Καινοτόμος αξιοποίηση του κρέατος από κότες αβγοπαραγωγής

Μία Επιχειρησιακή Ομάδα χρησιμοποιεί με διαφορετικό τρόπο τις κότες αβγοπαραγωγής

Έναν έξυπνο και καινοτόμο τρόπο προκειμένου να αξιοποιηθούν οι κότες αβγοπαραγωγής βρήκε μία από τις Επιχειρησιακές Ομάδες που λειτουργεί με την αρωγή της EIP-AGRI. Με έδρα το Έσσεν της Γερμανίας, η Biohuhn, δίνει τη δυνατότητα στους πτηνοτρόφους της περιοχής να προσδώσουν προστιθέμενη αξία σε ένα προϊόν μικρής αξιοποίησης.

Σε πρώτο στάδιο, οι πτηνοτρόφοι επένδυαν στις κότες αβγοπαραγωγής, οι οποίες ήταν βιολογικής εκτροφής, γιατί τα αβγά τους είχαν αυξημένη ζήτηση από τους καταναλωτές. Στην πορεία όμως, όταν έκλεινε ο κύκλος της παραγωγικής τους ζωής, οι πτηνοτρόφοι δεν μπορούσαν να τις πουλήσουν για το κρέας τους. Οι λόγοι ήταν οι εξής:

  1. Η τιμή που προσέφερε η αγορά για το κρέας των κοτόπουλων αβγοπαραγωγής σε σχέση με το αντίστοιχο κρέας βιολογικών κοτόπουλων που είχαν εκτραφεί για την παραγωγή κρέατος ήταν πολύ χαμηλή.
  2. Το κρέας τους, σε σύγκριση με το αντίστοιχο κρέας κοτόπουλων συμβατικής εκτροφής, υστερούσε σημαντικά σε γεύση και ποιότητα. Η έλλειψη ζήτησης του βιολογικού κρέατος κοτόπουλων αβγοπαραγωγής από την αγορά ήταν η αφορμή για τους πτηνοτρόφους στο Έσσεν ώστε να κινητοποιηθούν και να αναζητήσουν μία διαφορετική «χρήση» του προϊόντος τους.

Η λύση

Η απάντηση στο πρόβλημα των πτηνοτρόφων ήρθε από τη Biohuhn. Η Επιχειρησιακή Ομάδα, διακρίνοντας την τάση της αγοράς, πρότεινε την προώθηση επεξεργασμένων και έτοιμων προς κατανάλωση γευμάτων κοτόπουλου υψηλής διατροφικής αξίας. Πέρα από αυτό, στόχευσε και στη διεύρυνση του καταναλωτικού κοινού, σχεδιάζοντας μία καινοτόμο στρατηγική μάρκετινγκ που απευθύνεται κυρίως σε νέους καταναλωτές.

Σήμερα, η συγκεκριμένη Επιχειρησιακή Ομάδα έχει ολοκληρώσει την πρώτη φάση εργασιών και έχει προγραμματίσει το λανσάρισμα καινοτόμων προϊόντων από κρέας κοτόπουλου. Τον Νοέμβριο του 2016, τα προϊόντα θα είναι προς πώληση σε ορισμένα πιλοτικά καταστήματα της περιοχής, ενώ παράλληλα θα διεξάγεται έρευνα στην οποία οι καταναλωτές θα συμμετέχουν σε τεστ γευσιγνωσίας. Η Biohuhn, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια των πελατών και την απήχηση που θα έχουν τα γεύματα στο κοινό, θα κυκλοφορήσει τα προϊόντα της το δεύτερο εξάμηνο του 2017.