Kρητικά κηπευτικά σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ εντός και εκτός συνόρων

Θετικά αποτελέσματα και πολλαπλά οφέλη αποφέρει η πρωτοβουλία επτακοσίων μελών των επτά συνεταιρισμών της Κρήτης, που δημιούργησαν και υλοποιούν, για δεύτερη χρονιά φέτος, το πρόγραμμα “Vegiterraneo”, με στόχο την αποτελεσματικότερη διείσδυση των προϊόντων τους σε ξένες αγορές.

Μόνο ενωμένοι, αλλά και με κοινή τιμολογιακή πολιτική, μπορούμε να βάλουμε τα ελληνικά προϊόντα στα σπίτια των Ευρωπαίων“, ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ιεράπετρας “Ανατολή”, Ξενοφών Δουλούμης, με αφορμή εκδήλωση για τα ευρωπαϊκά κηπευτκά προϊόντα που παράγονται στην Κρήτη, στο πλαίσιο της 4ης “Freskon”.

Όπως έκανε γνωστό εδώ και ένα μήνα προωθούν καθημερινά κηπευτικά προϊόντα δέκα τόνων σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ – μάρκετ, ενώ – όπως υπογράμμισε ο κ. Δουλούμης – “με το που αποδείξουμε τη συνέπειά μας στις ποσότητες και στην ποιότητα που έχουμε συμφωνήσει, δεν αποκλείεται να αυξηθούν οι όγκοι”. Ανέφερε, ακόμα, ότι ότι βρίσκονται στο τελικό στάδιο οι συζητήσεις, με την πολωνική αλυσίδα καταστημάτων και διατύπωσε την εκτίμησή του ότι από τον Φεβρουάριο θα ξεκινήσουμε την αποστολή κηπευτικών προϊόντων (τομάτες, πιπεριές και αγγούρια).

Οι δύο προαναφερόμενες συνεργασίες, είναι αποτέλεσμα μιας από τις σημαντικότερες δράσεις του προγράμματος που είναι οι δειγματοδιανομές κηπευτικών, που οργανώθηκαν στην Ελλάδα και στην Πολωνία, συνολικά σε 100 σημεία, αντίστοιχα, όπως εξήγησε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος του “Ανατολή”, Μανόλης Καπαράκης. Όπως επισήμανε, διανεμήθηκαν 50.000 ατομικές συσκευασίες με ντομάτα, αγγούρι και πιπεριά, μαζί με αντίστοιχο αριθμό ενημερωτικών δισέλιδων, ενώ στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε δειγματοδιανομή σε 33 υποκαταστήματα της αλυσίδας σουπερ- μάρκετ, στη Θεσσαλονίκη, τον περασμένο Φεβρουάριο και 14 υποκαταστήματα της πολωνικής αλυσίδας, πριν από ένα μήνα περίπου.

Η πρωτοβουλία σε αριθμούς

Oι επτά συνεταιρισμοί από την Κρήτη που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Vegiterraneo”, καλλιεργούν συνολικά 5.000 στρέμματα, με την ετήσια παραγωγή τους να ανέρχεται σε 100.000 τόνους κηπευτικών προϊόντων – κατά βάση τομάτες, αγγούρια και πιπεριές – και με τις εξαγωγές τους να αντιστοιχούν στο 30% των παραγόμενων προϊόντων, ενώ τα υπόλοιπα να απορροφώνται από την ελληνική αγορά.

Το πρόγραμμα, που φέρει τον τίτλο “Vegiterraneo: ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης κηπευτικών (τομάτας, αγγουριού και πιπεριάς) στην εσωτερική αγορά της Ε.Ε. (Ελλάδα,Γερμανία, Πολωνία και στην Δημοκρατία της Τσεχίας)” ξεκίνησε την 1η Απριλίου του 2017, πρόκειται να ολοκληρωθεί την 31η Μαρτίου 2020 και είναι ύψους 2,946 εκατ. ευρώ. Στο πρώτο έτος υλοποίησης του προγράμματος (ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2018), συμμετείχαν ο Αγροτοβιομηχανικός Συνεταιρισμός Τυμπακίου, Αγροτικός Συνεταιρισμός Παραγωγών Κηπευτικών Κουντούρας, Αγροτικός Συνεταιρισμός Κηπευτικών Δήμου Ιεράπετρας “Ανατολή”, Αγροτικός Συνεταιρισμός “Νότος”, Ομάδα Παραγωγών Αγροτικών Προϊόντων “Φαλάσσαρνα”, Αγροτικό Συνεταιτρισμό “Ψαρής” και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός “Κάμιρος”.

Οι ενέργειες του προγράμματος επικεντρώνονται στην ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού, των μονάδων ομαδικής εστίασης, των διατροφολόγων και των διαμορφωτών κοινής γνώμης, σχετικά με την αξία της μεσογειακής διατροφής και ειδικά των κηπευτικών. Οι δύο κύριοι στόχοι του προγράμματος είναι: αύξηση της αξίας των εξαγωγών κηπευτικών, τομάτας, αγγουριού, πιπεριάς και μελιτζάνας στην Ελλάδα, στη Γερμανία, την Πολωνία, και την Δημοκρατία της Τσεχίας, κάθε χρόνο και να ενημερώσει τους καταναλωτές στις παραπάνω χώρες – “στόχους” προκειμένου οι καταναλωτές να αποκτούν νέες γνώσεις σχετικά με την αξία των αγροτικών προϊόντων της ΕΕ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ