Πρόταση συνασπισμού των μικρών οινοποιείων για να κατακτήσουν ξένες αγορές

γράφει ο Γιάννης Τσέλεπος, οινοποιός

Οι εξαγωγές δεν είναι κάνω ένα τηλέφωνο και πουλάω. Πρέπει να έχεις υπομονή και επιμονή, να τρέχεις και να έχεις συνεχή επαφή ο ίδιος προσωπικά με τις αγορές στο εξωτερικό.

Όσον αφορά το κρασί, πρέπει να πηγαίνεις σε εκθέσεις, να ψάξεις τον σωστό αντιπρόσωπο να συμμετέχεις σε δοκιμές, να υποστηρίζεις δηλαδή συνέχεια τα προϊόντα σου. Χρειάζεται, επίσης, να επενδύσεις κεφάλαιο στις εξαγωγές, όπως κάνεις και για τον εξοπλισμό στο οινοποιείο σου.

Yannis-Tselepos-oinopoiosΑν πρόκειται για μικρά οινοποιεία, θα πρότεινα να συνασπιστούν για να πουλήσουν στο εξωτερικό μια γκάμα προϊόντων με λιγότερο κόστος, όπως άλλωστε κάνουν και τα μικρά οινοποιεία στη Γαλλία. Είναι λάθος να χτυπάμε τις αγορές, όπου υπάρχουν ήδη ελληνικά κρασιά άλλων παραγωγών, μειώνοντας τις τιμές, όπως συμβαίνει συχνά, γιατί έτσι δεν μεγαλώνει η πίτα για το ελληνικό κρασί.

Χρειάζεται, όμως, στις εξαγωγές να εφαρμοστεί μια εθνική στρατηγική, την οποία θα συναποφασίσουμε και θα τηρούμε όλοι οι εμπλεκόμενοι στον χώρο. Δεν μπορεί να αυξάνουμε τις εξαγωγές, αλλά, ταυτόχρονα, να αυξάνονται και οι εισαγωγές και, μάλιστα, φθηνών ξένων κρασιών, από τα οποία τελικά κερδίζουν μόνο οι έμποροι. Δεν έχει νόημα να βρίσκονται στην Ελλάδα φθηνά ξένα κρασιά, τα οποία πωλούνται ακριβά σε σχέση με την αξία τους, γιατί εδώ επικρατεί ξενομανία.

Θα ήθελα να έρχονται καλά ξένα κρασιά για να μάθω κάτι περισσότερο, να αυξηθεί ο ανταγωνισμός για την ποιότητα. Και να μην ξεχνάμε ότι, μέσω του τουρισμού, εξάγουμε στο εσωτερικό της χώρας.

Πρέπει να πείσουμε τους τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα ότι παράγουμε καλό κρασί, να υποστηρίξουμε την εθνική μας παραγωγή, γιατί έτσι θα βοηθήσουμε στην αύξηση των εξαγωγών.