Mεταφορά παραγωγής σημάτων στην Ελλάδα σκέφτεται η JTI

Το επόμενο βήμα των Ιαπώνων μετά την απόκτηση της ΣΕΚΑΠ

Mεταφορά παραγωγής σημάτων στην Ελλάδα σκέφτεται η JTI

Όσοι αναζητούν τον επόμενο σταθμό της εμβληματικής καμήλας που εδώ και δεκαετίες κοσμεί τα πακέτα των Camel, ενδεχομένως να τον βρουν στην Ξάνθη. Εκεί δηλαδή όπου από το 1975 δραστηριοποιείται η ΣΕΚΑΠ και όπου σύντομα, δίπλα στα γνωστά σήματα που διακινεί η ελληνική εταιρεία (ΣΕΚΑΠ Εxtra, ΣΕΚΑΠ Special, Kiretsiler, BF, Cooper, Brooks) δεν αποκλείεται να παράγονται και μερικές από τις πιο διάσημες μάρκες (Winston, Camel, Silk Cut, American Spirit κ.ά.) της Japan Tobacco International (JTI) στην οποία πλέον ανήκει.

Η επίσημη ολοκλήρωση της εξαγοράς της ιστορικής ακριτικής καπνοβιομηχανίας επισφραγίστηκε την 1η Αυγούστου από την επίσκεψη στελεχών της JTΙ στην Ξάνθη, μεταξύ αυτών του προέδρου της JTI Ευρώπης Europe, Βασίλη Βωβό, και του νέου επικεφαλής του εργοστασίου, Azhaiyp Kozhakhmetov. Από την λόγω επίσκεψη προέκυψαν καλά νέα τόσο για τη λειτουργία όσο και για τις προοπτικές της επιχείρησης. Απευθυνόμενος στους εργαζόμενους, ο κ. Βωβός ανέφερε ότι η επένδυση της JTI στη ΣΕΚΑΠ ενδυναμώνει τη θέση της στην ελληνική αγορά, προσθέτοντας ότι «αξιοποιούμε το εργοστάσιο σαν μια νέα παραγωγική βάση, με σκοπό να προσδώσουμε νέα ενέργεια στις εμπορικές μας δραστηριότητες. Μάλιστα, προανήγγειλε νέα επένδυση ύψους 4 εκατ. δολαρίων για την εναρμόνιση της μονάδας με τις εργοστασιακές προδιαγραφές της ΕΕ, με το σχετικό κονδύλι, όπως ανακοίνωσε, να έχει ήδη εγκριθεί από τη μητρική.

Ξεκίνημα με τα στριφτά

Μιλώντας στην «ΥΧ» ο πρόεδρος του Σωματείου Εργατοτεχνικών και Υπαλλήλων της ΣΕΚΑΠ, Κώστας Γαβριηλίδης, κάνει λόγο για μια πολύ θετική εξέλιξη για το εργοστάσιο και τους εργαζομένους και σημειώνει ότι «έχουν τη διάθεση να φέρουν δικά τους σήματα για να τα παράγουν εδώ, αλλά αυτό θα γίνει σταδιακά».

Αυτήν τη στιγμή, στο εργοστάσιο της Ξάνθης, όπως εξηγεί ο κ. Γαβριηλίδης, παράγονται μόνο οι κωδικοί της ΣΕΚΑΠ και όχι πια τα σήματα της Donskoy Tabak –στην οποία ανήκε μέχρι πρόσφατα– και τα οποία προορίζονταν για αγορές του εξωτερικού. Στην γκάμα της JTI, εκτός από πολλές διάσημες μάρκες τσιγάρων, περιλαμβάνεται και ο ιδιαίτερα δημοφιλής στη χώρα μας καπνός για στριφτά τσιγάρα Old Holborn. Aυτό εκτιμά ο συνομιλητής μας αναμένεται να είναι και το πρώτο σήμα της JTI, που θα ξεκινήσει να παράγεται στο θρακιώτικο εργοστάσιο.

Υπενθυμίζεται ότι η ΣΕΚΑΠ πέρασε στον έλεγχο της JTI μετά την εξαγορά της Donskoy Tabak συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη, στην «οικογένεια» της οποίας είχε ενταχθεί το 2013. Mάλιστα, η εκκρεμότητα με το πρόστιμο των 44 εκατ. ευρώ – για το οποίο αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας– δεν στάθηκε ικανή για να «χαλάσει» το ντηλ. Ο γνωστός κολοσσός, το 33% του οποίου ανήκει στο ιαπωνικό κράτος, έχει ανακοινώσει ότι με την κίνηση αυτή προσθέτει επιπλέον 3% στο μερίδιό του που ήδη κατέχει στην εγχώρια αγορά καπνικών προϊόντων, φτάνοντας το 26% και εδραιώνοντας με αυτόν τον τρόπο τη θέση του ως το Νο 2 της ελληνικής αγοράς.

Δεσμεύσεις για καπνά και εργαζομένους

Με δεδομένη τη μακροχρόνια συνεργασία της ΣΕΚΑΠ με τη ΣΕΚΕ, ο κ. Βωβός έκανε ειδική αναφορά στον ιδιαίτερο δεσμό της βιομηχανίας με την ελληνική καπνοκαλλιέργεια, σημειώνοντας ότι η JTI απορροφά σήμερα το 20% της συνολικής εγχώριας παραγωγής καπνού.

Ο κ. Γαβριηλίδης, από την πλευρά του, σημειώνει ότι, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του ντηλ, οι 170 εργαζόμενοι της ΣΕΚΑΠ προστίθενται πλέον στους 40.000 εργαζομένους του ομίλου JTI σε όλο τον κόσμο. Η νέα ιδιοκτησία έχει διαβεβαιώσει ότι οι υφιστάμενες θέσεις εργασίας παραμένουν ως έχουν, ενώ, μέσα από την ανάπτυξη της εταιρείας, είναι πολύ πιθανόν στο προσεχές μέλλον να προκύψουν και νέες.