Η «Ελιά Καλαμάτας», η Καλαμών και η σύγχυση στην αγορά

Η «Ελιά Καλαμάτας», η Καλαμών και η σύγχυση στην αγορά

Παραπλάνηση, σύγχυση, πίεση της τιμής προς τα κάτω. Με τις λέξεις αυτές περιγράφουν την κατάσταση που επικρατεί, και που θα επιδεινωθεί λόγω της προωθούμενης εμπορικής συμφωνίας της ΕΕ με τη Ν. Αφρική, εκπρόσωποι των φορέων που δραστηριοποιούνται με την επιτραπέζια ελιά. Την υπόθεση έφερε στην δημοσιότητα η «ΥΧ» την περασμένη εβδομάδα και αφορά το πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει η Ελιά Καλαμάτας. Στην εμπορική συμφωνία, «για την Ελιά Καλαμάτας, προβλέπεται η δυνατότητα χρήσης των ονομασιών “Kalamon” και “Kalamata”, υπό την προϋπόθεση ότι δεν παραπλανάται ο καταναλωτής για τη φύση του όρου ή την ακριβή προέλευση του προϊόντος».

Έντονους προβληματισμούς αλλά και την ανησυχία τους για το πώς αυτή η εμπορική η συμφωνία θα εφαρμοστεί και ποιος τελικά θα βγει… κερδισμένος από αυτή την κατάσταση, εκφράζουν στην «ΥΧ» οι εκπρόσωποι των φορέων από την Μεσσηνία αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα. Συγχρόνως, επισημαίνουν την πιθανότητα να πληγεί το προϊόν αλλά και η προοπτική του στις αγορές, ενώ ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης θα αυξήσει τον ανταγωνισμό. Ανταγωνισμό που μοιραία μπορεί να αποφέρει πτώση της τιμής, με επιπτώσεις τόσο στον παραγωγό του καρπού όσο και στον μεταποιητή και επεξεργαστή της ελιάς, αλλά και τελικό θύμα το καταναλωτικό κοινό.

Ανθή Γεωργίου

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο στην “Ύπαιθρος Χώρα” που κυκλοφορεί