Γιώργος Βενιέρης: Στόχος μας η αύξηση των συνεργασιών με Έλληνες καλλιεργητές

Συνέντευξη του Εμπορικού Διευθυντή της Green Cola Company στην «ΥΧ»

venieris-green-cola

Κατάγεται από την Ορεστιάδα, είναι μόλις πέντε ετών, συνήθως καστανή, γλυκιά αλλά και καλλίγραμμη και της αρέσει να… φοράει πράσινα: Η νεαρή μεν, δυναμική δε, Green Cola, συνεχίζει την πορεία της Ένωσης Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών, που μετρά πάνω από μισό αιώνα ζωής. Mιλώντας στην «ΥΧ», ο εμπορικός διευθυντής της Green Cola Company, Γιώργος Βενιέρης, εξηγεί το σκεπτικό πίσω από τη συνεργασία με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό STEVIA HELLAS COOP, αλλά και τα σχέδια για αύξηση των ποσοτήτων πρώτης ύλης που απορροφά από την εγχώρια πρωτογενή παραγωγή, με φόντο την αγορά αναψυκτικών, που εμφανίζεται πιο δεκτική σε νέα και καινοτόμα προϊόντα.

Green Cola άνοιξε το παιχνίδι στην αγορά αναψυκτικών με στέβια. Οι αριθμοί που έχετε στα χέρια σας αποδεικνύουν ότι όποιος κάνει ένα βήμα μπροστά κερδίζει;

Πράγματι, η Green Cola, από το επίσημο λανσάρισμά της στο οργανωμένο λιανεμπόριο το 2013, κατάφερε να δώσει ιδιαίτερη ώθηση στην αγορά των αναψυκτικών με στέβια και να αποτελεί μέχρι σήμερα μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών στην Ελλάδα. Στο πρόσφατο παρελθόν παρατηρήθηκε δυναμική είσοδος τόσο των πολυεθνικών ομίλων όσο και άλλων ελληνικών εταιρειών του κλάδου, με στόχο την ανάπτυξη αντίστοιχων συνταγών, καλωσορίζοντας και εκείνες αυτή τη νέα κατηγορία. Παρά την περιορισμένη ισχύ και την υποχώρηση τόσο σε όγκο όσο και σε αξία πωλήσεων συνολικά στον κλάδο, εμείς καταφέραμε να καταγράψουμε για τον Ιούλιο ρυθμό ανάπτυξης +14,2% σε όγκο στην κατηγορία cola, ενώ για τον ίδιο μήνα το μερίδιο μας σε όγκο άγγιξε το 8,2% της αγοράς cola. Όραμά μας ήταν και παραμένει να προσφέρουμε καθημερινά στους καταναλωτές τα πιο καινοτόμα και υγιεινά αναψυκτικά. Καταφέραμε να πείσουμε την αγορά ότι τα αναψυκτικά μπορούν να συνδεθούν με έναν υγιεινό τρόπο ζωής, με την υγιεινή διατροφή.

-Τι ποσοστό της συνολικής αγοράς αναψυκτικών αντιπροσωπεύουν τα συγκεκριμένα προϊόντα;

Εκτιμάται ότι περίπου ένα 5%-7 % των αναψυκτικών με στέβια αντιπροσωπεύουν τον κλάδο των αναψυκτικών στο σύνολό του. Βεβαίως, αυτό το ποσοστό αναμένεται να αυξηθεί προοδευτικά, καθώς οι περισσότερες βιομηχανίες αναψυκτικών ενσωματώνουν πλέον στο προϊοντικό τους portfolio αναψυκτικά με στέβια. Υπολογίζεται ότι το ποσοστό αυτό ενδέχεται μέχρι και να τριπλασιαστεί στο βάθος της επόμενης πενταετίας. Είναι άξιο λόγου ότι η αγορά της στέβια παρουσιάζει αυξητικές τάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, με χαρακτηριστικές τις περιπτώσεις της Ιαπωνίας αλλά και των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου αντιπροσωπεύουν το 60% της παγκόσμιας κατανάλωσης. Το ρεύμα αυτό, βέβαια, πλέον μεταφέρεται εμφατικά και στην Ευρώπη, όπου σε πολλές αγορές επικρατεί ένα 30% που αντιπροσωπεύει τις πωλήσεις των διάφορων αναψυκτικών που δεν περιέχουν ή περιέχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

-Σε πόσες χώρες κάνει εξαγωγές η εταιρεία και ποια προϊόντα βλέπετε να «περπατούν» ταχύτερα;

Ήδη η Green Cola διαθέτει παραγωγική και εμπορική δραστηριότητα, μεταξύ άλλων, σε χώρες όπως η Αγγλία, η Ισπανία, η Γερμανία, η Ρουμανία, η Κύπρος, η Σαουδ. Αραβία, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή της σε τρεις επιπλέον αγορές. Παράλληλα, διανέμεται σε Πολωνία, Κίνα, Χονγκ-Κονγκ, Υεμένη, και αναζητά συνεχώς νέους προορισμούς. Μπορώ να σας πω ότι εξετάζονται αγορές όπως η Γαλλία, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς. Εκτός από την παρουσία της ναυαρχίδας Green Cola σε όλες μας τις αγορές, κάθε μία από αυτές παρουσιάζει αυτόνομα ποιοτικά χαρακτηριστικά για το καταναλωτικό της κοινό. Ωστόσο, προτεραιότητά μας είναι να εδραιώσουμε την παρουσία μας με το πιο χαρακτηριστικό μας brand και έπειτα να διεισδύσουμε και με τα υπόλοιπα προϊόντα, τα οποία εκφράζουν την ίδια φιλοσοφία για τα αναψυκτικά νέας γενιάς. Για παράδειγμα, το Mad Mojito είναι ένα νέο καινοτόμο αναψυκτικό, χωρίς αλκοόλ, σε μοντέρνα συσκευασία, με ενσωματωμένο καλαμάκι και την ιδιαίτερη γεύση mojito, το οποίο και αυτό με τη σειρά του αναπτύσσεται σταδιακά εντός και εκτός συνόρων.

-Εκτός από την Ορεστιάδα, υπάρχουν σκέψεις για νέα μονάδα παραγωγής;

Τα πλάνα μας περιλαμβάνουν την επέκταση του δικτύου διανομής και την προοδευτική κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου στη μικρή λιανική στο εσωτερικό. Για να καταφέρουμε να διαχειριστούμε τη μεγάλη ζήτηση και να ανταποκριθούμε σε αυτές τις ανάγκες, ξεκινήσαμε συμπληρωματικά και τη λειτουργία της νέας γραμμής σε μονάδα της Αττικής. Εκτός, λοιπόν, από την Ορεστιάδα, η νέα γραμμή παραγωγής θα αποσυμφορήσει την παραγωγική ένταση της πρώτης μονάδας και βεβαίως θα μπορέσει να εξυπηρετήσει άμεσα το λεκανοπέδιο της Αττικής, αυξάνοντας σημαντικά τον όγκο παραγωγής μας.

-Πώς μεταφράζεται σε αριθμούς η συνεργασία με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό STEVIA HELLAS COOP και ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Η συνεργασία μας με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό STEVIA HELLAS COOP ξεκίνησε πριν από περίπου πέντε μήνες, με στόχο τη μέγιστη αξιοποίηση της ελληνικής παραγωγής στέβια στο αναψυκτικό Green Cola αλλά και στο υπόλοιπο προϊοντικό μας portfolio. Οι ποσότητες που εισέρχονται για τον παραπάνω σκοπό αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό ποσοστό της συνολικής στέβια για τη συνταγή της Green Cola. Όμως, αυτή η συνεργασία αποσκοπούσε και στην ενίσχυση της προσπάθειας για προοδευτική αύξηση και προσέλκυση Ελλήνων παραγωγών, ώστε να εισέλθουν στο σχήμα του. Μέχρι και τον Απρίλιο, 87 παραγωγοί δραστηριοποιούνταν συνολικά στο σύστημα της παραγωγής και διανομής της συγκεκριμένης καλλιέργειας, για να εξυπηρετηθούν οι δικές μας ανάγκες, καθώς και ελληνικών εταιρειών από άλλους κλάδους. Η συνεργασία μας αποτελεί μια μορφή συμβολαιακής γεωργίας, στην κατεύθυνση του στρατηγικού πλάνου για την ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων μας, μέσω επιχειρηματικών συνεργειών με πιστοποιημένους Έλληνες προμηθευτές. Μακροπρόθεσμα, εξετάζουμε και την αύξηση μεριδίου της παραγωγής της καλλιέργειας στέβια από τον Συνεταιρισμό, στο πλαίσιο της εισαγωγής της παραγωγής σε περισσότερα προϊόντα της οικογένειας Green Cola.