Ηλεκτρονικό εμπόριο: Το μεγάλο στοίχημα των πολυεθνικών τροφίμων και ποτών

Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αποκομίζει όλο και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, οι μεγάλοι όμιλοι παραγωγής, πώλησης και εμπορίας τροφίμων και ποτών πραγματοποιούν τη μεγάλη μετάβαση στον κλάδο. Τα παραδείγματα της εταιρείας φρέσκιας και κατεψυγμένης ζύμης General Mills, της εταιρείας δημητριακών Kellogg’s και του ολλανδοβρετανικού κολοσσού Unilever, εμφανίζεται έτοιμη να ακολουθήσει και η γνωστή εταιρεία μη αλκοολούχων συμπυκνωμένων ποτών και αναψυκτικών Coca Cola Co.

Σε μια εποχή που οι μεγάλοι όμιλοι τροφίμων και ποτών βλέπουν τις πωλήσεις τους να συμπιέζονται από μικρότερες επιχειρήσεις λιανικής, όπως τα παντοπωλεία, το ηλεκτρονικό εμπόριο αρχίζει να αποκτά σημαντικό έρεισμα για τους κατασκευαστές που διαθέτουν τα μεγάλα ονόματα προϊόντων. Διαβλέποντας τον καταναλωτικό σκεπτικισμό σχετικά με την ποιότητα των online αγορών, οι μεγάλες επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται την εξοικείωση που υπάρχει με τις γνωστές μάρκες των προϊόντων τους, ώστε να αποσπούν την προτίμηση του καταναλωτή.

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα Food Navigator, στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα εμπορικά σήματα της General Mills έχουν μεγαλύτερη απήχηση στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού εμπορίου, παρά εκτός αυτού. Θετικά είναι τα πρώτα δείγματα γραφής και για την Kellogg’s, όπου οι διαδικτυακές αγορές ήδη αντιστοιχούν σε πάνω από 10% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου στην Ευρώπη. Επίσης, αλματώδη άνοδο στις ηλεκτρονικές πωλήσεις διέγραψε το πρώτο εξάμηνο του 2017 η Unilever, με τη συνολική αύξηση να ανέρχεται σε 40%.

Αντιθέτως, ο κλάδος της λεγόμενης αυθόρμητης αγοράς, η οποία βασίζεται κατά κανόνα σε καταναλωτικές παρορμήσεις της στιγμής, θεωρείται πιο δύσκολο να αποδώσει εξ αποστάσεως. Εντούτοις, αυτό δεν φαίνεται να πτοεί ιδιαίτερα την εταιρεία παραγωγής της Coca Cola. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Coca Cola Co στη Βόρεια Αμερική, Sandy Douglas, η εταιρεία είναι αποφασισμένη να πετύχει σε αυτόν τον χώρο, θέτοντας την ψηφιοποίηση της επιχείρησης ως μια από τις «κορυφαίες προτεραιότητές της».

Με τη στροφή των καταναλωτών μακριά από το παραδοσιακό λιανεμπόριο, πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο συνιστά την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά λιανικής στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις στο διαδίκτυο στη Δυτική Ευρώπη αυξήθηκαν από 201 δισ. ευρώ το 2015, σε 232 δισ. ευρώ το 2016, ήτοι +15,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Έρευνας Λιανικού Εμπορίου, που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο.