Φιλίππα Τσιάρα: «Η αγροτική ενασχόληση χρειάζεται υπόβαθρο»

Η μαθήτρια Γ’ τάξης του ΕΠΑΛ της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής μιλάει για το μέλλον της ως αγρότισσα

filipa-tsiara-agrotissa

Με καταγωγή από την Κατοχή Μεσολογγίου, η Φιλίππα Τσιάρα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, όπου φέτος παρακολουθεί τα μαθήματα της Γ’ τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής. Μιλώντας στην «Ύπαιθρο Χώρα», η μαθήτρια παραθέτει τις εμπειρίες της και εξομολογείται πόσο έχει ωφεληθεί από τις σπουδές στο σύνθετο και απαιτητικό σχολείο.

Οι γονείς της Φιλίππας έχουν έντονη αγροτική δραστηριότητα στην Αιτωλοακαρνανία, όπου κατέχουν καλλιεργήσιμες εκτάσεις 2.000 στρεμμάτων. «Έχουμε χωράφια με ρύζι, ενώ το καλοκαίρι καλλιεργούμε καρπούζια και πεπόνια», μας λέει η μαθήτρια. Παρ’ όλα αυτά, καθοριστικός παρακινητικός παράγοντας για να φοιτήσει στην ΑΓΣ ήταν οι εμπειρίες και οι παροτρύνσεις των μεγαλύτερων αδελφών της, οι οποίες είχαν μαθητεύσει εκεί. «Οι δύο αδελφές μου, η Κατερίνα και η Αναστασία, μου μιλούσαν με τα καλύτερα λόγια για τη σχολή. Για πω την αλήθεια, στην αρχή ήμουν αρκετά επιφυλακτική, αφού δεν ήθελα να εγκαταλείψω το χωριό μου. Τελικά, με έπεισαν να την επισκεφθώ. Όταν λοιπόν είδα από κοντά τη σχολή και τις εγκαταστάσεις της, βεβαιώθηκα για το πόσο καλή είναι».

Το ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών, αλλά και η διάθεση εκπαιδευτικών αγροκτημάτων για τις ανάγκες των μαθητών, ήταν μερικές από τις παροχές που διευκόλυναν τη Φιλίππα στο να πάρει τη μεγάλη απόφαση. «Αρχικά, με είχαν εντυπωσιάσει πολύ τα χωράφια που διαθέτει η ΑΓΣ, όπου τώρα κάνουμε την πρακτική μας άσκηση. Για παράδειγμα, στο πρώτο εξάμηνο της σχολικής χρονιάς, παρακολουθήσαμε εργαστήρια τεχνολογίας τροφίμων, φυτικής παραγωγής και γεωργικών μηχανημάτων, ενώ τώρα στο δεύτερο εξάμηνο κάνουμε αμπελουργία και δενδροκομία. Επίσης, η σχολή προσφέρει πολύ ενδιαφέροντα προγράμματα, που υλοποιούνται στο εξωτερικό [σ.σ. επισκέψεις μελέτης πεδίου], και τα οποία μου κέντρισαν το ενδιαφέρον».

Έχοντας πλέον δικές της παραστάσεις, η Φιλίππα συστήνει ανεπιφύλακτα τη σχολή. «Δεν έχω κανέναν ενδοιασμό να προτείνω τη σχολή σε οποιονδήποτε. Άλλωστε, εκεί θα συνεχίσει πιθανότατα και ο μικρότερος αδελφός μου, μετά από δική μου παραίνεση». Όσο για την οικονομική κρίση, η μαθήτρια συμφωνεί ότι ο αγροτικός κλάδος προσφέρει μια σημαντική εναλλακτική, αρκεί να υπάρχει το κατάλληλο υπόβαθρο σε όσους θέλουν να καταπιαστούν με αυτόν. «Τα νέα παιδιά μπορούν να κατευθυνθούν προς τον πρωτογενή τομέα, εφόσον η οικογένειά τους τούς προσφέρει κάποιες βάσεις. Είναι πολύ δύσκολο κάποιος να υιοθετήσει αυτή την ενασχόληση, εάν δεν έχει μια αγροτική οικογένεια να τον στηρίζει. Δεν το θεωρώ αδύνατο, αλλά είναι δύσκολο. Σε περίπτωση, πάντως, που κάποιος αποφασίσει να ασχοληθεί από το πουθενά με το αγροτικό επάγγελμα, θα πρέπει να αποκτήσει τα κατάλληλα εφόδια, τα οποία πιστεύω πως δίνει η ΑΓΣ. Να δει, δηλαδή, πώς είναι οι αγροτικές εργασίες, να εξοικειωθεί με αυτές και να γνωρίσει το επάγγελμα από μέσα. Μόνο όταν έχει υπάρξει αυτή η προεργασία θα είναι έτοιμος, ώστε να ξεκινήσει κάτι δικό του στον συγκεκριμένο κλάδο».