Κερδίζει έδαφος στην αυστραλιανή αγορά το ελληνικό ελαιόλαδο

Οι καταναλωτές δεν ενδιαφέρονται για την επωνυμία αλλά κυρίως για τα χαρακτηριστικά

Κερδίζει έδαφος στην αυστραλιανή αγορά το ελληνικό ελαιόλαδο

Κάθε χρόνο, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο δείχνουν προτίμηση στα ελληνικά προϊόντα, μεταξύ των οποίων και το ελληνικό ελαιόλαδο, που το ξεχωρίζουν για την εξαιρετική ποιότητά του.

Το συναντά κανείς ακόμη και σε απομακρυσμένες αγορές του εξωτερικού και, μάλιστα, το έχουν καθιερώσει καθημερινά στη διατροφή τους όχι μόνο κύκλοι της ελληνικής ομογένειας, αλλά και άλλες πληθυσμιακές κοινότητες.

Μια σημαντική αγορά με προοπτικές για το εν λόγω προϊόν είναι και εκείνη της Αυστραλίας. Σε έκθεση του γραφείου ΟΕΥ στο Σίδνεϊ, σχετικά με τα χαρακτηριστικά της αυστραλιανής αγοράς για το ελαιόλαδο, επισημαίνεται, μεταξύ των άλλων, ότι η αυστραλιανή νομοθεσία δεν αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην επωνυμία του εισαγόμενου προϊόντος ή του παραγωγού, αλλά στα βασικά θερμιδικά στοιχεία και στην επωνυμία του εισαγωγέα.

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του ελαιολάδου, που είναι η οξύτητά του, είναι στοιχείο για το οποίο δεν γίνεται αναφορά στην αγορά της Αυστραλίας, με εξαίρεση τα εισαγόμενα ελληνικά προϊόντα. Το ελαιόλαδο δεν εμπίπτει σε ΦΠΑ ως τρόφιμο ή σε εισαγωγικές ποσοστώσεις. Παρά το γεγονός ότι το brand name δίνει υπεραξία σε ένα προϊόν, για την Αυστραλία δεν αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στο ελαιόλαδο, αφού πολλοί εισαγωγείς το εισάγουν χύδην ή συσκευασμένο, με επωνυμία της αρεσκείας τους και απλή αναγραφή του τόπου προέλευσης.

Τα μεταποιημένα αγροτικά προϊόντα, που φέρουν την ένδειξη light, low fat, reduced fat, φαίνεται να έχουν μεγάλες προοπτικές εμπορικής επιτυχίας. Η γνώση των καταναλωτών περιορίζεται σε θέματα υγιεινής και θρεπτικής αξίας, χωρίς να έχουν σαφή εικόνα για άλλα χαρακτηριστικά του προϊόντος.

Σήμερα, στην αγορά της Αυστραλίας έχουν αναδειχθεί σχετικά λίγες επώνυμες ελληνικές εταιρείες, όπως οι Altis, Minerva, Messinia, Maniatiko, Minos, Terra Creta, Ilia. Αξίζει να επισημανθεί ότι για την περαιτέρω διάδοση και καθιέρωση του ελληνικού ελαιολάδου στην εν λόγω αγορά απαιτούνται στοχευμένες δράσεις διαφήμισης και προβολής του.

“ΥΧ”