Κίνα – Ελλάδα έρχονται πιο κοντά και με κοινοβουλευτική σφραγίδα

Μνημόνιο συνεργασίας με  την Κίνα συζητείται στην Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου σε συνέχεια των συμφωνιών, που είχε υπογράψει η χώρα μας με τον ασιατικό γίγαντα.

Το μνημόνιο αυτό, που έχει τη σημασία του για τις ελληνικές εξαγωγές ελληνικών προϊόντων γιατί ανοίγουν περαιτέρω οι εμπορικοί δρόμοι για τις επιχειρήσεις, προς και από την Κίνα, κι έχει ευρύτερη συναίνεση από τα ελληνικά κόμματα κι όχι μόνο από την κυβέρνηση Τσίπρα.

Πλευρές του μνημονίου κύρωσης, που αλλάζουν τελείως το τοπίο στο χώρο του διαμετακομιστικού εμπορίου,  παρουσίασε στην Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής  ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας. Αφορά κυρίως ναυτιλία, τηλεπικοινωνίες, ΑΠΕ και υποδομές αλλά επηρεάζει άμεσα και τις εξαγωγικές επιχειρήσεις στο χώρο του τροφίμου και στον κλάδο των κατασκευών.

Κατά τον εισηγητή της Νέας Δημοκρατίας, Νότη Μηταράκη, «η συμφωνία έρχεται σε συνέχεια των προηγούμενων συμφωνιών, με την κυβέρνηση Σαμαρά, που απέφερε επενδύσεις περίπου 6, 5 εκατομμυρίων ευρώ,  συμφωνίες, όπως η υπογραφή της China Development Band με την Costa Mare, της Diana Shipping με την ICBC, της Libra Group, επίσης, με την ICBC και πολλών ακόμα συμφωνιών ελληνικών επιχειρήσεων με κινεζικές τράπεζες. Υπεγράφησαν επίσης, συμφωνίες μεταξύ εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, της οινοποιητικής, των τροφίμων και της εξαγωγής μαρμάρων».

Αντιρρήσεις εξέφρασε κυρίως το ΚΚΕ, δια της Διαμάντως Μανωλάκου, η οποία αναφέρθηκε στα θολά σημεία του μνημονίου, στο γεγονός ότι η ανάπτυξη της Κίνας την οδηγεί να έχει την πρωτοκαθεδρία της παγκόσμιας αγοράς , το 2050 και το γεγονός ότι θέλει να εκμεταλλευθεί κατεξοχήν τον ορυκτό πλούτο της χώρας μας και τα κοιτάσματά της.

Το θέμα των τελωνείων

Την απόφαση του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου με την οποία το μεγαλύτερο τελωνείο της χώρας, το Ε΄ τελωνείο Πειραιά θα κατεβάζει ρολά στις 17:00 αντί στις 21:00 και το τελωνείο της Θεσσαλονίκης στις 19:00 αντί στις 21:00, όπως ίσχυε έως σήμερα, στηλίτευσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς.

«Από 1ης Ιουνίου σύμφωνα με την απόφαση Τσακαλώτου (αρ. ΔΤΔΑ 1060878 ΕΞ 2016 – ΦΕΚ Β΄ 1223/27.04.2016) το τελωνείο Πειραιά από το οποίο διέρχεται ο μεγαλύτερος όγκος εμπορευματοκιβωτίων που εξάγονται δια θαλάσσης από τη χώρα και ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου, θα τηρεί ωράριο του παλιού καλού Ελληνικού Δημοσίου…». Κατά τον Γιώργο Αμυρά , αυτό θα έχει ως συνέπεια οι Έλληνες εξαγωγείς να χάνουν τουλάχιστον μία ημέρα στους υπολογισμούς τους με αρνητικό αντίκτυπο σε χρήμα και αξιοπιστία έναντι των πελατών τους.

Για το θέμα πάντως αυτό, ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας επιφυλάχθηκε να απαντήσει, καθώς δεν είναι δικής του αρμοδιότητας.

Άννα Στεργίου