Από τις μικρές φάρμες της Βουλγαρίας στις μεγάλες πόλεις

Η φρέσκια ιδέα του Farmhopping από τη Βουλγαρία με κονδύλια της ΕΕ

Farmhopping-voulgaria

Μικρές φάρμες στη Βουλγαρία μπορούν μέσω του Farmhopping να προωθήσουν και να πουλήσουν τα προϊόντα τους απευθείας στους καταναλωτές. Η ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα υποστηρίζεται από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), που επιτρέπουν σε χιλιάδες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν. 

Μια διαδικτυακή αγορά φρέσκων προϊόντων που αντιπροσωπεύει περισσότερους από 100 μικρούς καλλιεργητές στη Βουλγαρία, οι οποίοι ακολουθούν αειφόρες καλλιεργητικές πρακτικές, αποτελεί το Farmhopping. Ουσιαστικά, γεφυρώνει το κενό μεταξύ των αγροτών και των καταναλωτών. Επιπλέον, οι αγρότες λαμβάνουν καλύτερες τιμές για τα προϊόντα τους και οι καταναλωτές έχουν μια εύκολη λύση για να προμηθεύονται φρέσκα τρόφιμα.

Η ιδέα προήλθε από τρεις παιδικούς φίλους, τους Mikhail Stanchev, Rossi Mitova and Ruslan Vakrilov. Συνένωσαν τις δυνάμεις τους το 2012, για να βοηθήσουν τις μικρές φάρμες στην οροσειρά Πιρίν και να βρουν αγορές για τα προϊόντα τους. Μετέπειτα, την ομάδα συμπλήρωσαν οι Orlin Radev και Alex Alexiev, που είχαν εμπειρία στην κατασκευή ιστοσελίδων.

Συνολικά, επενδύθηκαν 500.000 ευρώ για το project, εκ των οποίων τα 100.000 ευρώ προήλθαν από την Eleven, μια κοινοπραξία υπό την υποστήριξη της ΕΕ. «Το project –μια επανάσταση σε μια βιομηχανία που ελέγχεται από διεθνείς εταιρικούς κολοσσούς– δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς τη στήριξη και την επένδυση της Eleven. Ήταν μεταξύ των πρώτων που πίστεψαν σε εμάς και τον σκοπό μας», αναφέρει ο γενικός διευθυντής, Orlin Radev.