«Φραπουτσίνο ΜΟΝΟΚΕΡΟΣ»: Τα Starbucks είχαν μία από τις χειρότερες εμπνεύσεις του 2017

Η αλυσίδα Starbucks είχε μία από τις χειρότερες εμπνεύσεις του 2017 στη βιομηχανία τροφίμων
Ένα γλυκανάλατο παραμύθι με... ξινισμένο φινάλε

Έναν ιδιότυπο θεσμό απονομής βραβείων, στo πλαίσιo του οποίου «μνημονεύει» τις μεγαλύτερες αποτυχίες του 2017 στη βιομηχανία τροφίμων, εγκαινίασε το γνωστό διαδικτυακό περιοδικό The New Food Economy. Διαμέσου της ανασκόπησης των κακώς κειμένων που σημάδεψαν τον κλάδο κατά το περασμένο έτος, το περιοδικό επιχειρεί να επισημάνει «τον κυνισμό, την απληστία, και μερικές φορές την επαίσχυντη συμπεριφορά που αποτελεί μέρος ενός τομέα που κατευθύνεται από το χρήμα, την εξουσία και την πολιτική». Στην επίμαχη λίστα, ξεχωρίζει μια μαρκετινίστικη σύλληψη της μεγάλης αμερικανικής αλυσίδας καφέ Starbucks.

Ο λόγος για το προϊόν «Unicorn Frappuccino», ή αλλιώς το «φραπουτσίνο μονόκερος», με εμφάνιση εμπνευσμένη από ουράνιο τόξο, ή… αυτοκόλλητα σε παιδικά τετράδια. Στα συστατικά του περιλαμβάνονταν τρία είδη ροζ και μοβ γλυκαντικών, διάφορα σιρόπια, γάλα και… υπερβολικά πολλή ζάχαρη. Εφόσον ανακατευόταν με το καλαμάκι, το χρώμα του μετασχηματιζόταν από μωβ σε ροζ και η γεύση του άλλαζε από γλυκιά και φρουτώδης σε πικάντικη και ξινή.

Την προηγούμενη άνοιξη, το εν λόγω φραπουτσίνο διατέθηκε σε περιορισμένο αριθμό στα καταστήματα της εταιρείας στις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Μεξικό, αποσκοπώντας κυρίως στο να δημιουργήσει μια ισχυρή τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πράγματι, το παρασκεύασμα συγκέντρωσε πάνω του την προσοχή, πρωτίστως χάρη στην ιδιότητα που είχε να αλλάζει χρώμα και γεύση. Τελικά, εκτός από αυτό, έμελλε να κερδίσει μια θέση στις υποψηφιότητες του νεοϋορκέζικου διαδικτυακού περιοδικού στην κατηγορία της «Χειρότερης Ιδέας»· χαρακτηρισμός ο οποίος δεν σχετίζεται με το εμπορικό, αλλά με το ηθικό κομμάτι.

Αν και όμορφο στην όψη, το συγκεκριμένο παρασκεύασμα ήταν, εκ των πραγμάτων ακατάλληλο για αλόγιστη κατανάλωση, λόγω της πολύ μεγάλης περιεκτικότητάς του σε ζάχαρη.

Ευτυχώς, η διάθεσή του δεν κράτησε πάνω από ένα πενθήμερο (19-23 Απριλίου), όμως αυτό το διάστημα ήταν αρκετό ώστε η κολοσσιαία αλυσίδα να μηνυθεί από ένα καφέ στη γειτονιά Γουίλιαμσμπεργκ του Μπρούκλιν, με τον ισχυρισμό ότι είχε αντιγράψει το πρωτότυπο ρόφημά του. Το καφέ αξίωσε αποζημίωση ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων, ρίχνοντας με διόλου ιδανικό τρόπο την αυλαία για το «παραμυθένιο» φραπουτσίνο.