Γη Χρυσάφι: Από το πιάτο της μαμάς, στο πιάτο του κόσμου

Γη Χρυσάφι: Από το πιάτο της μαμάς, στο πιάτο του κόσμου

Το γαστρονομικό μοντέλο της Σαντορίνης, η αναμενόμενη τουριστική εκτίναξη της Θεσσαλονίκης και τα αμπελόφυλλα που τύλιξαν την πιο νόστιμη επιτυχία.

Μέσα στο 2017 ο όμιλος των Electra Hotels & Resorts, θα εφαρμόσει και στη Θεσσαλονίκη, το πρόγραμμα …ReLove Athens, που αυτή την φορά, προσαρμοσμένο, θα ακούει στο όνομα ReLove Thessaloniki.

Φιλοδοξία του προγράμματος είναι να ξανακάνει τους Θεσσαλονικείς, να δούνε την πόλη τους με τα μάτια του ταξιδιώτη, να την ξαναγαπήσουν και να δείξουν ενδιαφέρον για αυτή, είπε ο διευθυντής μάρκετινγ του Ομίλου κ. Γιάννης Τσάκαλος, ο οποίος προέβλεψε ότι η Θεσσαλονίκη, θα εκτιναχθεί τουριστικά στα επόμενα χρόνια.

«Η συγκυρία, όπως διαμορφώνεται για την πόλη είναι θετική και ο τουρισμός στη Θεσσαλονίκη θα γνωρίσει άνοδο μεγάλη, ενώ όπως προβλέπω, ανοδικά θα συνεχίσει να κινείται ο κλάδος για όλη την χώρα μας», είπε ο κ. Τσάκαλος, ομιλητής στην ημερίδα «Γη Χρυσάφι, Γαστρονομία και Τουρισμός» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 2nd Gourmet Olive Exhibition & Delicacies.

«Το ελληνικό τουριστικό προϊόν πωλείται πάρα πολύ φθηνά και θα πρέπει ο ξενοδοχειακός κλάδος, να αντιληφθεί ότι η γαστρονομία είναι πολύτιμο κομμάτι ενός εμπλουτισμένου τουριστικού χαρτοφυλακίου», τόνισε ο κ. Τσάκαλος υπογραμμίζοντας ότι οι ξενοδόχοι θα πρέπει να παύσουν να δίνουν έμφαση μόνο στα έσοδα από την ενοικίαση των δωματίων και, έστω το πρωϊνό και να πιστέψουν στη διαφοροποιημένη, ποιοτική ελληνική γαστρονομία. Θα πρέπει να μην «παγιδεύουν» τον τουρίστα μέσα στο ξενοδοχείο, να αντιληφθούν ότι ο σύγχρονος ταξιδιώτης ζητάει εμπειρίες – και γαστρονικές- ενώ βρήκε πολύ καλή ιδέα την καινοτομία του θεσσαλονικιώτικου brunch.

Γη Χρυσάφι: Από το πιάτο της μαμάς, στο πιάτο του κόσμου

«Σημασία δεν έχει μόνο η αύξηση του αριθμού των ξένων τουριστών αλλά τα χρήματα που αφήνουν στη χώρα και σε αυτό πολλά μπορεί να προσφέρει η ποιοτική ελληνική γαστρονομία», είπε ο κ. Τσάκαλος.

Το μοντέλο της Σαντορίνης

«Ο Ιταλός δεν έρχεται στην Ελλάδα για να φάει καρμπονάρα, ούτε ο Γερμανός για σνίτσελ», είπε πολύ χαρακτηριστικά ο κ. Γιώργος Χατζηγιαννάκης, ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου «Σελήνη» στη Σαντορίνη και ο άνθρωπος που άνοιξε δρόμο για την ανάδειξη των μοναδικών τοπικών προϊόντων του νησιού, αλλά και την προβολή μιας δημιουργικής κουζίνας με παραδοσιακά ελληνικά υλικά, όπως και κρασιά βασισμένα σε σύγχρονες μεθόδους οινοποίησης γιατί, «τόσο στο φαγητό, όσο και στο ποτό, ο τουρίστας στη Σαντορίνη είναι ο πελάτης».

Γη Χρυσάφι: Από το πιάτο της μαμάς, στο πιάτο του κόσμου

Ο κ. Χατζηγιαννάκης μίλησε για τις πρωτοπόρες πρωτοβουλίες της οινοποιΐας Μπουτάρη για την ανάδειξη του σαντορινιού αμπελώνα, τη σημασία των συνεργιών μεταξύ οινοποιών, όπως και εστιατόρων, κάτι που συνήθως δεν είναι η ελληνική περίπτωση, όπως επίσης την προβολή – τουριστική και γαστρονομική ενός τόπου- μέσω της διοργάνωσης παγκοσμίων γεγονότων, συνεδρίων, φιλοξενίας των διεθνών τάσεων μέσω των καλύτερων εκπροσώπων των κινημάτων στο φαγητό.

«Εάν δεν είχαμε πετύχει, στη Σαντορίνη, η φάβα να πωλείται προς 12 ευρώ το κιλό, το τοματάκι προς 4 ευρώ/κιλό και τα σταφύλια προς 3 ευρώ/κιλό, τώρα ούτε αμπελουργία θα είχαμε στο νησί, ούτε άλλες καλλιέργειες. Θα τα είχαν ξηλώσει και θα είχαν στη θέση τους κτίσει δωμάτια», είπε χαρακτηριστικά ο ομιλητής.

Η γαστρονομία κάνει branding

Το πόσο σημαντική είναι η γαστρονομία για τον τουρισμό αποδεικνύεται από το γεγονός και μόνο ότι το 30% της συνολικής δαπάνης ενός τουρίστα, διατίθεται για φαγητό. Πολλοί συχνά γνωρίζουμε έναν τόπο από τα προϊόντα του, τα ιδιαίτερα τυριά ή άλλα εδέσματα που παράγει, χωρίς να τον έχουμε ποτέ επισκεφτεί ή και χωρίς να έχουμε άλλη εικόνα από αυτόν, είπε ο συντάκτης γαστρονομίας κ. Χάρης Τζαννής.

Ο κ. Τζαννής μίλησε για την σημασία της προστασίας και ανάδειξης των παραδοσιακών προϊόντων γαστρονομίας αλλά ταυτόχρονα και την προβολή τους με σύγχρονα μέσα, όπως για παράδειγμα μέσω του Διαδικτύου.

Την σοβαρή αντιμετώπιση της γαστρονομίας, από επαγγελματίες και όχι από περιστασιακούς «αλεξιπτωτιστές» του καλοκαιριού, τόνισε και ο δημοσιογράφος κ. Σάκης Παπαδόπουλος, λέγοντας ότι δεν είναι επιτρεπτό η Ελλάδα και ο ελληνικός τουρισμός να μην μπορεί να αξιοποιήσει τα εκλεκτά προϊόντα του τόπου αλλά να «σερβίρει» στον τουρίστα ένα αμφίβολο μείγμα από πιάτα ξένων κουζινών τα οποία συχνά παρουσιάζονται με άσκημο τρόπο.

Το μεράκι που γίνεται πρωτοπόρα επιχείρηση

Στη Νέα Γωνιά Χαλκιδικής, όταν άλλοι καλλιεργούσαν αμπέλια για τα σταφύλια, η Μαριάννα Καζάκη τα καλλιεργούσε για τα αμπελόφυλλα, από αυτά τα αμπελόφυλλα και «από το πιάτο της μαμάς, φτάσαμε στο πιάτο του κόσμου», είπε ο κ. Σάκης Καζάκης, διευθυντής εξαγωγής της εταιρείας «Marriana’s Products» και, γιός της Μαριάννας όπως αφοπλιστικά δήλωσε.

Γη Χρυσάφι: Από το πιάτο της μαμάς, στο πιάτο του κόσμου

Η αρχή έγινε από τα αμπελόφυλλα και σήμερα η εταιρεία – με πιστοποιήσεις, βραβεύσεις και διεθνείς διακρίσεις – έχει στο χαρτοφυλάκιό της 12 προϊόντα, μεταξύ αυτών τα ντολμαδάκια, τις αμπελοκορφάδες, ρετσέλια, μαρμελάδες, πίτες και….άλλα.

Η «Μαριάννα» εξάγει, συνεργάζεται με πανεπιστήμια του εξωτερικού, αναπτύσσει τον αγροτουρισμό και «τα αμπελόφυλλα της Μαριάννας, έγιναν αμπελόφυλλα της Χαλκιδικής, με άλλες επιχειρήσεις να ακολουθούν στον ίδιο δρόμο, ενώ πλέον η Νέα Γωνιά, ένα χωριό μη τουριστικό, μπήκε στο χάρτη», πρόσθεσε ο κ. Καζάκης.

Σήμερα η «Μαριάννα» εξάγει σε Αυστραλία, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ισραήλ, σε συνολικά 25 χώρες.
Την εκδήλωση χαιρέτισε από πλευράς της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ο αντιπεριφερειάρχης κ. Φάνης Παπάς και, εκ μέρους του Δήμου Θεσσαλονίκης η κ. Μαργαρίτα Σαλπιγγίδου.

Πηγή: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ από Άννη Καρολίδου