ΚΑΣΕΛΛ: Άνοιγμα σε νέες αγορές η μεγάλη πρόκληση

Οι σχεδιασμοί της Κοινοπραξίας

ΚΑΣΕΛΛ: Άνοιγμα σε νέες αγορές η μεγάλη πρόκληση

Όταν η ΚΑΣΕΛΛ ξεκίνησε την πορεία της, το 2002, ως Κοινοπραξία Αγροτικών Συνεταιρισμών Επιδαύρου Λιμηράς Λακωνίας, σίγουρα οι οκτώ εταίροι που την αποτελούσαν δεν θα μπορούσαν να προβλέψουν ότι μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα θα είχαν τη δημιουργία μία αξιόπιστης εξαγωγικής μονάδας ελαιολάδου.

Ο Νόμος 4015/11 τους οδήγησε στη μετατροπή σε ανώνυμη εταιρεία χωρίς όμως να χάσει στο ελάχιστο τον συνεταιριστικό χαρακτήρα της.

ΚΑΣΕΛΛ: Άνοιγμα σε νέες αγορές η μεγάλη πρόκλησηΟ βασικός στόχος ήταν και είναι η προώθηση του τοπικού ελαιολάδου στις ξένες αγορές. Ο πρόεδρος της ΚΑΣΕΛΛ, Νίκος Γραμματικάκης, εξηγεί στην «ΥΧ» ότι «η συνολική παραγωγή ελαιολάδου στην περιοχή φθάνει τους 5.000 τόνους περίπου. Από αυτή την ποσότητα, οι 500-600 τόνοι ελαιόλαδο οδηγούνται εμφιαλωμένοι στο εξωτερικό με βασικές αγορές την Αμερική, τον Καναδά, την Αυστραλία και την Κίνα, που απορροφούν το 70% της παραγωγής. Επίσης, συνεργαζόμαστε σε μικρότερες ποσότητες και με άλλες χώρες, όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ταϊβάν και η Νότια Αφρική. Η υπόλοιπη ποσότητα φεύγει με βυτία».

Για να μπορέσει να περάσει με επιτυχία στον τομέα των εξαγωγών, η ΚΑΣΕΛΛ δημιούργησε το 2005 μία σύγχρονη μονάδα συσκευασίας και τυποποίησης ελαιολάδου που μαζί με τα εννέα υπερσύγχρονα και αναβαθμισμένα ελαιοτριβεία του συνεταιρισμού αποτελούν μία αξιόπιστη παραγωγική δύναμη. Μαζί με αυτές τις μονάδες, δημιουργήθηκε και τμήμα ποιοτικού ελέγχου στην παραγωγή και τυποποίηση, ώστε να τηρούνται όλες οι προδιαγραφές για ένα προϊόν υψηλών προδιαγραφών. Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί, που συμμετέχουν στην ΚΑΣΕΛΛ ΑΕ, και εκπροσωπούν 2.500 καλλιεργητές, είναι οι συνεταιρισμοί Μολάων – Πακίων, Συκέας, Αγίου Δημητρίου, Ζάρακα, Νομίων, Ασωπού και Αγγελώνα. Το σύνολο της στρεμματικής καλλιέργειας φθάνει τα 80 στρέμματα ελαιοδέντρων με τις ποικιλίες Κορωνέικης και Αθηνοελιάς.

Ο κ. Γραμματικάκης, μιλώντας για την επόμενη μέρα, τόνισε ότι «στόχος μας είναι να διπλασιάσουμε τις εξαγωγές μας σε σύντομο χρονικό διάστημα, κρατώντας τις τιμές εκεί που πρέπει για τον παραγωγό». Τέλος, σε ό,τι αφορά την εσωτερική αγορά, ο πρόεδρος της ΚΑΣΕΛΛ εξήγησε ότι δεν είναι δυνατή η είσοδος σε αυτήν, αφού οι τιμές πώλησης είναι υψηλότερες από τα ομοειδή προϊόντα.