Κατάργηση του geo-blocking στις online αγορές ψήφισε το ΕΚ

Κατάργηση του geo-blocking στις online αγορές ψήφισε το ΕΚ

Η νέα νομοθεσία που εγκρίθηκε από το Κοινοβούλιο απαιτεί από τους ιστότοπους να πουλούν τα προϊόντα τους σε ολόκληρη την ΕΕ ανεξάρτητα από τη χώρα στην οποία διαμένει ο αγοραστής. Η EURACTIV Γαλλίας μεταδίδει.

Ο νέος κανονισμός που ψηφίστηκε από τους Ευρωβουλευτές στο Στρασβούργο στις 6 Φεβρουαρίου υιοθετήθηκε με μεγάλη πλειοψηφία (557 ψήφους υπέρ, 89 κατά) και απαγορεύει τον αδικαιολόγητο «γεωγραφικό αποκλεισμό» (geo-blocking) στις online αγορές προϊόντων και υπηρεσιών.

Το κείμενο, ωστόσο, δεν δεσμεύει τους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου να παραδίδουν τα προϊόντα τους σε όλες τις χώρες της ΕΕ, ένα πρόβλημα που θα μπορούσε να σταματήσει την αγορά διασυνοριακών αγαθών.

Το εμπόδιο αυτό δεν θα επηρεάσει την αγορά υπηρεσιών, όπως κρατήσεις ξενοδοχείων, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, αλλά προϊόντα όπως ρούχα ή συσκευές.

Σήμερα, το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται ραγδαία στην ΕΕ, ενώ οι online αγορές αυξάνονται κατά 20% ετησίως. «Εντούτοις, μόνο το 7% των εταιρειών παρέχουν τη δυνατότητα πώλησης προϊόντων σε άλλο κράτος μέλος», δήλωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος και αρμόδιος για την ψηφιακή ενιαία αγορά, Andrus Ansip.

Ο κ. Ansip αντιτίθεται σθεναρά στην εδαφικότητα, η οποία παρεμποδίζει τη δημιουργία μιας ψηφιακής ενιαίας αγοράς στην οποία προσβλέπει η ΕΕ. Ανέφερε, επίσης, ότι το τέλος του geo-blocking θα πρέπει να προχωρήσει περαιτέρω στην Ευρώπη, ώστε να επιτραπεί η ανάδυση υπηρεσιών όπως το «European Netflix».

«Είναι ένα πρώτο βήμα προς τα εμπρός. Ευελπιστώ ότι σε δύο χρόνια θα μπορούμε να επεκτείνουμε το εύρος αυτών των λύσεων στις online υπηρεσίες, όπως τα βιντεοπαιχνίδια, τη μουσική και τα ηλεκτρονικά βιβλία», πρόσθεσε.

Προσωρινός αποκλεισμός

«Τα πολιτιστικά αγαθά θα πρέπει να συμπεριληφθούν στην αναθεώρηση που θα λάβει χώρα σε διάστημα δύο ετών», δήλωσε η γενική διευθύντρια του BEUC, Monique Goyens.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προσπάθησε ανεπιτυχώς να επεκτείνει την απαγόρευση του Geo-blocking στα πολιτιστικά αγαθά.

«Υπάρχει ισχυρή επιθυμία να επεκταθεί αυτή η αγορά προς το πολιτιστικό περιεχόμενο. Θέλαμε να είμαστε ακόμα πιο φιλόδοξοι και γι ‘αυτό έχουμε τη ρήτρα αναθεώρησης», ανέφερε η Πολωνή εισηγήτρια, Róża Thun (PPE).

Η ρήτρα αναθεώρησης του κειμένου θα επιτρέψει στους νομοθέτες να επανεξετάσουν τη δυνατότητα επέκτασης της απαγόρευσης του geo-blocking σε πολιτιστικά αγαθά το 2020, μετά τις ευρωπαϊκές εκλογές το 2019.

Πηγή:www.euractiv.gr