Φασολάκια… πολυτελείας και ιστορίες καταναλωτικής τρέλας

Φασολάκια... πολυτελείας και ιστορίες καταναλωτικής τρέλας

Σε σαθρά θεμέλια δείχνει να στηρίζεται το οικοδόμημα της ελληνικής αγοράς αγροτικών προϊόντων, αφού, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει η έρευνα της «ΥΧ», οι μεγάλοι χαμένοι δεν είναι άλλοι από τους παραγωγούς και τους καταναλωτές.

Δυσθεώρητο άνοιγμα της… ψαλίδας, ανάλογα με το σημείο πώλησης, ανατιμήσεις, όμοιες τιμές και προϊόντα εποχής που πωλούνται σε τιμή… εκτός εποχής, είναι κάποια από τα αποτελέσματα της επιτόπιας επίσκεψής μας στους χώρους και τα σημεία λιανικής πώλησης φρουτολαχανικών και κρεάτων.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα, η μοσχαρίσια μπριζόλα με κόκαλο, που πωλείται με 6 ευρώ διαφορά από τη Βαρβάκειο στα σούπερ μάρκετ, καρπούζι προς… 1 ευρώ/κιλό (και μάλιστα σε λαϊκή), ενώ ίδιες τιμές εντοπίσαμε σε αρνί, κατσίκι, κοτόπουλο και γάλα.

Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ, η «ΥΧ», για δύο μέρες (Δευτέρα 11/7 και Τρίτη 12/7), βρέθηκε στις λαϊκές αγορές σε Πατήσια και Ν. Φιλαδέλφεια, αλλά και σε 10 καταστήματα των σούπερ μάρκετ Βασιλόπουλου, Σκλαβενίτη, Μαρινόπουλου, My Market και Lidl σε Ζωγράφου, Αμπελόκηπους, Πικέρμι, Γέρακα και Αγία Παρασκευή, αποτυπώνοντας τις τιμές παραγωγού, αλλά και τις τιμές γενικής πώλησης.

  • Ανθή Γεωργίου, Κυριάκος Λάμπρου, Χριστίνα Καραβοκύρη

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο στην «ΥΧ» που κυκλοφορεί.

kannavi-ekthesi