Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα επηρεαστούν περισσότερο από το Brexit

Πληγή για τον αγροδιατροφικό τομέα της ΕΕ το Brexit

Βαρύ θα είναι το τίμημα του Brexit για τις μικρές και τις μεσαίες επιχειρήσεις της Ευρώπης, σε σύγκριση με τους πολυεθνικούς ομίλους. Σύμφωνα με κορυφαίο αναλυτή της βρετανικής εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε ζητήματα τελωνειακών δασμών Customs Connect, Paul Verrips, οι νέες συνθήκες θα σηματοδοτήσουν την αύξηση τόσο των διοικητικών δαπανών όσο και των διαταραχών των δραστηριοτήτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Σε συνέντευξή του στην IEG Policy, ο ειδικός αναλυτής σε θέματα εμπορίου, τελωνειακής πολιτικής και υποθέσεων ΕΕ, τονίζει ότι οι μικρότερες επιχειρήσεις -σε αντίθεση με τις πολυεθνικές- δεν διαθέτουν την απαιτούμενη γνώση των τελωνειακών διαδικασιών, ώστε να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις περιστάσεις που θα συναντήσουν, όταν το Ηνωμένο Βασίλειο γίνει τρίτη χώρα. «Εάν κάποιος είναι συνηθισμένος στο να εισάγει από το Μπαγκλαντές, τότε το Ηνωμένο Βασίλειο θα είναι απλώς μια διαφορετική χώρα για εκείνον. Εάν, όμως, πραγματοποιεί συναλλαγές μόνο εντός της ΕΕ, αυτό θα κάνει τη διαφορά. Και στους τομείς των τροφίμων και των ποτών, οι περισσότεροι ασχολούνται με ενδοκοινοτικές συναλλαγές».

«Ένα άλλο ζήτημα που συχνά παραβλέπεται στη συζήτηση για το Brexit είναι το γεγονός ότι αυτή την εποχή οι αλυσίδες εφοδιασμού είναι πολύ σφιχτές και άκαμπτες. Εάν δεν υπάρχει τελωνειακή ένωση, θα υπάρξει τελωνειακός έλεγχος», συνεχίζει ο Verrips. «Εφόσον το εξάρτημα ενός αυτοκινήτου κολλήσει για αρκετές συνεχόμενες ημέρες στο τελωνείο, η αλυσίδα εφοδιασμού διαταράσσεται, αλλά το αυτοκίνητο μπορεί ακόμα να κατασκευαστεί. Αντίθετα, εάν ένα γαλακτοκομικό προϊόν κρατηθεί για πολύ καιρό εκεί, θα είναι άχρηστο».

Δεδομένου ότι οι παραδόσεις πρέπει να γίνονται έγκαιρα, όπως ορίζεται στις συμβάσεις προμήθειας, εάν τα φορτηγά παρακρατούνται στα τελωνεία, θα υπάρξει μια σειρά παραβιάσεων των συμβάσεων, με όλες τις νομικές συνέπειες. «Για αυτό προτείνουμε στους πελάτες μας να εξετάζουν τις συμβάσεις τους, ώστε να βεβαιωθούν ότι υπάρχουν ρήτρες ευελιξίας σε αυτές», επισημαίνει ο Verrips.