Η εταιρεία που έβαλε πρώτη το φρέσκο σκόρδο σε βαζάκι

Μετά την Ελλάδα, ανοίγεται σταδιακά και στις ξένες αγορές η Hellas Quality Foods

mavro-skordo

Διαφοροποίηση, πρωτοτυπία και υψηλή προστιθέμενη αξία. Με αυτούς τους τρεις στόχους κατά νου, δύο αδέλφια, ο Γιάννης και ο Χρήστος Γκώνιας, και ο Παναγιωτης Κουβαράς, ξεκίνησαν πριν από τέσσερα χρόνια το επιχειρηματικό τους ταξίδι στη μεταποίηση του σκόρδου.

Εν μέσω της οικονομικής κρίσης, αποφάσισαν να πάρουν ρίσκο, δημιουργώντας στις Αχαρνές Αττικής την εταιρεία Hellenic Quality Foods, η οποία λάνσαρε στην αγορά συσκευασμένο φρέσκο σκόρδο, σε ολόκληρες σκελίδες ή ψιλοκομμένο, με πρώτη ύλη που προμηθεύεται από Έλληνες παραγωγούς από τη Χαλκίδα, την Κοζάνη και τη Nέα Βύσσα.

Η επεξεργασία του προϊόντος στηρίζεται στη μέθοδο της θερμοκυκλικής διαδικασίας για το ψιλοκομμένο σκόρδο, το οποίο ανακόπτει της διαδικασία ωρίμανσης. Οι σκελίδες υπόκεινται σε αποφλοίωση με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην επηρεάζεται το σκόρδο ή να προστίθεται υγρασία. Αυτές οι διαδικασίες προσδίδουν 45 ημέρες διάρκεια συντήρησης στις καθαρισμένες σκελίδες και 6 μήνες στο ψιλοκομμένο.

Δεν χαλάει αλλά… βλασταίνει

skordo-se-vazoΚάτι ακόμα ενδιαφέρον είναι ότι η διάρκεια ζωής των προϊόντων στο ράφι δεν σημαίνει ότι μετά το πέρας της το προϊόν χαλάει, αλλά ότι απλώς αρχίζει να βλασταίνει. Όπως διευκρινίζει ο Παναγιώτης Κουβαράς, μιλώντας στην «ΥΧ», «στο εξωτερικό υπάρχουν κάποιοι που κάνουν αντίστοιχο προϊόν, ολόκληρες σκελίδες, κλειστό, στο ψυγείο, με περιορισμένο χρόνο διατήρησης. Υπάρχει, όμως, αυτή η διαφορά μεταξύ μας: Οι σκελίδες τους σαπίζουν και δεν μπορούν να καταναλωθούν όταν περάσει ο χρόνος ζωής, ενώ οι δικές μας φυτρώνουν. Επιπλέον, ψιλοκομμένο δεν έχω δει πουθενά αλλού. Έχω δει πολτούς και άλλες επεξεργασίες, αλλά όχι ψιλοκομμένο. Επισημαίνουμε, δε, ότι τα προϊόντα μας δεν περιλαμβάνουν προσθήκη άλατος, άλμης, λαδιού ή όποιου άλλου φυσικού ή μη συντηρητικού».

Επόμενος σταθμός η λιανική

Το business plan της εταιρείας προς το παρόν επικεντρώνεται στο target group της Horeca, με κύρια κανάλια το χονδρεμπόριο και τα καταστήματα που απευθύνονται στους επαγγελματίες. Εκτός από την εγχώρια αγορά, ήδη έχει δημιουργήσει πελατολόγιο στην Κύπρο και έχει καταφέρει να κινήσει το ενδιαφέρον αγοραστών από τη Γερμανία, την Αυστρία, τη Δανία και τη Νορβηγία, όπου έχουν φτάσει δοκιμαστικές ποσότητες, με στόχο τόσο τους επαγγελματίες όσο και το λιανικό εμπόριο.

Η λιανική είναι στα επόμενα σχέδια των τριών συνεταίρων. «Προς το παρόν, το μερίδιο που πάει εκεί είναι μικρό, όμως συζητάμε με αλυσίδες. Βρισκόμαστε ήδη στο στάδιο του σχεδιασμού και της οργάνωσης. Έχουμε κάνει τις έρευνές μας, έχουμε συλλέξει τις πρώτες αντιδράσεις της αγοράς και έχουμε καταγράψει θετικές εντυπώσεις από τα πρώτα ράφια στα οποία διακινήθηκαν τα προϊόντα μας. Θέλουμε να είμαστε προσεκτικοί, πριν από κάθε βήμα μας, για να συνεχίσουμε να πετυχαίνουμε τους στόχους μας, όπως κάνουμε μέχρι σήμερα».

Για το 2018, το business plan της εταιρείας προβλέπει πωλήσεις της τάξης των 50 τόνων τελικού προϊόντος, αυξημένων κατά 50% σε σύγκριση με την προηγούμενη σεζόν. «Αυτό σημαίνει ότι θα αναλώσουμε περί τους 65 τόνους φυσικού σκόρδου», εξηγεί ο κ. Κουβαράς.

Το σκόρδο έχει προστατευτική δράση στην καρδιά και στα κύτταρα του εγκεφάλου, γι’ αυτό και πιστεύεται ότι χαρίζει μακροζωία

Το μαύρο σκόρδο που μένει έως και έναν χρόνο εκτός ψυγείου

Τα προϊόντα της Hellas Quality Foods διακινούνται σε μορφή ολόκληρων σκελίδων σε βαζάκια των 70 γραμ. και σε κουβά των 650 γραμ. και 2 κιλών, καθώς και σε μορφή ψιλοκομμένων σκελίδων σε βαζάκια των 80 γραμ. και σε κουβά των 650 γραμ. και 2 κιλών.

Επιπλέον, ένα ποσοστό της παραγωγής αποτελεί και το μαύρο σκόρδο, «περισσότερο είναι ένα gourmet προϊόν της εποχής, που ελάχιστοι αυτήν τη στιγμή προμηθεύουν στην Ελλάδα». Πρόκειται για ελληνικό λευκό σκόρδο, που, περνώντας από μια επεξεργασία αυτοωρίμανσης, και μετά την καύση των σακχάρων, γίνεται μαύρο και διατηρείται έναν χρόνο εκτός ψυγείου.