Κατακτούν το ψηφιακό μέλλον τα νέα προϊόντα της STIHL

Η «ΥΧ» ταξίδεψε στο Βάιμπλινγκεν της Γερμανίας για την παρουσίαση των νέων μηχανημάτων

Κατακτούν το ψηφιακό μέλλον τα νέα προϊόντα της STIHL

Μια βιωματική εμπειρία φερμένη από το ψηφιακό μέλλον, με μηχανήματα εικονικής πραγματικότητας, κουρευτικές μηχανές ρομπότ και βενζινοκίνητα αλυσοπρίονα, είχαν την ευκαιρία να ζήσουν παραπάνω από 100 δημοσιογράφοι, μεταξύ των οποίων και της «ΥΧ», στο Βάιμπλινγκεν της Γερμανίας την Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου. Τη δυνατότητα αυτή τους την έδωσε η STIHL, εταιρεία κατασκευής αλυσοπρίονων, αλλά και μηχανημάτων για τη γεωργία, τη δασοκομία και τον κήπο, η οποία για πρώτη φορά συγκέντρωσε δημοσιογράφους από διαφορετικές χώρες της Ευρώπης, για να παρουσιάσει προϊόντα που μεταβιβάζουν την εταιρεία στη ψηφιακή πλέον πραγματικότητα.

Δημοσιογράφοι από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Πολωνία, το Βέλγιο και άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν περιηγήθηκαν απλώς στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, αλλά έγιναν χρήστες των νέων προϊόντων της STIHL. Χωρισμένοι σε έξι διαφορετικές ομάδες, τους δόθηκε η δυνατότητα να δοκιμάσουν έμπρακτα και να βάλουν σε λειτουργία τις νέες ψηφιακές λύσεις που έχει κατασκευάσει η εταιρεία. Λύσεις που, μέσω της προηγμένης τεχνολογίας, μετατρέπονται σε μηχανήματα, τα οποία προσαρμόζονται στις ανάγκες του χρήστη, κάνοντας τη δουλειά του πιο εύκολη, αλλά και ψηφιακή.

Ψηφιακή εποχή

Κατακτούν το ψηφιακό μέλλον τα νέα προϊόντα της STIHL Η παρουσίαση των νέων προηγμένων αυτών μηχανημάτων ξεκίνησε με την ομιλία του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας STIHL, Δρ. Μπέρτραμ Καντζιόρα, ο οποίος τόνισε πως η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει ελαφρώς τις πωλήσεις της σε σχέση με πέρυσι την ίδια εποχή, ενώ πολλά είναι τα προϊόντα για τα οποία υπήρξε αυξημένη ζήτηση. Συγκεκριμένα, τόνισε πως «ο κύκλος εργασιών της γερμανικής ιδρυτικής εταιρείας, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, αυξήθηκε κατά 6%, στα 804 εκατ. ευρώ τους πρώτους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους, που είχε ως συνέπεια και την αύξηση του αριθμού των εργαζομένων. Το κεντρικό, όμως, θέμα της ομιλίας του ήταν το άνοιγμα της εταιρείας στην ψηφιακή εποχή και τα αποτελέσματα που έχουν δημιουργηθεί μετά από έρευνα και πολλαπλές δοκιμές. Ο ίδιος δήλωσε πως «πριν από έναν χρόνο η εταιρεία δημιούργησε νέους τομείς και μεθόδους εργασίας, προκειμένου να επιταχύνει την ανάπτυξη των προϊόντων με ψηφιακές λειτουργίες. Η διαδικασία αυτή, λοιπόν, απέδωσε καρπούς, μετατρέποντας την έρευνα σε μηχανήματα για τον έξυπνο κήπο (Smart Garden), το έξυπνο δάσος (Smart Forest) και το έξυπνο τοπίο πρασίνου μεγάλης έκτασης (Smart Landscaping).

Έξυπνος κήπος

Ένα ρομποτικό χλοοκοπτικό (iMow RMI 422 PC), το οποίο ρυθμίζεται και λειτουργεί μέσω μιας εφαρμογής και χωρίς περαιτέρω ανθρώπινη παρέμβαση και ένα έξυπνο σύστημα άρδευσης κήπων (Smart Garden Hub STIHL GCI 100), που είναι σε θέση να ρυθμίζει την ποσότητα του νερού ανάλογα με τις ανάγκες του γρασιδιού είναι τα μηχανήματα που εντάσσονται στην κατηγορία «έξυπνος κήπος». Τα μηχανήματα αυτά, που λειτουργούν μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών σε τάμπλετ και κινητό, έδωσαν μια πρώτη εικόνα για το τι θα μπορούσε να ανακαλύψει κανείς σε εκείνο το ψηφιακό τοπίο που είχε δημιουργηθεί για τις ανάγκες της εκδήλωσης. Εκτός, όμως από τα παραπάνω, στην ίδια κατηγορία παρουσιάστηκαν πλυστικά και φραχτοκοπτικά μηχανήματα, τα οποία συνδέονται και εκείνα με τις αντίστοιχες εφαρμογές που διευκολύνουν τον χρήστη, δίνοντάς του περισσότερες λειτουργίες.

Κατακτούν το ψηφιακό μέλλον τα νέα προϊόντα της STIHL
Χλοοκοπτικό (iMow RMI 422 PC)

Έξυπνο δάσος

Μεγάλη εντύπωση σε όλους τους παρευρισκομένους έκαναν τα μηχανήματα που εντάσσονται στην κατηγορία «έξυπνο δάσος». Συγκεκριμένα, η εταιρεία παρουσίασε το βενζινοκίνητο αλυσοπρίονο (MS 500i), το οποίο έχει σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε να διαθέτει αισθητήρες στο εσωτερικό του. Οι συγκεκριμένοι αισθητήρες μετρούν και διαχειρίζονται το καύσιμο χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Για την ίδια, όμως, κατηγορία η εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα νέο λογισμικό LogBuch, ένα πιλοτικό δηλαδή πρόγραμμα με το όνομα Forst 4.0, το οποίο επιτρέπει στον υλοτόμο να σημαδεύει τα δέντρα που επιθυμεί και έπειτα να βλέπει τη θέση τους σε έναν χάρτη στο κινητό ή το τάμπλετ, διευκολύνοντάς τη δουλειά του και ελαχιστοποιώντας τον χρόνο εργασίας.

Κατακτούν το ψηφιακό μέλλον τα νέα προϊόντα της STIHL   

Επαυξημένη πραγματικότητα 

«Η εταιρεία STIHL επενδύει και στη συνεχή εκπαίδευση των τεχνικών της», επισήμανε ο Δρ. Καντζιόρα κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και με το παραπάνω κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης παρουσίασης, που αφορά την κατηγορία «έξυπνο δάσος». Η εταιρεία, για να διευκολύνει την εκπαίδευση, χρησιμοποιεί την εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, εντυπωσιάζοντας και τον πιο απαιτητικό θεατή. Με τη βοήθεια γυαλιών εικονικής πραγματικότητας, ο χρήστης «μεταφέρεται» σε ένα δάσος μέσα στο οποίο χρησιμοποιεί μηχανήματα της εταιρείας για την κοπή των ξύλων.

Έξυπνο τοπίο πρασίνου μεγάλης έκτασης

Στο ίδιο προηγμένο τεχνολογικά επίπεδο ήταν και τα προϊόντα που παρουσιάστηκαν στην κατηγορία του «έξυπνου τοπίου». Ένα μικρό σε μέγεθος αντικείμενο (Smart Connector), που αρχικά κανείς δεν φαντάζεται τις δυνατότητές του, τοποθετείται πάνω σε οποιοδήποτε μηχάνημα της STIHL και επιτρέπει στον χρήστη να διαχειρίζεται ψηφιακά τα μηχανήματά του. Συγκεκριμένα, του επιτρέπει να λαμβάνει πληροφορίες για τις ώρες λειτουργίας των μηχανημάτων, την κατάστασή τους, καθώς και τη διάρκεια εργασίας. Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται και οι προηγμένες επαναφορτιζόμενες μηχανές γκαζόν, οι οποίες, όπως φάνηκε και από τη ζωντανή επίδειξη, είναι από τις πιο εύκολα διαχειρίσιμες του είδους τους.

Κατακτούν το ψηφιακό μέλλον τα νέα προϊόντα της STIHL
Επαναφορτιζόμενες μηχανές γκαζόν

Η STIHL επενδύει σε νέους ανθρώπους 

Μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις της ημέρας ήταν η παρουσίαση πιλοτικών πρότζεκτ, τα οποία προέρχονται από start up εταιρείες, τις οποίες η STIHL έχει χρηματοδοτήσει για να αναπτύξουν τα προϊόντα τους, τα οποία παρουσιάστηκαν ζωντανά στους παρευρισκόμενους. Το πρώτο από τα δύο πιλοτικά πρότζεκτ που παρουσιάστηκαν ήταν ένα φορητό τρέιλερ πλήρως εξοπλισμένο με μηχανήματα της STIHL που φορτίζουν μέσα στο ίδιο το τρέιλερ και το οποίο μπορεί να ανιχνεύσει τη λειτουργία και την κατάσταση κάθε μηχανήματος, αλλά και να μετακινηθεί σε οποιονδήποτε χώρο θέλει να δουλέψει ο χρήστης του.

Το δεύτερο πιλοτικό πρότζεκτ, το οποίο ανήκει στη start up Freiraum και χρηματοδοτείται από τη STIHL, αποτελεί μια πλατφόρμα επικοινωνίας και οργάνωσης, που απλοποιεί σημαντικά τη δουλειά των καλλιεργητών οπωροκηπευτικών.

Κατακτούν το ψηφιακό μέλλον τα νέα προϊόντα της STIHL