Κώστας Αποστολόπουλος: Η “Fthia” ταξιδεύει στο εξωτερικό με ελαιόλαδο και σαπούνι

fthia-taxideuei-sto-exwteriko-me-elaiolado-kai-sapouni

Με 30 χρόνια εμπειρίας στον αγροτικό τομέα, ο Κώστας Αποστολόπουλος έχει όλη τη γνώση που χρειάζεται για να μας πει τι ακριβώς κρύβεται πίσω από μία πορεία που δεν έμεινε στάσιμη και που μετατράπηκε σε μία επιχειρηματική ιδέα γεμάτη εξωστρέφεια, νέες ιδέες, επιτυχία και ανάπτυξη. Ο Κώστας Αποστολόπουλος, από τους Κομποτάδες Λαμίας, διαχειρίζεται πέντε διαφορετικές καλλιέργειες, διαθέτει το δικό του ελαιοτριβείο, εξάγει το λάδι του, ενώ εδώ και έξι χρόνια παράγει το δικό του σαπούνι από ελαιόλαδο, το οποίο τυποποιεί και εξάγει. Όπως αναφέρει στην «ΥΧ», η δουλειά και η οργάνωση είναι τα δύο βασικά στοιχεία που χρειάζεται κάποιος για να καταφέρει να καθετοποιήσει την επιχείρησή του και να μη μείνει στη στενή έννοια του αγρότη που τον θέλει να ασχολείται μόνο με το χωράφι του.

Ελαιόλαδο

Αν και η οικογενειακή του παράδοση ήταν αγροτική, δεν βασίστηκε μόνο σε αυτήν. Έχοντας τις βάσεις, κατάφερε να καθετοποιήσει τη μονάδα του, δημιουργώντας το δικό του ελαιοτριβείο και τη δική του ετικέτα ελαιολάδου με το όνομα «FTHIA» (Φθιώτιδα), η οποία ταξιδεύει όχι μόνο εντός συνόρων, αλλά και εκτός, ενώ έχει αποσπάσει και χρυσό βραβείο ποιότητας στην κατηγορία ελαφρού φρουτώδες. «Αν και οι ποσότητες ελαιολάδου που παράγουμε δεν είναι μεγάλες, έχουμε καταφέρει να δίνουμε το προϊόν σε ορισμένα καταστήματα στην τοπική αγορά, αλλά και στο εξωτερικό, σε χώρες όπως η Γερμανία και η Αυστρία», αναφέρει ο Κώστας.

fthia-taxideuei-sto-exwteriko-me-elaiolado-kai-sapouni

Σαπούνια

Η ετικέτα «FTHIA», όμως, δεν κοσμεί μόνο τα μπουκάλια ελαιολάδου του Κώστα, αλλά και τα σαπούνια του, μια σχετικά πρόσφατη δραστηριότητα του 50χρονου αγρότη, που ξεκίνησε με τη βοήθεια της γυναίκας του, για να δίνεται ως συμβολικό δώρο στους πελάτες τους. «Η ενασχόλησή μου με τα σαπούνια ξεκίνησε τυχαία. Πριν από έξι χρόνια, σκέφτηκα πως το ελαιόλαδο που παράγουμε θα μπορούσε να μετατραπεί σε ένα φυσικό προϊόν, όπως το σαπούνι, για να το δίνουμε ως δώρο στους πελάτες του ελαιοτριβείου. Τελικά, υπήρχαν πολλοί που μας είπαν πως τους βοήθησε να αντιμετωπίσουν διάφορα δερματικά προβλήματα, καθώς προέρχεται από αγνά υλικά χωρίς κανένα χημικό πρόσθετο. Αποφασίσαμε, λοιπόν, πως θα μπορούσαμε να κάνουμε περισσότερα πράγματα και έτσι το βγάλαμε στην αγορά». Από την απόφαση αυτή μέχρι σήμερα, τα σαπούνια έχουν κερδίσει διάφορα καταστήματα στην Αθήνα, στα νησιά, αλλά και στο εξωτερικό.

Προώθηση προϊόντων

Ένα καλό προϊόν, όμως, για να αναδειχθεί και να κερδίσει τις αγορές, θέλει και την κατάλληλη προώθηση και, πλέον, ο αγρότης πρέπει να είναι σε θέση να κάνει και αυτό. Ο Κώστας εξηγεί στην «ΥΧ» τα βήματα που πραγματοποίησε για να προβάλει και να κάνει γνωστά τα προϊόντα του στο κοινό: «Ξεκινήσαμε την προβολή των προϊόντων με μια μικρή διαφήμιση στα τοπικά ΜΜΕ της Λαμίας, αναζητήσαμε μικρές εταιρείες και όχι μεγάλα σούπερ μάρκετ ή μεγάλες αγορές. Το βασικό, όμως, που προσπαθούμε να κάνουμε μέχρι και σήμερα είναι να ενημερωνόμαστε για την κατεύθυνση της αγοράς, τις ανάγκες που υπάρχουν και τις τάσεις. Όσον αφορά τα σαπούνια, τον τελευταίο καιρό τα προωθούμε και μέσω των εκθέσεων που κάνει η περιφέρειά μας, ενώ επόμενος στόχος μας είναι εκθέσεις του εξωτερικού».

Αγροτικός τομέας

Η πορεία που έχει διανύσει μέχρι σήμερα ο Κώστας βασίζεται, σύμφωνα με τον ίδιο, στη νοοτροπία πως ο αγρότης πρέπει να είναι και επιχειρηματίας. «Είναι μονόδρομος το να αντιληφθεί και να επιδιώξει ο αγρότης να γίνει επιχειρηματίας και να μην είναι αγρότης όπως ήταν μέχρι χθες. Αν η ιδέα αυτή περάσει προς τα έξω, θα προσελκύσει και νέα άτομα, τα οποία χρειάζεται ο αγροτικός τομέας της Ελλάδας». Επισημαίνει ακόμα πως, για να γίνει ελκυστικός ο αγροτικός τομέας σε νέους ανθρώπους, θα πρέπει «να γίνουν έργα υποδομής για να μειωθούν τα κοστολόγια. Τόσο η κεντρική εξουσία όσο και η τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες και να κατευθύνουν τον αγρότη προς τα συνεταιριστικά σχήματα που θα μειώσουν το κόστος παραγωγής. Όλες οι αποφάσεις και οι δράσεις επένδυσης των παραγωγών θα πρέπει να γίνονται με γνώμονα το μέλλον και όχι το σήμερα».