Ο δρόμος της οργής για τους παραγωγούς της Ιεράπετρας

Αντιδρούν για τον σχεδιασμό οδικού άξονα μέσα από αγροτική ζώνη υψηλής παραγωγικότητας

Ο δρόμος της οργής για τους παραγωγούς της Ιεράπετρας

Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις στην Ιεράπετρα με φόντο μια σειρά από μεγάλα αναπτυξιακά έργα που, όπως λένε κάτοικοι και φορείς της περιοχής, σχεδιάζονται για την περιοχή τους, όχι μόνο χωρίς να έχουν εκφράσει την άποψή τους, αλλά και με τρόπο που μεγεθύνει τα κόστη και, ταυτόχρονα, καταστρέφει τον τόπο τους. Στη σύσκεψη, που έγινε πριν από λίγες ημέρες, με προσκεκλημένο τον πρόεδρο του Οργανισμού Κρήτης, Δ. Κουνενάκη, ο ταμίας του προσωρινού ΔΣ του Ενιαίου Αγροτικού Συλλόγου Ιεράπετρας, Παναγιώτης Μπαλοθιάρης, που εκπροσώπησε τους αγρότες, ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη χάραξη του διευρωπαϊκού δικτύου Παχιά Άμμος – Ιεράπετρα – Βιάννος, η οποία περνάει μέσα από ένα μεγάλο μέρος αγροτικής ζώνης και, μάλιστα, υψηλής παραγωγικότητας.

Ως συνέπεια, αυτό το τμήμα κατακερματίζεται, ενώ καταστρέφονται σπίτια και θερμοκήπια! «Μας είπαν ότι το έργο Ιεράπετρα – Βιάννος διανύει τη φάση διαβούλευσης, αλλά δεν προηγήθηκε καμία συνάντηση με τους αγρότες. Κι όλα αυτά την ώρα που η χάραξη του δρόμου περνάει μέσα από αγροτική ζώνη υψηλής παραγωγικότητας, καταστρέφει πανάκριβες θερμοκηπιακές εγκαταστάσεις, σπίτια και αρδευτικά δίκτυα. Με αυτόν τον τρόπο, σπαταλούν πάρα πολλά χρήματα για μελέτες, οι οποίες το πιθανότερο είναι να μην εφαρμοστούν ποτέ.

Ζητάμε να σταματήσουν αμέσως να σχεδιάζουν το έργο πάνω σε αυτήν τη χάραξη που προτείνουν», τόνισε ο κ. Μπαλοθιάρης, ο οποίος συμπλήρωσε ότι περιοχές όπως αυτή στηρίζουν ένα σημαντικό μέρος της οικονομίας του τόπου. Το ίδιο εξοργισμένος εμφανίστηκε και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Ιεράπετρας, Γιώργος Προϊστάκης, που εξήγησε ότι «εάν η χάραξη μετακινείτο 300 μέτρα βορειότερα, θα εξοικονομούνταν τεράστια ποσά από τις απαλλοτριώσεις. Φαίνεται, όμως, ότι αυτοί που το σχεδίασαν κάπως έτσι, πιθανότατα το έκαναν με τέτοιον τρόπο γιατί δεν ήθελαν ποτέ στην περιοχή μας αυτό το έργο».

Στη διάρκεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε παρουσία όχι μόνο του προέδρου του ΟΑΚ, αλλά και του διευθύνοντος συμβούλου και του διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού, οι κάτοικοι εξήγησαν ότι νιώθουν παραγκωνισμένοι. Μάλιστα, διευκρίνισαν πως μια σειρά από έργα που θα βελτίωναν την ποιότητα ζωής τους εδώ και χρόνια δεν έχουν υλοποιηθεί και πως ακόμη και ο σχεδιασμός γίνεται εις βάρος τους. «Είμαι της άποψης ότι πάντα θα πρέπει να υπάρχει η συναίνεση της κοινωνίας. Θα πρέπει να γίνεται από τις υπηρεσίες μια διαβούλευση για τα έργα και τις μελέτες. Δεν θα πρέπει να σχεδιάζονται έργα δίχως να ακούγεται η κοινωνία, γιατί γίνεται αντιληπτό ότι φτάνουμε σε ένα σημείο να ολοκληρώνονται οι μελέτες, να γίνεται κατασπατάληση χιλιάδων ευρώ και στο τέλος να υπάρχουν ενστάσεις και να μην προχωράνε τα πολύ σημαντικά έργα για την περιοχή και την ανάπτυξη του τόπου», διευκρίνισε ο δήμαρχος Ιεράπετρας, Θεοδόσης Καλαντζάκης.