Οι χρωματιστές ετικέτες των τροφίμων επηρεάζουν θετικά τις επιλογές των καταναλωτών

Οι χρωματιστές ετικέτες των τροφίμων επηρεάζουν θετικά τις επιλογές των καταναλωτών

Οι χρωματιστές ενδείξεις στις ετικέτες των τροφίμων μπορούν να επηρεάσουν τις αποφάσεις των καταναλωτών και να αυξήσουν τις υγιεινές επιλογές τους, υποστηρίζουν επιστήμονες στη Γερμανία και τις Η.Π.Α.

Όπως εξηγούν, οι ετικέτες όταν είναι εμφανείς, έχουν δηλαδή τους κωδικούς με χρώμα, γίνονται πιο αντιληπτές από τους καταναλωτές, ευαισθητοποιώντας τους περισσότερο σε θέματα υγείας και διατροφής.

Η σημασία, λοιπόν, των ετικετών αυτών οδήγησε τους μελετητές να ρίξουν μια πιο διερευνητική ματιά πάνω στο θέμα. Σε μια νέα μελέτη, 44 ενήλικες ερωτήθηκαν για το πόσο τους αρέσουν 100 διαφορετικά τρόφιμα. Τα μισά από αυτά ήταν πατατάκια, σοκολατένιες μπάρες και μπισκότα, ενώ τα άλλα μισά και πιο υγιεινά, ήταν γκοφρέτες ρυζιού, ψωμί σικάλεως και φυσικό γιαούρτι.

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να επιλέξουν δυο προϊόντα, ένα υγιεινό και ένα λιγότερο, χρησιμοποιώντας πληροφορίες βασισμένες αρχικά στις ετικέτες γραμμαρίων και ποσοστών και κατά δεύτερο στις ετικέτες με χρωματισμένους κωδικούς. Στην τελευταία κατηγορία, το κόκκινο συμβόλιζε ένα υψηλό ποσοστό λιπαρών, ζάχαρης ή αλατιού, το πράσινο ένα χαμηλό ποσοστό, ενώ το κίτρινο αντιπροσώπευε μια ενδιάμεση κατάσταση.

Ειδικότερα, κάνοντας χρήση της πρώτης κατηγορίας, γραμμαρίων και ποσοστών, οι συμμετέχοντες στην έρευνα είχαν ως κριτήριο την γεύση. Όταν η πληροφορία συνδυαζόταν με τους χρωματιστούς κωδικούς, έδιναν σημασία στην υγεία τους. Επομένως, οι διατροφικές επιλογές της δεύτερης κατηγορίας ήταν σαφώς καλύτερες και πιο υγιεινές.

Τον προηγούμενο μήνα, μια ομάδα Ευρωβουλευτών ήρθαν να αξιολογήσουν το σύστημα του »traffic light labelling» του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ την ίδια ώρα ο πρωθυπουργός του ΗΒ άφηνε υπαινιγμούς για αλλαγές στη νομοθεσία σχετικά με τις ετικέτες αυτές. Επίσης 100 ευρωβουλευτές στηρίχτηκαν στον ισχυρισμό της Ιταλίας ότι οι χρωματιστοί κωδικοί των ετικετών των τροφίμων παραβιάζουν το Άρθρο 35 του Κανονισμού 1169/2011 σχετικά με την παροχή πληροφορίας τροφίμων στους καταναλωτές, και θα παρουσιάσουν έρευνα για τον αν επηρεάζεται το εμπόριο ορισμένων προϊόντων.

Εν τω μεταξύ, στην Γαλλία παρουσιάστηκε μια τεράστια δοκιμή στο θέμα των χρωματιστά κωδικοποιημένων ετικετών των τροφίμων.