωση σε σχέση με την Ευρώπη», αναφέρει, τεκμηριώνοντας την άποψή του ότι ο κλάδος θα πρέπει να γίνει διπλάσιος από ό,τι είναι σήμερα, κάτι που περιλαμβάνεται και στο τριετές πλάνο της εταιρείας.