Οι ελληνικές γεύσεις μπαίνουν σε… κουτί και ταξιδεύουν σε Ελλάδα και εξωτερικό

Πώς ο Γιάννης Βούλτσης δεν περίμενε να πάει... ο Μωάμεθ στο βουνό

Οι ελληνικές γεύσεις μπαίνουν σε... κουτί και ταξιδεύουν σε Ελλάδα και εξωτερικό

Μπορεί οι γεύσεις της Ελλάδας να χωρέσουν σε ένα κουτί; Δύο νέοι άνθρωποι, οι δημιουργοί της εταιρείας Monthly Flavors, εδώ και κάτι περισσότερο από έναν χρόνο, απαντούν ότι μπορεί. Άλλωστε, αυτή ήταν η επιχειρηματική τους ιδέα, εξαγώγιμη και κυριολεκτικά φρέσκια: να βάλουν την πιο νόστιμη εκδοχή της Ελλάδας σε ένα «μαγικό κουτί», που σήμερα ταξιδεύει από τη μία άκρη της χώρας στην άλλη, αλλά και ανά την Ευρώπη.

Ο Γιάννης Βούλτσης και ο Παναγιώτης Παπαδοπουλος, το καλοκαίρι του 2015, λίγο πριν τα capital controls εισβάλουν στη ζωή του Έλληνα, αποφάσισαν να κάνουν την ιδέα τους πράξη: να φέρουν κάθε μήνα στον χώρο του καταναλωτή τους θησαυρούς της ελληνικής γης σε ένα «μαγικό κουτί-έκπληξη».

Αντί να περιμένουν τον Μωάμεθ να πάει στο βουνό, έβαλαν στοίχημα να μετακινήσουν το… βουνό και να φέρουν την «ελληνική γαστρονομία… στα καλύτερά της» σε επαφή με το ευρύ κοινό. Έτσι, αντί να περιμένουν τον Έλληνα ή ξένο καταναλωτή να πάει στο ράφι του σούπερ μάρκετ και του delicatessen, έφεραν τις πιο γευστικές επιλογές της μεσογειακής διατροφής στον χώρο του. Τον Ιούνιο του 2015, η Monthly Flavors έστελνε το πρώτο  κουτί-έκπληξη, με καινοτόμα αγροδιατροφικά προϊόντα στον Έλληνα παραλήπτη του. Ακολούθησε και ο πρώτος αγοραστής εκτός συνόρων. Τον Αύγουστο του 2016, η εταιρεία μετρούσε 500 συνδρομητές –εντός και εκτός Ελλάδας–, οι οποίοι μια φορά τον μήνα, έναντι 29 ευρώ, παραλάμβαναν στην πόρτα τους μια καλαίσθητη συσκευασία με αρμονικούς συνδυασμούς πέντε-έξι προϊόντων της ελληνικής γης.

Οι παραγωγοίΟι ελληνικές γεύσεις μπαίνουν σε... κουτί και ταξιδεύουν σε Ελλάδα και εξωτερικό

Η Monthly Flavors συνεργάζεται σήμερα με περισσότερους από 100 παραγωγούς, φέρνοντας αγνές πρώτες ύλες και γευστικές μνήμες Ελλάδας στο τραπέζι του Έλληνα, αλλά και του Αυστριακού, του Γερμανού, του Σουηδού, του Γάλλου, του Ιταλού. «Στόχος είναι να προσφέρουμε στους συνδρομητές μας την εμπειρία νέων γεύσεων και να δώσουμε τη δυνατότητα σε μικρούς παραγωγούς να προωθήσουν τα προϊόντα τους, που κάθε άλλο παρά εύκολο είναι να βρουν πρόσβαση στις αγορές εντός Ελλάδας, πόσω μάλλον εκτός αυτής», εξηγεί στην «ΥΧ» ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Monthly Flavors, Γιάννης Βούλτσης.

Ζώντας εκ των έσω τον χώρο των εξαγωγών και δη του τροφίμου και γνωρίζοντας πόσο δύσκολο είναι να φτάσει ένα προϊόν στο ράφι, ο 34χρονος Γιάννης Βούλτσης και ο Παναγιώτης Παπαδόπουλος (ιδρυτής μίας από τις πιο αναγνωρίσιμες ελληνικές startup διεθνώς, της Bugsense) ένωσαν τις δυνάμεις τους για να βγάλουν τα εξαιρετικής ποιότητας ελληνικά προϊόντα από την ανωνυμία, να χτίσουν το brand τους και να τα εξελίξουν σε πρεσβευτές της Ελλάδας, δίνοντας ένα εναλλακτικό κανάλι στον παραγωγό.

Οι ελληνικές γεύσεις μπαίνουν σε... κουτί και ταξιδεύουν σε Ελλάδα και εξωτερικό

Εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα και ελιές από την Καλαμάτα, αλάτι θαλασσινό με ρίγανη και σουσάμι, σάλτσα ντομάτας με ελληνικό τόνο, πατέ πιπεριάς Φλωρίνης, είναι κάποια από τα προϊόντα που μπαίνουν κάθε μήνα στο «μαγικό κουτί». «Προσφέρουμε μια πλήρη γαστρονομική εμπειρία, που ταξιδεύει τον καταναλωτή σε συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδας και του συστήνει τους καρπούς τους. Για τον παραγωγό ανοίγουμε ένα παράθυρο εξωστρέφειας», προσθέτει ο κ. Βούλτσης, σημειώνοντας ότι καθημερινά γίνονται αποδέκτες προτάσεων από όλη την Ελλάδα για συνεργασία.

Η ανταπόκριση των Ελλήνων και ξένων αγοραστών δίνουν στους ιδρυτές της Monthly Flavors το εφαλτήριο για νέα σχέδια. Ειδικά οι Έλληνες του εξωτερικού έχουν αγκαλιάσει την ιδέα, με το «μαγικό κουτί» να έχει εξελιχθεί στον δεσμό που τους δένει με την ελληνική γαστρονομική κουλτούρα, μυώντας σε αυτήν τους φίλους τους. Ήδη, αυτή την περίοδο μεθοδεύουν πυρετωδώς την επέκταση σε Ιρλανδία και Μ. Βρετανία, ενώ έπεται και συνέχεια.

Τα επόμενα βήματα

Προϊοντικά, η ομάδα ετοιμάζει τα επόμενα βήματά της, καθώς σε ενάμισι μήνα φιλοδοξεί να βγάλει στον αέρα μια νέα υπηρεσία. Ένα κουτί-έκπληξη, που θα περιέχει τα σνακ της εβδομάδας, όπως παστέλι, ελληνικές μπάρες δημητριακών, και θα μπορεί να το
παραλαμβάνει κανείς οπουδήποτε. Ήδη, η Monthly Flavors έχει κάνει συμφωνία με εταιρεία στην Αίγινα, που θα παράγει για λογαριασμό της πάνω από 100 προϊόντα. Πρακτικά, πρόκειται για delivery υγιεινού σνακ και μάλιστα με προϊόντα που δεν βρίσκει κανείς εύκολα σε σούπερ μάρκετ. Το όλο σκεπτικό είναι εστιασμένο στην υγιεινή διατροφή, γι’ αυτό και το εβδομαδιαίο καλάθι θα έχει μια πλήρη διατροφική ταυτότητα.

  • Νατάσα Φραγκούλη