Nέες αγορές για τα φρούτα Νέστου μέσω της Goustera

Η ανάπτυξη της βιολογικής γεωργίας στον κάμπο της Χρυσούπολης ήταν το αρχικό όραμα αλλά και το προσωπικό στοίχημα του Δημήτρη Λούτσιγκα, ο οποίος σήμερα κρατάει τα ηνία ως πρόεδρος της Goustera ΑΕ που τροφοδοτεί την ελληνική και την ευρωπαϊκή αγορά με φρούτα από την περιοχή του Νέστου.

goustera-chrisoupoli-aktinidia

Η πρώτη καλλιέργεια, στην οποία προχώρησε με τη Μαρία Λούτσιγκα το 1989, ήταν τα ακτινίδια χωρίς ζιζανιοκτόνα και χημικά λιπάσματα. Εκτός από τους καρπούς, η πρώτη σοδειά, όπως λέει με χιούμορ, αποτελούταν κατά κύριο λόγο από… απορίες.

Σήμερα η Goustera, μαζί με τα ακτινίδια, καλλιεργεί ρόδια και λωτούς, ενώ παράλληλα συνεργάζεται με αγρότες από τους οποίους καλύπτει τις μεγαλύτερες ποσότητες που διοχετεύει στην αγορά.

Οι περισσότεροι συνεργαζόμενοι παραγωγοί είναι από τους Νομούς Δράμας, Καβάλας και Ξάνθης, με τους οποίους η εταιρεία επιδιώκει το επόμενο διάστημα να προχωρήσει σε συμβολαιακή γεωργία. Οι βιολογικές καλλιέργειες βρίσκονται στη Χρυσούπολη, ενώ το συσκευαστήριο νωπών αγροτικών προϊόντων στη ΒΙΠΕ Καβάλας. Η εταιρεία εμπορεύεται πιστοποιημένα αγροτικά προϊόντα ολοκληρωμένης διαχείρισης και πιστοποιείται τόσο στην καλλιεργητική διαδικασία και όσο και στις εγκαταστάσεις της από τον οργανισμό «Φυσιολογική».

Nέες αγορές για τα φρούτα Νέστου μέσω της Γκουστέρα
Κοιτάει προς Καναδά για τα βιολογικά, σχέδια και για συμβολαιακή

Ο κ. Λούτσιγκας μεταφέρει στην «ΥΧ» ότι το 90% των φρούτων εξάγεται σε χώρες της Δυτικής και Ανατολικής Ευρώπης καθώς επίσης και στην Κίνα και τον Καναδά. «Εξειδικευόμαστε σε 2-3 προϊόντα, αλλά, όταν μας ζητούν κάποιο άλλο, προσπαθούμε να το καλύψουμε. Φέτος, θα προστεθεί το καρπούζι, γιατί το ζήτησαν πελάτες μας», εξηγεί.

Η εταιρεία εμπορεύεται τόσο συμβατικά όσο και βιολογικά προϊόντα που καλλιεργούν οι ίδιοι. «Μας ενδιαφέρουν τα βιολογικά σαν φιλοσοφία, αλλά αποτελούν το 1/4 των προϊόντων», μας λέει ο κ. Λούτσιγκας. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι Γερμανοί, οι Ολλανδοί και οι Σκανδιναβοί προτιμούν τα βιολογικά προϊόντα, ενώ η εταιρεία προσανατολίζεται σε εξαγωγές βιολογικών και στον Καναδά. Επίσης, η Ρουμανία και η Πολωνία είναι αγορές που στρέφονται τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερο στα βιολογικά. «Οι καταναλωτές που έχουν χρήματα στην Ανατολική Ευρώπη επιλέγουν τα βιολογικά», μας επισημαίνει.

Στην Ελλάδα, ωστόσο, η ζήτησή τους έπεσε σημαντικά, λόγω της κρίσης και της υψηλής τιμής πώλησης. «Η τιμή στο ράφι είναι διπλάσια και τριπλάσια, την στιγμή που τα δικά μας προϊόντα έχουν μια υπεραξία της τάξης του 25%. Η τιμή, επομένως, στο ράφι, δεν αντικατοπτρίζει την τιμή που φεύγει από τα χέρια μας».

Η αγορά «ζητάει» ουσιαστικά επέκταση από την εταιρεία, όμως οι επικρατούσες συνθήκες, όπως εξηγεί ο κ. Λούτσιγκας, δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο στην παρούσα φάση.

Κλειδί η πρόσβαση στους μεταφορικούς κόμβους

Η δημιουργία των εγκαταστάσεων στη ΒΙΠΕ εξασφαλίζει στην επιχείρηση, εκτός από την εγγύτητα στις καλλιεργούμενες εκτάσεις, άμεση πρόσβαση στην Εγνατία Οδό, το αεροδρόμιο, όπως και το νέο εμπορικό λιμάνι.

Οι καρποί συντηρούνται σε ψυγεία χωρητικότητας 1.000 τόνων, που ο χειρισμός και ο έλεγχός τους γίνεται με τη βοήθεια ψηφιακής τεχνολογίας. Οι σύγχρονες προδιαγραφές και η τεχνολογία (καυστήρας αιθυλενίου, ελεγχόμενη ατμόσφαιρα, οικολογικό φρέον 507) αποτελούν εγγύηση για την ποιότητα των προϊόντων, ενώ η ιταλικής κατασκευής καλίμπρα έχει τη δυνατότητα διαλογής μέχρι και 9 τόνων φρούτων την ώρα σε 13 εξόδους.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η θέρμανση και ο κλιματισμός των γραφείων και των άλλων χώρων προσωπικού γίνεται με οικονομικό και οικολογικό τρόπο, μέσω οριζόντιας γεωθερμίας. Παράλληλα, στις στέγες των εγκαταστάσεων βρίσκονται φωτοβολταϊκά ισχύος 100 KW. Μάλιστα τα πάνελ, πέρα από τη συμβολή τους στην παραγωγή του ρεύματος που απαιτείται για τη λειτουργία της μονάδας, με τη σκίαση που προσφέρουν συμβάλλουν και στη μόνωση του κτιρίου όπου στεγάζονται τα ψυγεία.