Ηλεκτρονική πλατφόρμα ασφαλιστικής διαδικασίας του ΕΛΓΑ

Ηλεκτρονική πλατφόρμα ασφαλιστικής διαδικασίας του ΕΛΓΑ

Την βοήθεια της τεχνολογίας επιστρατεύει ο Οργανισμός Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του, και πλέον έχει στη διάθεσή του ένα καινούριο διαδικτυακό σύστημα ασφαλιστικής διαδικασίας, το οποίο θα μπορούν να εφαρμόζουν εύκολα και γρήγορα οι ανταποκριτές του στην Ελλάδα.

Το νέο αυτό διαδικτυακό σύστημα θα δίνει την δυνατότητα στους ανταποκριτές του ΕΛΓΑ να καταχωρούν όλα τα έντυπα που μέχρι σήμερα διακινούνταν χειρόγραφα, δια αλληλογραφίας ή με φαξ, όπως την αναγγελία της ζημιάς, τη δήλωση ζημιάς, την αίτηση επανεκτίμησης κ.ά. «Όλες οι διαδικασίες που γίνονται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων των ανταποκριτών μπορούν αυτή την στιγμή να διαχειριστούν και να γίνουν ηλεκτρονικά», εξηγεί στην «ΥΧ» η διευθύντρια της Διεύθυνσης Πληροφορικής του ΕΛΓΑ, Μαρία Μπαλατσού. «Οι υπηρεσίες του ΕΛΓΑ θα βλέπουν άμεσα την αναγγελία που θα καταχωρεί ο ανταποκριτής. Όποια πληροφορία καταχωρείται από τους ανταποκριτές θα είναι άμεσα διαχειρίσιμη από τις υπηρεσίες του ΕΛΓΑ».

Επιπλέον, οι ανταποκριτές του Οργανισμού, έχοντας πρόσβαση στην ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα, θα μπορούν να βλέπουν τις πληροφορίες που χρειάζεται να δώσουν στους παραγωγούς. Για παράδειγμα, σήμερα, αν κάποιος παραγωγός θέλει να δει τα πορίσματά του, εφόσον έχουν κοινοποιηθεί, ο ανταποκριτής ψάχνει να βρει έναν χειρόγραφο πίνακα για να δει τα πορίσματα που κοινοποιήθηκαν σε μια αναγγελία. «Τώρα θα μπορεί να το δει ηλεκτρονικά. Θα μπει στην εφαρμογή, θα δει τα πορίσματα και θα δώσει πληροφορίες στους αγρότες άμεσα» σημειώνει η κα Μπαλατσού.

Ήδη έχουν ξεκινήσει παρουσιάσεις της εφαρμογής σε ανταποκριτές στην Ελλάδα, ενώ σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν τα υποκαταστήματα του ΕΛΓΑ στην ενημέρωση και καθοδήγηση των ανταποκριτών τους.

Σε πρώτη φάση, ο αριθμός των ανταποκριτών που θα κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής αυτής πλατφόρμας αναμένεται να είναι περιορισμένος, έως ότου εξοικειωθούν με το νέο σύστημα και εφόσον οι υποδομές στα υποκατάστημα είναι επαρκείς.

«Το πρώτο διάστημα θα διατηρηθεί και το χειρόγραφο», υπογραμμίζει η κα Μπαλατσού. «Στόχος είναι να εξαπλωθεί και να εφαρμοστεί από όλους τους ανταποκριτές». Και καταλήγει: «Πρόκειται για τεχνολογική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα πλαίσια της συνεργασίας με τους ανταποκριτές και κατ’ επέκταση με τους αγρότες. Διότι οι ανταποκριτές είναι ο ενδιάμεσος κρίκος ανάμεσα στον ΕΛΓΑ και τον αγρότη. Οπότε, βελτιώνοντας την συνεργασία μας με τους ανταποκριτές, σίγουρα θα έχει θετικό αντίκτυπο και στους αγρότες».

Γεωργία Μπόχτη