McDonald’s χωρίς αντιβιοτικά και στην Ελλάδα

Συνήθως, όταν υπάρχουν διατροφικές κρίσεις ή σκάνδαλα, μεγάλες εταιρείες τροφίμων κάνουν ανακοινώσεις σχετικά με τις πρακτικές που ακολουθούνται στην παραγωγή και τη διακίνηση των προϊόντων τους. Ίσως αυτό να ήταν το κίνητρο της ανακοίνωσης που έγινε από την αλυσίδα γρήγορου φαγητού McDonald’s, σχετικά με τη χρήση αντιβιοτικών στα κοτόπουλα.

Σύμφωνα με τη δήλωση, η εταιρεία θέτει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την εξάλειψη της χρήσης αντιβιοτικών, που χρησιμοποιούνται και στην ιατρική για τη θεραπεία των ανθρώπων.

Η McDonald’s, έχοντας ήδη δρομολογήσει την απαγόρευση της χρήσης αντιβιοτικών στις ΗΠΑ, θέτει τώρα κατευθυντήριες γραμμές για την εξάλειψη της χρήσης τέτοιων αντιβιοτικών κατά την εκτροφή των κοτόπουλων σε άλλα μέρη του κόσμου.

Σύμφωνα με τη δήλωση, η εταιρεία θα εξαλείψει τη χρήση τέτοιων αντιβιοτικών από την εκτροφή κοτόπουλων στη Βραζιλία, τον Καναδά, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Ευρώπη έως τον Ιανουάριο του 2018. Η μόνη εξαίρεση είναι ότι το αντιβιοτικό Colistin θα εξακολουθήσει να επιτρέπεται στην Ελλάδα καθώς και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, μέχρι το 2019.

Η εταιρεία, λοιπόν, δεσμεύει τόσο τους πτηνοτρόφους όσο και τους κτηνιάτρους για την υπεύθυνη χρήση των αντιβιοτικών, ακολουθώντας τα χρονοδιαγράμματα που έχει ορίσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Πώς θα παράγουμε χωρίς αντιβιοτικά

Το κρίσιμο, όμως, ερώτημα είναι πώς θα φτάσει η πτηνοτροφία στο σημείο να σταματήσει τη χρήση αντιβιοτικών στα κοτόπουλα κατά την παραγωγή. Ειδικοί του κλάδου, με μια σειρά άρθρων, παρουσιάζουν τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσει αυτό να γίνει εφικτό.

Αρχικά, χρειάζεται επιστημονική και τεχνολογική υποστήριξη του κτηνοτρόφου. Δεύτερον, χρειάζεται αλλαγή των οικονομικών δεδομένων κατά την εκτροφή των κοτόπουλων, καθώς και στρατηγικός σχεδιασμός αυτής της αλλαγής.

Η εξάλειψη των αντιβιοτικών μπορεί, επίσης, να πραγματοποιηθεί με την επιλογή κοτόπουλων που μπορούν εύκολα να εκτραφούν χωρίς αντιβιοτικά.

Ένας σημαντικός παράγοντας προς αυτή την κατεύθυνση είναι η ενημέρωση των καταναλωτών για το θέμα των αντιβιοτικών, αφού ουσιαστικά εκείνοι καθορίζουν τη ζήτηση.

Τέλος, θα πρέπει να επέλθουν αλλαγές στα κανάλια διανομής αλλά και στην ισχύουσα νομοθεσία.