Facebook και παιδική παχυσαρκία

Κίνδυνος λόγω των διαφημίσεων στα κοινωνικά δίκτυα

Facebook και παιδική παχυσαρκία

Οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων και ποτών περιορίζουν τη χρήση ιστοσελίδων για την προώθηση ανθυγιεινών τροφίμων στα παιδιά και επιδίδονται στη διαφήμισή τους μέσω του κολοσσού των κοινωνικών δικτύων, το facebook, σύμφωνα με ιρλανδική έκθεση. Το Irish Heart Foundation εξηγεί πως οι επιχειρήσεις στοχεύουν στα παιδιά μέσω του facebook με διακριτικές και κρυφές μεθόδους σε ένα περιβάλλον που οι γονείς δεν μπορούν να ελέγξουν πολύ εύκολα. Ο παιδοψυχολόγος Dr. Mimi Tatlow- Golden αναφέρει πως στον ψηφιακό κόσμο οι εταιρείες μπορούν να διακρίνουν τα παιδιά που ανταποκρίνονται στις διαφημίσεις τροφίμων και ποτών, στοχεύοντας στα πιο ευαίσθητα.

Αποτελέσματα έρευνας

Οι ερευνητές της έκθεσης, με τίτλο «Ποιος ταΐζει τα παιδιά στο διαδίκτυο», μελέτησαν 73 αλυσίδες στην Ιρλανδία και διαπίστωσαν πως πολλές από αυτές δεν χρησιμοποιούν ιστοσελίδες για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους στα παιδιά και μόνο μία στις δέκα έχει ιστοσελίδα στην οποία η πρόσβαση στα παιδιά απαγορεύεται. Επιπλέον, μία στις πέντε περιλαμβάνει περιεχόμενο, το οποίο προωθεί κυρίως τρόφιμα με πολλά λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι και το οποίο απευθύνεται σε παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας και εφήβους. Η εικόνα, όμως, αλλάζει δραματικά, αν κοιτάξει κανείς το facebook. Όλες οι αλυσίδες τροφίμων και ποτών διαθέτουν σελίδες, τις οποίες επισκέπτονται κυρίως παιδιά ηλικίας 13-14 ετών παρουσιάζοντας, ως επί το πλείστον, ανθυγιεινά τρόφιμα που έχουν ως βάση τα λιπαρά, τη ζάχαρη και το αλάτι. Οι εταιρείες αναζητούν τα σχόλια και την επιδοκιμασία των παιδιών για τις φωτογραφίες τροφίμων που δημοσιεύουν, ώστε να παροτρύνουν τους φίλους τους να επισκεφτούν τη σελίδα.

Β.Α.

kannavi-ekthesi