Καμπανάκι για τις εξαγωγές από τη Βόρεια Ελλάδα

Στην κακή οικονομία προστέθηκαν και οι αποκλεισμοί σε οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές

Χαρτογράφηση της εξαγωγικής δραστηριότητας της Ελλάδας ανά περιφέρεια και νομό

Οι εξαγωγείς της Βόρειας Ελλάδας, για ακόμη μια φορά, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την πορεία των ελληνικών εξαγωγών. Η κόπωση και η στασιμότητα των εξαγωγών μας τους τελευταίους μήνες αποτυπώνεται και στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, όπου καταγράφεται αύξηση στο πρώτο τετράμηνο του 2016 μόλις 0,5% στις εξαγωγές, χωρίς πετρελαιοειδή, όταν το πρώτο τετράμηνο του 2015 είχαν αύξηση κατά 15,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Αντίθετα, τα στοιχεία για τις εισαγωγές, χωρίς καύσιμα, δείχνουν σημαντική αύξηση κατά 9,6%, συμβάλλοντας σημαντικά στη διεύρυνση του εμπορικού ελλείμματος κατά 20,8%, που σε αξία υπολογίζεται σε 5,8 δισ. ευρώ.

Οι εξαγωγικές επιχειρήσεις. πέραν των έντονων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, όπως όλες οι επιχειρήσεις λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών που επικρατούν, ήρθαν αντιμέτωπες και με προβλήματα που δημιουργήθηκαν από αποκλεισμούς σε οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές. Στα προβλήματα αυτά προστέθηκαν και οι περιορισμοί στις θαλάσσιες μεταφορές από τις κινητοποιήσεις στα δύο μεγάλα λιμάνια.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Σύνδεσμος Βιομηχάνων Βόρειας Ελλάδας, η πλειονότητα των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει σημαντικότατα θέματα στη λειτουργία τους. Κι αυτό γιατί είτε δυσκολεύονται να εξάγουν τα προϊόντα τους, είτε τα παραδίδουν με σημαντική καθυστέρηση στους πελάτες του εξωτερικού και, μάλιστα, με ιδιαίτερα αυξημένο κόστος, λόγω αναγκαστικής αλλαγής λιμανιού ή αλλαγής ή συνδυασμού μεταφορικών μέσων. Όσο αδιανόητο και αν ακούγεται, δεν λείπουν και οι περιπτώσεις κατά τις οποίες καθίσταται αδύνατη ακόμα και η εξεύρεση κενών εμπορευματοκιβωτίων για εξαγωγή. Επίσης, ένα μεγάλο μέρος επιχειρήσεων, ακόμη και εμπορικών, αδυνατεί να εισάγει εμπορεύματα και πρώτες ύλες.

Επίσης, η επιχειρηματική κοινότητα της Βόρειας Ελλάδας εκφράζει την αγωνία της και για την πορεία των εξαγωγών τους επόμενους μήνες λόγω της υφιστάμενης κατάστασης, ενώ τονίζει ότι όσο καθυστερεί να προχωρήσει η αναγκαία παραχώρηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης τόσο το πρόβλημα θα γιγαντώνεται.