H ελληνική γαστρονομία «κοιτά» προς Βέλγιο

Το κλίμα για τις εγχώριες επιχειρήσεις δείχνει να είναι θετικό

H ελληνική γαστρονομία «κοιτά» προς Βέλγιο
Ο μέσος Βέλγος δαπάνησε, το 2015, 112 ευρώ σε αγορές νωπών φρούτων και 92 ευρώ σε αγορές νωπών λαχανικών

Μία θέση στα ράφια των delicatessen του Βελγίου αναζητά το επώνυμο, ποιοτικό και καινοτόμο ελληνικό προϊόν. Με εφαλτήριο τη γαστρονομία, εγχώριες επιχειρήσεις του τομέα της αγροδιατροφής επιχειρούν να ανοίξουν τους εξαγωγικούς ορίζοντες προς τη βελγική αγορά. Το κλίμα για τις εγχώριες επιχειρήσεις δείχνει να είναι θετικό, γεγονός που επιβεβαιώθηκε στη διάρκεια της εκδήλωσης «Hellenic Excellence Gastronomic Culture» – Συνεργασία ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων και Βέλγων μεταποιητών, που πραγματοποιήθηκε στο Μπέρινγκεν του Βελγίου.

To «Hellenic Excellence Gastronomic Culture» ήταν υπό την αιγίδα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και πραγματοποιήθηκε σε ειδικά προετοιμασμένο χώρο της μεγάλης αλυσίδας καταστημάτων χοντρικής πώλησης VAN ZON, μέσω των οποίων θα διατίθενται (προς το παρόν) τα ελληνικά προϊόντα. Οι επιχειρήσεις, που έδωσαν δυναμικό παρών στη βελγική πόλη, κάλυψαν μια ευρεία γκάμα προϊόντων, από ποιοτικό κρέας μαύρου χοίρου και παραγόμενα από αυτό αλλαντικά, μέχρι το περίφημο αβγοτάραχο και φιλέτα ψαριών, αλλά και ποιοτικά ρύζια και όσπρια, ζυμαρικά, ελαιόλαδο, τσάι Ολύμπου, οίνοι, βραβευμένη φέτα, μανούρι και μέλι.

Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρείες που συμμετείχαν στην εκδήλωση και παρουσίασαν τα προϊόντα τους ήταν οι Φάρμα Φωτιάδη (μαύρος χοίρος Ολύμπου), Τρικαλινός (αβγοτάραχο, φιλέτο ψαριών), Φάρμα Βοιωτίας (χοιρινό κρέας), ΑΓΡΟΤΥΠ (ρύζια, όσπρια, σπορέλαια, ζυμαρικά), Olio Greco A.E. (ελαιόλαδο), ΜελοΔΙΑΣ (μέλι ανθέων και κωνοφόρων), PASTA METAXA (φρέσκα ζυμαρικά), Κτήμα Αλθαία (τσάι Ολύμπου), Μπαμπατζίμ (οίνοι και αποστάγματα), Κτήμα Κούρτη – Οινόβιον (οίνος), Κτήμα Χρυσοστόμου (οίνος), Δρυμώνας Ε.Π.Ε. (Eleon Gi – ελιές) και Τυροκομείο Αρβανίτη (τυριά).

Η αγορά του Βελγίου θεωρείται πρόσφορη για τα ελληνικά προϊόντα, με την κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών, για παράδειγμα, να βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των Βέλγων. Ο μέσος Βέλγος αγόρασε το 2015 περί τα 47 κιλά φρέσκα φρούτα και 39,1 κιλά φρέσκα λαχανικά, δαπανώντας περίπου 112 ευρώ σε αγορές νωπών φρούτων και 92 ευρώ σε αγορές νωπών λαχανικών.