Ευκαιρίες για βιώσιμη αγροτική ανάπτυξη – Παρουσιάστηκαν σε ημερίδα στην Κομοτηνή

Ευκαιρίες για βιώσιμη αγροτική ανάπτυξη - Παρουσιάστηκαν σε ημερίδα στην Κομοτηνή

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου ημερίδα της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, του Europe Direct Κομοτηνής και της Αναπτυξιακής Ροδόπης με θέμα «Προοπτικές για βιώσιμη αγροτική ανάπτυξη». Συμμετείχαν γεωπόνοι και στελέχη των ΔΑΟΚ των πέντε νομών της περιφέρειας, παραγωγοί και εν δυνάμει επενδυτές μέσω του προγράμματος LEADER για το οποίο υπήρξε αρχικά ενημέρωση από τον γενικό διευθυντή της ΑΝΡΟ Στάθη Κεφαλίδη.

Ευκαιρίες για βιώσιμη αγροτική ανάπτυξη - Παρουσιάστηκαν σε ημερίδα στην Κομοτηνή

Στη συνέχεια ο γεωπόνος- στέλεχος της Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογών ΠΑΑ Ευάγγελος Δελλής έδωσε χρήσιμες πληροφορίες για τη σύσταση Ομάδων Παραγωγών και Οργανώσεων Παραγωγών, ένα θέμα που ενδιέφερε πολλούς από τους συμμετέχοντες καθώς μονοπώλησε τον διάλογο που ακολούθησε. Ο κ. Δελλής ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για τις προϋποθέσεις ένταξης των ομάδων, το ύψος των ετήσιων δόσεων που δεν μπορούν σε σύνολο πενταετίας να ξεπεράσουν το ποσό των 500.000 ευρώ, τον τρόπο καταβολής των δόσεων.  Δίνοντας κάποιες διευκρινήσεις είπε ότι «οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλλουν μόνο μια αίτηση στήριξης ανά ΑΦΜ. Αυτό σημαίνει ότι εάν σ’ έναν υπερκείμενο φορέα υπάρχουν δυο ομάδες παραγωγών μπορεί να γίνει μόνο μια αίτηση μια ομάδα με το ΑΦΜ του οργανισμού». Επίσης, μίλησε αναλυτικά για τις κυρώσεις και τα περιθώρια που θα δοθούν στις ομάδες.

Ευκαιρίες για βιώσιμη αγροτική ανάπτυξη - Παρουσιάστηκαν σε ημερίδα στην Κομοτηνή

Για τις «Πωλήσεις Αγροτικών Αγαθών σε μια νέα εποχή» μίλησε ο οικονομολόγος Ευγένιος Καλαϊτζόπουλος, εκπροσωπώντας την Olympus Herb, τονίζοντας από την αρχή ότι το ζήτημα δεν είναι τι μπορούμε να καλλιεργήσουμε αλλά που μπορούμε να το πουλήσουμε. Για να πλησιάσει τον καταναλωτή η εταιρία επέλεξε επί ένα χρόνο να διαθέσει το προϊόν δωρεάν σε καφετέριες και ξενοδοχεία. Όταν προσπάθησαν να το πουλήσουν στη Μέση Ανατολή οι Άραβες το επέστρεψαν γιατί η συσκευασία έγραφε «Όλυμπος, το τσάι των θεών» κι αυτό για την κουλτούρα τους ήταν βλασφημία, ενώ αντίθετα για τον Βρετανό καταναλωτή είναι κάτι αποδεκτό. Ο κ. Καλαϊτζόπουλος στάθηκε στο διαδίκτυο και την ανάγκη το προϊόν να είναι παρόν. «2,5 εκ. καταναλωτές στον κόσμο καθημερινά αγοράζουν διαδικτυακά από μήλα μέχρι τρακτέρ. Το 45% των Ελλήνων χρηστών αγοράζουν από το διαδίκτυο. Μόλις το 3% των αγροτών έκανε βίντεο κλιπ στο you tube» ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι αντίθετα οι πωλητές αγροτικών μηχανημάτων και εργαλείων είναι στο διαδίκτυο και το you tube. «Στην εποχή που έρχεται εάν δεν είστε στο ίντερνετ είστε ανύπαρκτοι».

Την καλή πρακτική της εξέλιξης των Ομάδων Παραγωγών μέσω των κανονισμών της ΕΕ παρουσίασε ο Σάββας Γεννησαριώτης, εκπρόσωπος πέντε από τις ομάδες της Καβάλας. Παρουσίασε την εξέλιξη των οργανώσεων τα τελευταία χρόνια ενώ σημείωσε ότι στην ΠΕ Καβάλας δεν υπήρξε ανάκληση αναγνώρισης καμίας ομάδας. «Δημιουργήθηκαν την περίοδο 2004-6, προαναγνωρίστηκαν ως ομάδες και στην συνέχεια μετά από μια πενταετή περίοδο προετοιμασίας έλαβαν αναγνώριση ως οργανώσεις παραγωγών για τα προϊόντα σπαράγγι, ακτινίδιο που είναι οι δυο κύριοι κλάδοι παραγωγής στην περιοχή μας, καθώς επίσης για βερίκοκα, ροδάκινα, δαμάσκηνα, αχλάδια, ρόδια και κεράσια». Ο κ. Γεννησαριώτης εξήγησε ότι μέλημά τους ήταν η ανταγωνιστικότητα, η προστασία του περιβάλλοντος ενώ έθεσαν μια σειρά ειδικών στόχων.