Οπαδοί του φαστ φουντ οι νεαροί Δανοί

fast-food-dania

Αδιάφοροι ως προς τα βιολογικά και τα υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα εμφανίζονται οι νεαρής ηλικίας Δανοί, καθώς έρευνα του δανέζικου Πανεπιστημίου του Aarhus έδειξε πως στην κατηγορία των τοπικών/βιολογικών προϊόντων, πρωτιά στην προτίμηση κατέχουν οι μεσήλικες και υψηλότερου εισοδήματος καταναλωτές. Στόχος της έρευνας ήταν να διερευνηθεί η κατανάλωση και η ζήτηση για τα τρόφιμα υψηλής ποιότητας και πώς αυτές οι ετικέτες επηρεάζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Βασικό ερώτημα που τέθηκε ήταν πόσο σημαντικό είναι να αναφέρεται η προέλευση του προϊόντος και πόσο να αναγράφεται ότι είναι βιολογικό;

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως σημαντικό ρόλο στις επιλογές των καταναλωτών παίζουν τα δημογραφικά στοιχεία, όπως η ηλικία και το εισόδημα, και όχι τόσο η ετικέτα των προϊόντων. Συλλέγοντας δεδομένα από 3.000 νοικοκυριά και από μερικά από τα μεγαλύτερα σουπερμάρκετ, οι ερευνητές του πανεπιστημίου εστίασαν κυρίως στα πουλερικά, τα αλλαντικά, το αλεύρι και τις σούπες.

Διερευνήθηκε ακόμα και το γεγονός ένα προϊόν να φέρει πολλές ενδείξεις ποιότητας, για παράδειγμα να είναι ταυτόχρονα βιολογικό και τοπικό. Ειδικότερα, τα πουλερικά και τα αλλαντικά είναι οι κατηγορίες στις οποίες τα τοπικά/βιολογικά έχουν τη μερίδα του λέοντος σε σχέση με τα μαζικής παραγωγής, ενώ στα άλευρα και στις σούπες οι καταναλωτές εμφανίζονται λιγότερο εκλεκτικοί στις επιλογές τους. Ίσως για αυτό στη χώρα ο κλάδος των πουλερικών γνωρίζει ταχύτατη άνθιση σε σχέση με άλλες κατηγορίες τροφίμων, που κινούνται πιο νωχελικά.

της Λυδίας Σμυρλή