ExportsManager: Ηλεκτρονικό παράθυρο εξωστρέφειας

Ελαιόλαδο, μέλι, κρασί τα προϊόντα με το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον

Ηλεκτρονικό παράθυρο εξωστρέφειας

Αν υπάρχει κάτι, το οποίο ευαγγελίζεται σήμερα κάθε επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της –μικρή, μεγάλη, ακόμη και μεμονωμένοι παραγωγοί– είναι η εξωστρέφεια ως μέσο για την επιβίωση και την περαιτέρω ανάπτυξη.

Με την εσωτερική αγορά να συρρικνώνεται και την καταναλωτική δύναμη να εξασθενεί, οι εξαγωγές αναδεικνύονται στο «άγιο δισκοπότηρο» των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας. Ωστόσο, ο δρόμος προς την εξωστρέφεια κάθε άλλο παρά ανθόσπαρτος είναι, με τις άπειρες… κακοτοπιές που έχει η διαδρομή να λειτουργούν ανασχετικά στο κύμα της εξωστρέφειας των ελληνικών εταιρειών.

Τον δυσεπίλυτο γρίφο των εξαγωγών, ειδικά για τον πρωτογενή τομέα και τον κλάδο της αγροδιατροφής, επιχειρεί να λύσει ένα καινοτόμο εγχείρημα, η ηλεκτρονική πλατφόρμα ExportsManager.com, η οποία φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε γέφυρα εξωστρέφειας για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα –φρέσκα και συσκευασμένα– σε όλο τον κόσμο. Η όλη προσπάθεια ξεκίνησε πριν από έναν χρόνο, το εγχείρημα έχει εισέλθει στην τελική του ευθεία εδώ και ένα εξάμηνο, ενώ εδώ και περίπου δέκα ημέρες το ExportsManager.com είναι πλέον «στον αέρα».

Ηλεκτρονικό παράθυρο εξωστρέφειας Η πλατφόρμα, όπως εξηγεί στην «YX» ο γενικός διευθυντής της ExportsManager.com, Γιάννης Ασλάνης, διεκδικεί μια σειρά από καινοτομίες, οι οποίες απαντούν στην πρόκληση της αναμόρφωσης εκ θεμελίων του εξαγωγικού τομέα. Από θερμοκοιτίδα εξαγωγών, κυρίως για επιχειρήσεις του πρωτογενούς τομέα, οι οποίες δεν έχουν εξάγει στο παρελθόν, μέχρι ψηφιακή διευθέτηση του τεράστιου κεφαλαίου που λέγεται ασφάλιση εξαγωγικών πιστώσεων, αλλά και μεταφορικές υπηρεσίες και factoring, ακόμη και δυνατότητα αποστολής δείγματος σε όλο τον κόσμο –ακόμη και σε φρέσκα προϊόντα– από 24 έως 72 ώρες.

Ο πήχης από τους δημιουργούς της πλατφόρμας έχει τεθεί ψηλά, καθώς στόχος είναι, μέχρι το τέλος του χρόνου, να μετρά τουλάχιστον 15.000 εξαγωγείς και μίνιμουμ 6.000-7.000 αγοραστές. Ήδη, το ExportsManager έχει συνάψει συνεργασίες με συνεταιρισμούς, αλλά και εταιρείες του αγροδιατροφικού τομέα, ενώ έχει στα σκαριά συμφωνίες με μεγάλα δίκτυα του εξωτερικού, που αριθμούν αρκετές χιλιάδες αγοραστές. Από τη μέχρι σήμερα λειτουργία της πλατφόρμας, οι δημιουργοί της εισπράττουν αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον για προϊόντα όπως το ελαιόλαδο, το μέλι, το κρασί.

Πατέντα καινοτομίας

Το ExportsManager, σε συνεργασία με εξειδικευμένες εταιρείες, προσφέρει υπηρεσίες, όπως η δυνατότητα αποστολής δείγματος σε όλο τον κόσμο, ακόμη και σε φρέσκα προϊόντα, σε διάστημα από 24 έως 72 ώρες. Μάλιστα, η υπηρεσία αυτή παρέχεται μέσω μιας πατενταρισμένης συσκευασίας και θα είναι διαθέσιμη από τα τέλη του τρέχοντος μηνός. Πρόκειται για συσκευασία, που δημιούργησε η πλατφόρμα σε συνεργασία με εταιρεία του χώρου, χρησιμοποιεί τεχνολογία Isobox και δίνει τη δυνατότητα στον εξαγωγέα να στείλει τα δείγματά του φρέσκα και σε θερμοκρασία που επιλέγει ο ίδιος οπουδήποτε ανά τον κόσμο. Στο μεταξύ, σύντομα θα προστεθεί και μια online ακαδημία με σεμινάρια και εκδηλώσεις με ειδικούς από όλο τον κόσμο. Να σημειωθεί ότι το ExportsManager.com διατίθεται ήδη σε επτά γλώσσες, με την πρόσβαση στην πλατφόρμα να είναι δωρεάν.

Στήριξη του πρωτογενούς τομέα

«Στηρίζουμε τον πρωτογενή τομέα, ώστε να αναπτυχθεί και να φτάσει στο επίπεδο της εξαγωγής. Από το αρχικό στάδιο της πιστοποίησης της παραγωγής, μέχρι το packaging και την προώθηση, ακόμη και τη σύνταξη μελέτης για τυποποποίηση, αλλά και την αναζήτηση χρηματοδοτήσεων», σημειώνει ο κ. Ασλάνης. Σύμφωνα με τον ίδιο, το ExportsManager καλύπτει το κενό που υπάρχει σήμερα στην εκπαίδευση των εξαγωγέων: «Δεν είναι μια απλή πλατφόρμα όπου θα μπει κάποιος για να βρει αγοραστές για τα προϊόντα του. Οι εξαγωγείς έχουν ανάγκη από εκπαίδευση. Από το πώς θα φτιάξουν ένα ανταγωνιστικό προϊόν και πώς θα το συσκευάσουν μέχρι το πώς θα το προωθήσουν και θα επιτύχουν διείσδυση σε αγορές, τις οποίες δεν γνωρίζουν».

Άλλωστε, εδώ και περίπου έναν χρόνο, η ηλεκτρονική πλατφόρμα έχει απλώσει τις «κεραίες» της σε Ευρώπη και Ρωσία, ενώ επόμενες αγορές, που στοχεύει μέχρι το τέλος του χρόνου είναι η Αυστραλία και η Αμερική. «Στόχος είναι το ExportsManager να αποτελέσει το καθημερινό εργαλείο κάθε εξαγωγέα και να προσφέρει τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας σε εξαγωγείς και αγοραστές διεθνώς, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο και μειώνοντας τα κόστη πρόσβασης σε νέες αγορές», προσθέτει ο κ. Ασλάνης.

Οnline δημοπρασίες

Σε λειτουργικό επίπεδο, το ExportsManager.com είναι η πρώτη ολοκληρωμένη «single window» παγκόσμια, ηλεκτρονική πλατφόρμα για εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, τροφίμων και ποτών. Μέσω της πλατφόρμας, πιστοποιημένοι παραγωγοί ή έμποροι και εξαγωγείς πωλούν τα εμπορεύματά τους με online δημοπρασίες και, παράλληλα, έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες απαραίτητες για την ολοκλήρωση της πώλησης, όπως μεταφορικές, ασφάλιση εξαγωγικών πιστώσεων και factoring.

Η εμπειρία χρήστη είναι πολύ κοντινή σε αυτήν των messaging app, προσφέροντας όλες τις υπηρεσίες συγκεντρωμένες σε ένα «παράθυρο» –το «dealing room»–, ώστε ο χρήστης να μη χρειάζεται να μπει σε άλλο περιβάλλον ή webpages για να ολοκληρώσει την αγοραπωλησία.

Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στις υπηρεσίες μεταφοράς και ασφάλισης εμπορεύματος, σημείο-κλειδί για πολλές δυναμικές εταιρείες, που «σκοντάφτουν» στις πολλαπλές παγίδες που επιφυλάσσει η εξωστρέφεια. Σε αυτήν τη λογική, σε συνεργασία με τράπεζες, μεταφορικές και ασφαλιστικούς ομίλους, ένας εκ των οποίων είναι η Atradius Credit Insurance, επιτυγχάνεται η πλήρης ψηφιοποίηση της διαδικασίας ασφάλισης εξαγωγικών πιστώσεων.