Φουντώνει η μάχη των σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ

Aldi και Walmart απαντούν σε Lidl και Amazon

supermarket-ipa-usa

Νέα τροπή παίρνει ο αδυσώπητος πόλεμος των σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ, καθώς η άφιξη της Lidl αναγκάζει τους υπόλοιπους εδραιωμένους παίκτες της αμερικανικής αγοράς να ανασυνταχθούν και να αναζητήσουν τρόπους διατήρησης ή και ενίσχυσης των μεριδίων τους.

Μόλις τρεις μέρες προτού πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια των πρώτων δέκα καταστημάτων της Lidl στη χώρα (σ.σ. μέσα Ιουνίου), η επίσης γερμανικών συμφερόντων Aldi ανακοίνωσε επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 5 δισ. δολαρίων για την ερχόμενη πενταετία, εκ των οποίων τα 3 δισ. δολάρια, όπως έγινε γνωστό, θα κατευθυνθούν για την απόκτηση 900 νέων σημείων πώλησης, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό στα 2.500. Το μήνυμα προς τον… ομοεθνή εισβολέα ήταν σαφές: «Mπορεί εσείς να έχετε τη γοητεία του καινούργιου, όμως εμείς σκοπεύουμε να καταστούμε η κυρίαρχη εκπτωτική αλυσίδα στις ΗΠΑ».

Από το 1976

Η Αldi μετράει ήδη πέντε δεκαετίες παρουσίας στη Βόρεια Αμερική, μια διαδρομή που ξεκίνησε από τη δημιουργία του πρώτου καταστήματος στην Αϊόβα το 1976. Ποντάροντας στη λογική των μικρότερων –σε σχέση πάντα με τον γηγενή ανταγωνισμό–, καταστημάτων, αλλά και καλλιεργώντας ένα ποιοτικό ίματζ, η εταιρεία κατάφερε να εδραιωθεί στη συνείδηση των καταναλωτών. Με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να καταλαμβάνουν πλέον το 17% της συνολικής αγοράς και τους Αμερικανούς να δείχνουν εσχάτως την τάση να «μοιράζουν» τα ψώνια τους σε περισσότερες επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ, οι συνθήκες φαντάζουν ευνοϊκές για τις εκπτωτικές αλυσίδες, κάτι που προφανώς «μέτρησε» η Lidl προτού αποφασίσει να επενδύσει στις ΗΠΑ.

Ωστόσο, η μάχη του λιανεμπορίου στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού μόνο υπόθεση των δύο γερμανικών κολοσσών δεν μπορεί να θεωρηθεί. Ντόπιες αλυσίδες ετοιμάζουν την αντεπίθεσή τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Walmart, που αυξάνει τις ποσότητες οπωροκηπευτικών στα καταστήματά της και, παράλληλα, δίνει ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στο κομμάτι των διαδικτυακών πωλήσεων, προκειμένου να απαντήσει στην Amazon, η οποία, όπως είχε γράψει σε σχετικό ρεπορτάζ η «ΥΧ», έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της να εξαγοράσει τη Whole Foods Markets έναντι 13,7 δισ. δολαρίων.